HRT te koop?

Gestart door gloudiesaurus, 13 november 2012 - 23:08:17

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/hrt_for_sale/
http://www.gppits.net/nieuws/nood_is_hoog_voor_thesan/

Volgend jaar nog maar 11 Formule 1 - teams? Zou zonde zijn...

Wel opvallend dat ze het team te koop zetten juist nadat ze naar Spanje zijn verhuisd, ver weg uit de F1 - wereld en een land dat in crisis verkeerd. Niet handig...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

24 Of 22 maakt niet heel veel uit als we HRT verliezen. Zou het wel jammer vinden voor de strijd onderin, maar meer ook niet. Anderzijds is 22 wel een beetje karig voor de zogenoemde koningsklasse van de autosport.

Fabian

Zou wel heel erg zonde zijn als het talent van Narain verloren gaat. Dat zou pas een ramp zijn. Denk overigens wel dat we HRT volgend jaar niet meer terug zien. Wie wil er nou geld in een bodemloze put steken?

gloudiesaurus

Wellicht 2 coureurs met veel sponsorgeld? En daarop 1 seizoen draaien?

Maar ze hebben deze week al 32 mensen ontslagen, niet echt positief...

Ecclestone schijnt zich op de achtergrond ook te roeren, misschien weet hij een leuke koper?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 13 november 2012 - 23:27:01
Ecclestone schijnt zich op de achtergrond ook te roeren, misschien weet hij een leuke koper?
Misschien koopt die ouwe het team zelf wel!

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2012 - 23:11:25
24 Of 22 maakt niet heel veel uit als we HRT verliezen. Zou het wel jammer vinden voor de strijd onderin, maar meer ook niet. Anderzijds is 22 wel een beetje karig voor de zogenoemde koningsklasse van de autosport.

22 auto's vind ik nog net kunnen, dat is toch een hele tijd standaard geweest in het deelnemersveld. 20 wagens hebben we ook een tijdje gehad (bv. 2003-2005 en 2009) en dat is voor mij toch het absolute minimum, eigenlijk zelfs een beetje aan de lage kant.

Figge

Ik vind 22 al aan de lage kant. Ook al waren ze traag, er moeten ook verliezers op de grid staan.
F1 moet gewoon echt iets aan de ontwikkelkosten doen. Die zijn te hoog. Zo kun je als nieuw team nooit een levensvatbaar bestaan opbouwen.
Zelfs een team als Lotus schijnt door zn ontwikkelbudget heen te zijn voor dit jaar...

Matthijs

We verwijten vaak de drie 'nieuwe' teams dat ze nog steeds niet competitief zijn, maar ze zijn wel onder valse voorwendselen in de F1 gelokt. De deal was een rigoureuze budgetbeperking en daarmee hebben alle nieuwe teams ingetekend. Die budgetbeperking is er niet gekomen, waarmee de teams zijn opgezadeld met onvoorzien hoge lasten.

Los daarvan leek HRT altijd minder professioneel dan hun twee concurrenten. Neem Virgin die een auto ontwierp zonder windtunnel, maar puur op Dynamic Fluid. In potentie zou dit een veel sneller en goedkoper alternatief zijn dan de windtunnel. Pech voor hen was dat de andere teams het budget hielden voor het gebruik van de windtunnel, waardoor Virgin/Marussia hen noodgedwongen moest volgen.

Nee dan HRT, het team dat steevast de auto te laat klaar had en zich daarmee niet wist te kwalificeren. Wat voor uitstraling geef je dan af aan potentiële sponsors? Geen wonder dat de auto vol stond met leuzen als "This could be you"en "another cool spot".

Fabian

Citaat van: Matthijs op 14 november 2012 - 09:59:56
Nee dan HRT, het team dat steevast de auto te laat klaar had en zich daarmee niet wist te kwalificeren. Wat voor uitstraling geef je dan af aan potentiële sponsors? Geen wonder dat de auto vol stond met leuzen als "This could be you"en "another cool spot".
Je kunt het ze niet verwijten dat ze het niet probeerde. Maar ben het wel met je eens. HRT maakte geen goede indruk door de auto's te laat klaar te hebben. Dat schrikt potentiële sponsors misschien wel af. Daarbij komt nog dat ze een geheel Spaans team willen zijn/worden. Daarmee beperk je jezelf in je zoektocht naar sponsoren e.d.

gloudiesaurus

Jep Spanje was een paar jaar geleden leuk, toen De la Rosa ook die Repsol miljoenen nog had. Maar nu met deze crisis is het ook geen vetpot daar.

