Deed Ferrari het juiste?

Gestart door Franky R., 19 november 2012 - 15:03:09

« vorige - volgende »

Deed Ferrari er goed aan, om Massa vijf plaatsen te laten inleveren?

Ja, Alonso moet koste wat kost een kans op het WK behouden.
15 (55.6%)
Nee, het is onsportief voor Massa.
0 (0%)
Nee, Alonso zou zijn startpositie zelf moeten managen.
1 (3.7%)
Onsportief, maar niet verboden. Dus het mag...
9 (33.3%)
Anders,...
2 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 23

Jehoentelaar

Hij tekende eind 2005 bij McLaren een contract vanaf 2007. Waar Robbert echter op doelt (denk ik), is het vertrek van Alonso bij Renault in 2009.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 20 november 2012 - 13:20:40
Hij tekende eind 2005 bij McLaren een contract vanaf 2007. Waar Robbert echter op doelt (denk ik), is het vertrek van Alonso bij Renault in 2009.
Ah, ok. Ik geloof niet dat die Renault nou zo slecht was en Ferrari lonkte...Er zijn weinig coureurs die nee gezegd hebben tegen Ferrari... ;)

Enzo

Ik heb ja gestemd, omdat dit de enige manier was om Alonso in de race te houden.
Het is niet sjiek, maar wel een mogelijkheid.

Matthijs

Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.
Dat is nou ook mijn punt. Ferrari nam een flink risico, want een van die anderen had zomaar een wereldstart kunnen maken ten nadele van Alonso...maar gelukkig voor hen pakte het goed uit.

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 20 november 2012 - 13:20:40
Hij tekende eind 2005 bij McLaren een contract vanaf 2007. Waar Robbert echter op doelt (denk ik), is het vertrek van Alonso bij Renault in 2009.

inderdaad, en toen had hij gezegd, dat hij renault ging verlaten, als ze geen winnende wagen kon geven

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 20 november 2012 - 13:46:33
Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.
Dat is nou ook mijn punt. Ferrari nam een flink risico, want een van die anderen had zomaar een wereldstart kunnen maken ten nadele van Alonso...maar gelukkig voor hen pakte het goed uit.

Berekend risico natuurlijk, Alonso start zoals weinig anderen dat kunnen.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 20 november 2012 - 18:11:47
Citaat van: Franky R. op 20 november 2012 - 13:46:33
Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.
Dat is nou ook mijn punt. Ferrari nam een flink risico, want een van die anderen had zomaar een wereldstart kunnen maken ten nadele van Alonso...maar gelukkig voor hen pakte het goed uit.

Berekend risico natuurlijk, Alonso start zoals weinig anderen dat kunnen.
Ja, dat is waar... :)

Figge

Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.

Natuurlijk is er niemand die er een probleem van maakt, van het is toegestaan.
Alleen is het mijn persoonlijke mening dat als ik regelgever zou zijn bij de FIA was dat ik hier meteen iets aan zou doen.
Ik vind het competitievervalsing.

Victor Monza 2008

Citaat van: Figge op 21 november 2012 - 12:09:01
Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.

Natuurlijk is er niemand die er een probleem van maakt, van het is toegestaan.
Alleen is het mijn persoonlijke mening dat als ik regelgever zou zijn bij de FIA was dat ik hier meteen iets aan zou doen.
Ik vind het competitievervalsing.
Een troost voor Alonso, in tegenstelling tot  Abu Dhabi 2010 moet hij nu maar rekening houden met een piloot en rijdt Petrov nu in een niet competitieve Caterham. Vond het eerst ook wat vergezocht, maar bekijk het nu positief, de race van zondag wint aan spankracht. Begrijp ergens Alonso's frustratie wel, de man moet zo stilaan een Poulidor- complex krijgen. Voor de jeugd: Poulidor was een befaamd Frans wielrenner die de tweede plaatsen in de Tour aaneenrijgde en hem nooit kon winnen.

Jehoentelaar

Krijgt 'ie niet, omdat 'ie al heeft aangegeven dat hij niet desperate is voor een derde titel. Tuurlijk is derde titel meer dan welkom, maar niet ten koste van alles.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 21 november 2012 - 17:39:25
Tuurlijk is derde titel meer dan welkom, maar niet ten koste van alles.

Hij heeft niets te verliezen hé, dus zeg nooit nooit. ::)

Jehoentelaar

Een Poulidorcomplex zal het dan in ieder geval niet worden. 8)

Franky R.

Citaat van: Figge op 21 november 2012 - 12:09:01
Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.

Natuurlijk is er niemand die er een probleem van maakt, van het is toegestaan.
Alleen is het mijn persoonlijke mening dat als ik regelgever zou zijn bij de FIA was dat ik hier meteen iets aan zou doen.
Ik vind het competitievervalsing.
Wat zou de FIA kunnen doen? Nu had Ferrari alleen de zegel verbroken...De volgende keer vervangen de daadwerkelijk de bak...En dan? Het vervangen van een bak verbieden omdat het niet defect is?


Dan pakken de de versnellingsbakverhoudingen aan en geeft men dat op als reden...

Victor Monza 2008

Citaat van: Jehoentelaar op 21 november 2012 - 17:48:04
Een Poulidorcomplex zal het dan in ieder geval niet worden. 8)
Juist, ik moet eerder zeggen een Felice Gimondi complex, won alles tot Eddy Merckx kwam.