HRT te koop?

Gestart door gloudiesaurus, 13 november 2012 - 23:08:17

« vorige - volgende »

0634

Wat doen ze dan in de F1?

Kootje

Op 'n risicovolle wijze groot geld verdienen, wat anders?

0634

Naja, groot geld verdienen in de F1 als investeringsmaatschappij? Er zijn betere manieren hoor. Ik snap dat soort dingen nooit zo.

Kootje

Ik ook niet, maar ja ...... dat doet er ook niet toe hé?
Als hun 't maar snappen. ;) :P

Kijk, er zal ook nog wel wat naamsbekendheid mee gemoeid zijn, en het is natuurlijk 'n mooi platform om je zakenrelaties mee te onderhouden.
En ja ..... wat die "betere" manieren betreft, ook daar zullen ze best in zitten met hun kapitaal, maar het is naast 'n investering natuurlijk ook gewoon 'n marketingtool.

Sabai

Volgens mij is het ook puur een marketing tool voor ze. Ik heb wel eens gelezen dat Rabo bank zo'n 10 miljoen investeerde in het wielrennen en daar zoveel uur mee in beeld kwamen nationaal/internationaal waardoor dat niet afweegt tegen reclame in de reclame blokjes van de commerciële tv. + de mensen krijgen ook nog eens er en goed gevoel bij als ze succesvol zijn. Dit is voor Genii precies hetzelfde lijkt mij.

Franky R.

@Sabai,


Dat kan best kloppen, maar er is een groot verschil tussen Genii, dat de voormalige Renault-team opkoopt en het niveau zo veel mogelijk handhaaft en Thesan die HRT kopen, om vervolgens er geen cent in te steken...

Fabian

Ik heb wel een paar centen in HRT gestopt met de aanschaf van mijn poloshirt. Het heeft helaas niet veel geholpen. HRT for life!

SDG

Citaat van: Fabian op 19 november 2012 - 12:10:54
Ik heb wel een paar centen in HRT gestopt met de aanschaf van mijn poloshirt. Het heeft helaas niet veel geholpen. HRT for life!

Toch respect om de kleine teams te steunen en niet altijd merchandising van de voor de hand liggende topteams in huis te halen, hoor.

T.Nuvolari

Genii is een uitzondering op de regel. Investeringsmaatschappijen zijn zelden geëngageerd voor een lange termijn.

Franky R.

Citaat van: SDG op 19 november 2012 - 12:39:30
Citaat van: Fabian op 19 november 2012 - 12:10:54
Ik heb wel een paar centen in HRT gestopt met de aanschaf van mijn poloshirt. Het heeft helaas niet veel geholpen. HRT for life!

Toch respect om de kleine teams te steunen en niet altijd merchandising van de voor de hand liggende topteams in huis te halen, hoor.
Ach, ik heb ook merchandising van Minardi in huis...het was ook wat goedkoper... :P :P :P
;)

Franky R.

Citaat van: M@rc op 19 november 2012 - 12:43:35
Genii is een uitzondering op de regel. Investeringsmaatschappijen zijn zelden geëngageerd voor een lange termijn.
Ik weet niet of Genii echt zo'n uitzondering is, want ze namen immers het voormalige fabrieksteam van Renault over. De infrastructuur was er al en verliep al soepel.


Thesan daartegen realiseerde zich niet dat HRT echt een team in opbouw was en dat je dus de eerste jaren er veel geld tegenaan moet gooien.
Ik bedoel; als je een eigen bedrijf begint, dat duurt het ook even voor alles soepel loopt. Thesan dacht een Rolls Royce te kunnen rijden voor de prijs van een Fiat Panda.

SDG

Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 13:01:52
Citaat van: SDG op 19 november 2012 - 12:39:30
Citaat van: Fabian op 19 november 2012 - 12:10:54
Ik heb wel een paar centen in HRT gestopt met de aanschaf van mijn poloshirt. Het heeft helaas niet veel geholpen. HRT for life!

Toch respect om de kleine teams te steunen en niet altijd merchandising van de voor de hand liggende topteams in huis te halen, hoor.
Ach, ik heb ook merchandising van Minardi in huis...het was ook wat goedkoper... :P :P :P
;)

Ik heb ook een sweater van Toro Rosso, maar dat is uiteraard in werkelijkheid gewoon Red Bull-merchandising.

Sabai

Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 13:07:25
Citaat van: M@rc op 19 november 2012 - 12:43:35
Genii is een uitzondering op de regel. Investeringsmaatschappijen zijn zelden geëngageerd voor een lange termijn.
Ik weet niet of Genii echt zo'n uitzondering is, want ze namen immers het voormalige fabrieksteam van Renault over. De infrastructuur was er al en verliep al soepel.


Thesan daartegen realiseerde zich niet dat HRT echt een team in opbouw was en dat je dus de eerste jaren er veel geld tegenaan moet gooien.
Ik bedoel; als je een eigen bedrijf begint, dat duurt het ook even voor alles soepel loopt. Thesan dacht een Rolls Royce te kunnen rijden voor de prijs van een Fiat Panda.



Dat dacht die gast van Virgin ook volgens mij Richard Brandson heet hij geloof ik. Maar die kwam ook van een koude kermis thuis.

Franky R.

Richard Branson is een sukkel...Die besefte niet dat je in de Formule 1 echt mensen als Brawn of Newey nodig hebt. Jammer dat Button hem niet op z'n bek sloeg, toen Branson zijn verloofde trachtte te versieren... :P

Fabian

Citaat van: SDG op 19 november 2012 - 12:39:30
Citaat van: Fabian op 19 november 2012 - 12:10:54
Ik heb wel een paar centen in HRT gestopt met de aanschaf van mijn poloshirt. Het heeft helaas niet veel geholpen. HRT for life!

Toch respect om de kleine teams te steunen en niet altijd merchandising van de voor de hand liggende topteams in huis te halen, hoor.
Dankje SDG. Maakt het wel meteen een zeldzaam shirt. Niet veel mensen lopen er in eentje rond.

Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 13:01:52
Citaat van: SDG op 19 november 2012 - 12:39:30
Citaat van: Fabian op 19 november 2012 - 12:10:54
Ik heb wel een paar centen in HRT gestopt met de aanschaf van mijn poloshirt. Het heeft helaas niet veel geholpen. HRT for life!

Toch respect om de kleine teams te steunen en niet altijd merchandising van de voor de hand liggende topteams in huis te halen, hoor.
Ach, ik heb ook merchandising van Minardi in huis...het was ook wat goedkoper... :P :P :P
;)
Minardi. Heb wel een petje van Christijan Albers toen hij bij Minardi reed...