Daarnaast je hele team optuigen in Madrid is gewoon niet slim. Waarom ga je niet lekker in Engeland zitten, vlakbij alle faciliteiten/ windtunnels.

Er word nu gezegd dat er wellicht interesse is vanuit Abu Dhabi/ India. HRT hoopt zelf ook op de Chinese connectie met die testcoureur Ma Qing (als ik het goed heb). Maja als Spaans team heb je in China ook geen uitstraling natuurlijk......

En idd. steeds de auto te laat klaar hebben en vaste beloftes doen helpen niet mee. Als multinational wil je dan geen sticker op die auto hebben staan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 14 november 2012 - 09:59:56
We verwijten vaak de drie 'nieuwe' teams dat ze nog steeds niet competitief zijn, maar ze zijn wel onder valse voorwendselen in de F1 gelokt. De deal was een rigoureuze budgetbeperking en daarmee hebben alle nieuwe teams ingetekend. Die budgetbeperking is er niet gekomen, waarmee de teams zijn opgezadeld met onvoorzien hoge lasten.

Los daarvan leek HRT altijd minder professioneel dan hun twee concurrenten. Neem Virgin die een auto ontwierp zonder windtunnel, maar puur op Dynamic Fluid. In potentie zou dit een veel sneller en goedkoper alternatief zijn dan de windtunnel. Pech voor hen was dat de andere teams het budget hielden voor het gebruik van de windtunnel, waardoor Virgin/Marussia hen noodgedwongen moest volgen.

Nee dan HRT, het team dat steevast de auto te laat klaar had en zich daarmee niet wist te kwalificeren. Wat voor uitstraling geef je dan af aan potentiële sponsors? Geen wonder dat de auto vol stond met leuzen als "This could be you"en "another cool spot".

Hier heb je wel een punt... Als het budgetcap was doorgegaan was het de nieuwe teams waarschijnlijk beter vergaan. Vergeet niet dat het er toen even slecht uit zag voor de Formule 1. BMW, Toyota, Honda allemaal weg... zonder deze nieuwe teams en de redding van Sauber hadden we wel heel weinig auto's gehad.

Er moeten ook betere beloningen komen voor de teams, geef de kleinere teams wat meer TV - geld dan kunnen ze tenminste normaal meerijden....

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/hrt_niet_goedkoop/

Tja. Ze hoopte dat die Chinees wat geld zou meebrengen. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.

gloudiesaurus

Ze schijnen 30 miljoen te willen hebben van Ma Qing. Die schijnt de steun te hebben van de Chinese autosportfederatie, daar verwacht HRT wel wat van. Als je het mij vraagt lijkt is het belachelijk veel geld voor een HRT - stoeltje.......

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2012 - 11:35:10
Ze schijnen 30 miljoen te willen hebben van Ma Qing. Die schijnt de steun te hebben van de Chinese autosportfederatie, daar verwacht HRT wel wat van. Als je het mij vraagt lijkt is het belachelijk veel geld voor een HRT - stoeltje.......


Dat is zeker veel. Maar ik vind het maar een vaag verhaal allemaal met die Chinees. Daar zou ik niet op vertrouwen als ik Het Rijdt Traag was.

Matthijs

#14
Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2012 - 11:19:56Er moeten ook betere beloningen komen voor de teams, geef de kleinere teams wat meer TV - geld dan kunnen ze tenminste normaal meerijden....
Helemaal mee eens. Ik vind het dan ook bizar dat het verschil tussen 10e of 11e in de stand van de constructeurs een verschil van 26 miljoen is (of in die orde van grotte). Waarbij ik het overigens Marussia wel gun, want die waren twee keer 12e en laatste.

Stel je voor: Marussia springt in 2013 over Caterham heen dankzij KERS en door het extra geld dat de 10e plek meebrengt. Vervolgens gaat HRT failliet. Stel, Vd Garde krijgt een stoeltje bij Caterham, rijdt hij nog achteraan...