Round 20: Grande Prêmio Petrobras do Brasil

Gestart door Enzo, 20 november 2012 - 17:02:37

« vorige - volgende »

Kootje

Echt niet dat het onder geel/rood was, de lichten waren duidelijk geel.
FIA durft het dus niet aan .... lafaards !!!  >:(

Gelukkig maakt het voor mij persoonlijk geen bal uit wie zich tot WK mag kronen.

Wings

Citaat van: SanderAlonso op 25 november 2012 - 21:04:20
Ik weet dat het misschien onsportief is, maar ik begin nu toch hoop te krijgen :-[ :-[

Zou je willen dat Fernando zo een titel binnensleept? Ik zou geen eens blij zijn. Eerder pissed omdat men tijdens de race niet heeft opgelet. Vettel verdient deze gewoon!

FernandoAlonso

Citaat van: Kootje op 25 november 2012 - 21:02:36
Maar nu deze beelden op straat liggen gaat Ferrari op zeker 'n protest indienen, en dan moeten ze het wel onderzoeken.

En gelijk heeft Ferrari als ze dit laten onderzoeken!
En ja, ik heb een bril,, maar volgens mij zijn die lichten wel dergelijk geel?!
FA: "We Will Fight Untill The End."

FernandoAlonso

Citaat van: Wings op 25 november 2012 - 21:15:20
Citaat van: SanderAlonso op 25 november 2012 - 21:04:20
Ik weet dat het misschien onsportief is, maar ik begin nu toch hoop te krijgen :-[ :-[

Zou je willen dat Fernando zo een titel binnensleept? Ik zou geen eens blij zijn. Eerder pissed omdat men tijdens de race niet heeft opgelet. Vettel verdient deze gewoon!

Vettel verdient deze niet 'gewoon' vind ik.. Vond sowieso al dat hij een straf had moeten krijgen van het naast de baan duwen van Kobayashi, en dan nu het negeren van de gele vlaggen?
Meneertje Vettel komt er wel heel goed onderuit zo..
FA: "We Will Fight Untill The End."

Jehoentelaar

De lichten kúnnen maar één kleur geven. Het is technisch leuk, maar de vlaggen even de doorslag. Ik heb het niet gezien, maar als ook de vlaggen volledig geel aangeven is Vettel pas illegaal bezig geweest.

Victor Monza 2008

Citaat van: FernandoAlonso op 25 november 2012 - 21:17:33
Citaat van: Kootje op 25 november 2012 - 21:02:36
Maar nu deze beelden op straat liggen gaat Ferrari op zeker 'n protest indienen, en dan moeten ze het wel onderzoeken.

En gelijk heeft Ferrari als ze dit laten onderzoeken!
En ja, ik heb een bril,, maar volgens mij zijn die lichten wel dergelijk geel?!
Wat dan weer eens zou bewijzen dat Ferrari petits joueurs zijn.

Wings

Citaat van: FernandoAlonso op 25 november 2012 - 21:19:43
Citaat van: Wings op 25 november 2012 - 21:15:20
Citaat van: SanderAlonso op 25 november 2012 - 21:04:20
Ik weet dat het misschien onsportief is, maar ik begin nu toch hoop te krijgen :-[ :-[

Zou je willen dat Fernando zo een titel binnensleept? Ik zou geen eens blij zijn. Eerder pissed omdat men tijdens de race niet heeft opgelet. Vettel verdient deze gewoon!

Vettel verdient deze niet 'gewoon' vind ik.. Vond sowieso al dat hij een straf had moeten krijgen van het naast de baan duwen van Kobayashi, en dan nu het negeren van de gele vlaggen?
Meneertje Vettel komt er wel heel goed onderuit zo..

Ook ik ben Alonso-fan en samen met jou teleurgesteld maar laten we sportief verliezen. Alonso nam ook een short-cut waar niemand zich druk om maakt... ;) Ik vind het prima zo. Ik ben trots en blij wat Alonso heeft laten zien en helaas was het net niet goed genoeg. Volgend jaar beter.

Kootje

#322
Ik heb geen bril, al zou dat wel moeten, maar ben ook niet kleurenblind.
Die lampen zijn net zo geel, daar is geen discussie over mogelijk.

Maar .... aangezien men beweerd dat de geel/rode vlag gezwaaid werd en de verlichting daar niet op ingesteld is, zou het natuurlijk mogelijk zijn dat wanneer de gele lampen met de geel/rode vlag gecombineerd worden, deze niet de normale betekenis hebben.
Ik vind het zelf nogal ver gezocht van mezelf, maar het is de enige verklaring die ik kan bedenken waarom het gele licht genegeerd mag worden.

