Round 19: United States Grand Prix 2012

Gestart door Enzo, 13 november 2012 - 12:03:21

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: KVDracer op 18 november 2012 - 18:35:48
Alonso zal dan toch langs de schone kant vertrekken, na een 5 startplaatsen straf voor Massa. Ze hebben bij Massa een zegel van zijn versnellingsbak verbroken, want er was een probleem met zijn versnellingsbak. Dit lijkt mij toch wel op mooi staaltje teamorders. nu zal Alonso geen startplekken verliezen en Massa, die moet de opoffering maar op zich nemen. Hij kon nu zo een mooie race rijden, na zijn goede kwali.

Massa melde zich gisteren al bij de stewards, of hij alstjeblieft een penalty mochte hebben.... ;D
Ja dit lijkt me opzettelijk van Ferrari, en best begrijpelijk ook.

SDG

Citaat van: KVDracer op 18 november 2012 - 18:35:48
Alonso zal dan toch langs de schone kant vertrekken, na een 5 startplaatsen straf voor Massa. Ze hebben bij Massa een zegel van zijn versnellingsbak verbroken, want er was een probleem met zijn versnellingsbak. Dit lijkt mij toch wel op mooi staaltje teamorders. nu zal Alonso geen startplekken verliezen en Massa, die moet de opoffering maar op zich nemen. Hij kon nu zo een mooie race rijden, na zijn goede kwali.

Bij de tweede rijder opzettelijk een overtreding laten begaan om de eerste rijder te bevoordelen... tja, het is iets wat bijvoorbeeld in de rallysport al sedert jaar en dag gebeurt.

Kootje

Klinkt wel als 'n typisch Ferrari "slimmigheidje"

Enzo

Over de banden: de teams doen er gemiddeld 4 laps over om ze op temperatuur te krijgen. Dus wanneer plan je de pitstop?
Als eerste naar binnen zal een groot nadeel zijn en het omgekeerde van wat we normaal zien. Geen undercut maar een overcut zogezegd.

robbert

Citaat van: Enzo op 18 november 2012 - 18:52:38
Citaat van: KVDracer op 18 november 2012 - 18:35:48
Alonso zal dan toch langs de schone kant vertrekken, na een 5 startplaatsen straf voor Massa. Ze hebben bij Massa een zegel van zijn versnellingsbak verbroken, want er was een probleem met zijn versnellingsbak. Dit lijkt mij toch wel op mooi staaltje teamorders. nu zal Alonso geen startplekken verliezen en Massa, die moet de opoffering maar op zich nemen. Hij kon nu zo een mooie race rijden, na zijn goede kwali.

Massa melde zich gisteren al bij de stewards, of hij alstjeblieft een penalty mochte hebben.... ;D
Ja dit lijkt me opzettelijk van Ferrari, en best begrijpelijk ook.
inderdaad, en nu staat alonso op de propere kant, en zo zijn zijn kansen op een goeie race vergroot

Gerard

Als Red Bull hetzelfde doet (bij Webber) is het effect weg... Beetje triest vind ik het

Franky R.

Jongens, geniet van de race...ik kom iig ogen tekort om alles te volgen. Hahaha!

SDG


SDG


SanderD

Begon leuk, eindigde naar mijn mening saai

SDG

En op het podium voor één keer niet de klassieke pet, maar een cowboyhoed...  :)

rafael25


robbert

toch weer een goeie race van Alonso. Weer een podiumplaats. Hamilton verdient gewonnen, en zo heeft vettel maar 13 punten voorsprong op alonso. En daarmee wordt vettel pas in brazilie wereldkampioen

Edwin90

Doe hoed is echt briljant op het podium. Maar geen gewoonte van maken dat we in elk land weer wat anders krijgen.

Prima race verder. De hele race spannend om de leiding.

Puike race van Massa overigens! Grosjean mag volgens mij ook genoemd worden, na zijn straf en spin.

Gerard

Mooi mooi mooi.... Leuke race, mooie gevechten en een terechte winnaar! Beslissing valt volgende week

Helaas zal ik de race niet live kunnen kijken  :'( :-[