Overigens zie ik ook nergens die geel/rode vlag, maar ja .... heb nu eenmaal 'n bril nodig. ;D

FernandoAlonso

Citaat van: Wings op 25 november 2012 - 21:22:32
Citaat van: FernandoAlonso op 25 november 2012 - 21:19:43
Citaat van: Wings op 25 november 2012 - 21:15:20
Citaat van: SanderAlonso op 25 november 2012 - 21:04:20
Ik weet dat het misschien onsportief is, maar ik begin nu toch hoop te krijgen :-[ :-[

Zou je willen dat Fernando zo een titel binnensleept? Ik zou geen eens blij zijn. Eerder pissed omdat men tijdens de race niet heeft opgelet. Vettel verdient deze gewoon!

Vettel verdient deze niet 'gewoon' vind ik.. Vond sowieso al dat hij een straf had moeten krijgen van het naast de baan duwen van Kobayashi, en dan nu het negeren van de gele vlaggen?
Meneertje Vettel komt er wel heel goed onderuit zo..

Ook ik ben Alonso-fan en samen met jou teleurgesteld maar laten we sportief verliezen. Alonso nam ook een short-cut waar niemand zich druk om maakt... ;) Ik vind het prima zo. Ik ben trots en blij wat Alonso heeft laten zien en helaas was het net niet goed genoeg. Volgend jaar beter.
Ik ben ook super trots en blij dat Alonso het zo ver heeft kunnen schoppen! Maarja, dan op zo'n manier verliezen, kan ik niet echt goed tegen.. (en ik ben al een slechte verliezer  ::))
FA: "We Will Fight Untill The End."

Jehoentelaar

Haha. Ik ben na die net-niet seizoenen van Fernando wel gaan wennen hieraan. Het heeft ook wel geholpen dat de uitgangspositie pas na de start gunstig begon te worden.

Kootje

Citaat van: Wings op 25 november 2012 - 21:22:32
Alonso nam ook een short-cut waar niemand zich druk om maakt... ;) Ik vind het prima zo. Ik ben trots en blij wat Alonso heeft laten zien en helaas was het net niet goed genoeg. Volgend jaar beter.

Heb ik niet gezien.
Heb 'm wel 2x de Senna S' zien missen, maar dat is geen afsnijden hé?
Dat waren de wisselende omstandigheden.

Wings

Als je het zwart-wit gaat bekijken, wat nu het geval is, moet je consequent zijn lijkt mij. Het is slechts mijn bescheiden mening hé. Vettel zo een titel willen afnemen vind ik wel erg ver gaan. Er zullen vast wel momenten te benoemen zijn waarin Alonso een straf had kunnen krijgen en er mee weg kwam. Als je dat tegen elkaar afstreept is het prima zo. Buiten het feit dat Vettel nu geen slachtoffer mag worden van een niet oplettende wedstrijdleiding. Want 10 seconden toen of 10 seconden na een SC-finish staan niet meer in verhouding. Dat betekent dat een straf ook niet in verhouding zou staan voor het vergrijp. Als kers op de slagroom kan Vettel een eventuele tijdstraf nu niet meer goedrijden. Als dit al strafwaardig was kun je het enkel de wedstrijdleiding kwalijk nemen.

Kootje

CitaatWant 10 seconden toen of 10 seconden na een SC-finish staan niet meer in verhouding. Dat betekent dat een straf ook niet in verhouding zou staan voor het vergrijp.

Zo had ik 'm nog niet bekeken idd.
Een 25sec. straf op het moment van de overtreding zou helemaal geen gevolgen gehad hebben voor de titel, een straf nú heeft dat wel.

Hmmm .... wellicht dat de FIA dat in hun besluitvorming heeft meegenomen, alhoewel .... dan nog klopt hun verklaring niet.
Zij claimen dat het onder geel/rood gebeurde, en dat is simpelweg niet zo.


Maar goed ..... wat maak ik me ook druk ook.
Zowel Vettel als Alonso heb ik niets mee, en beiden verdienden op basis van het seizoen de titel.
Dus Vettel of Alonso ..... niet boeiend. ;D

McLaren_über_alles

Als onderstaande comment klopt, dan is er geen enkel probleem voor Vettel:

It's simple, red and yellow lights don't flash and they are the only ones not to. Yellow, Green, Blue and SC lights flash. Look at the video and you will see that they don't flash therefore red / yellow. I'm surprised that all the ex-drivers don't know this. I have attended several FIA briefings as a Marshal at Silverstone and the FIA said that the drivers don't like the red / yellow on the lights because of this very confusion.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

#329
Hmmm .... zat ik er toch niet ver naast.

CitaatMaar .... aangezien men beweerd dat de geel/rode vlag gezwaaid werd en de verlichting daar niet op ingesteld is, zou het natuurlijk mogelijk zijn dat wanneer de gele lampen met de geel/rode vlag gecombineerd worden, deze niet de normale betekenis hebben.


In dat geval is de titel bij de juiste persoon terecht gekomen. ::)