Deed Ferrari het juiste?

Gestart door Franky R., 19 november 2012 - 15:03:09

« vorige - volgende »

Deed Ferrari er goed aan, om Massa vijf plaatsen te laten inleveren?

Ja, Alonso moet koste wat kost een kans op het WK behouden.
15 (55.6%)
Nee, het is onsportief voor Massa.
0 (0%)
Nee, Alonso zou zijn startpositie zelf moeten managen.
1 (3.7%)
Onsportief, maar niet verboden. Dus het mag...
9 (33.3%)
Anders,...
2 (7.4%)

Totaal aantal stemmen: 23

Folkert

Citaat van: Franky R. op 21 november 2012 - 23:28:10
Citaat van: Figge op 21 november 2012 - 12:09:01
Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.

Natuurlijk is er niemand die er een probleem van maakt, van het is toegestaan.
Alleen is het mijn persoonlijke mening dat als ik regelgever zou zijn bij de FIA was dat ik hier meteen iets aan zou doen.
Ik vind het competitievervalsing.
Wat zou de FIA kunnen doen? Nu had Ferrari alleen de zegel verbroken...De volgende keer vervangen de daadwerkelijk de bak...En dan? Het vervangen van een bak verbieden omdat het niet defect is?


Dan pakken de de versnellingsbakverhoudingen aan en geeft men dat op als reden...
Vind het sowieso jammer dat na de kwalificatie alles vergrendeld is. Vroeger kon je na de kwalificatie tot diep in de nacht door sleutelen om de auto aan te passen aan de race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

CitaatVind het sowieso jammer dat na de kwalificatie alles vergrendeld is. Vroeger kon je na de kwalificatie tot diep in de nacht door sleutelen om de auto aan te passen aan de race.


Ik ben er niet rouwig om...Dat gesleutel zorgde ook voor een tweedeling in de paddock. De rijke teams konden zich dat makkelijk veroorloven, want meer geld dus meer personeel.


Nee, IMHO zit een deel van de spanning in het bepalen van de set-up op zaterdag.

Victor Monza 2008

Citaat van: Folkert op 22 november 2012 - 09:38:44
Citaat van: Franky R. op 21 november 2012 - 23:28:10
Citaat van: Figge op 21 november 2012 - 12:09:01
Citaat van: Matthijs op 20 november 2012 - 13:43:06
Ach, niemand van de andere teams heeft er een groot probleem van gemaakt dus waarom doen wij dat wel? Natuurlijk zijn een aantal coureurs benadeeld (niet alleen Felipe), maar ook hetzelfde aantal coureurs kwam opeens aan de schone kant van de grid.

Natuurlijk is er niemand die er een probleem van maakt, van het is toegestaan.
Alleen is het mijn persoonlijke mening dat als ik regelgever zou zijn bij de FIA was dat ik hier meteen iets aan zou doen.
Ik vind het competitievervalsing.
Wat zou de FIA kunnen doen? Nu had Ferrari alleen de zegel verbroken...De volgende keer vervangen de daadwerkelijk de bak...En dan? Het vervangen van een bak verbieden omdat het niet defect is?


Dan pakken de de versnellingsbakverhoudingen aan en geeft men dat op als reden...
Vind het sowieso jammer dat na de kwalificatie alles vergrendeld is. Vroeger kon je na de kwalificatie tot diep in de nacht door sleutelen om de auto aan te passen aan de race.
Een van de redenen van dit verbod was het verbod van kwalificatiemotoren en aanverwanten. Bijkomend zou dan ook de afstelling van de wagen kunnen veranderd worden in functie van de resultaten van de kwalificatietijden van de tegenstrever.
Vraag is echter waarom men bij vervanging van bak of motor een aantal plaatsen penalty krijgt en waarom Vettel in A.D. Uit de pits diende te vertrekken? Was dat misschien omdat hij reeds als laatste op de grid stond of is daar een andere verklaring voor?

Franky R.

#48
Citaat van: Victor Monza 2008 op 23 november 2012 - 23:55:11

Vraag is echter waarom men bij vervanging van bak of motor een aantal plaatsen penalty krijgt en waarom Vettel in A.D. Uit de pits diende te vertrekken? Was dat misschien omdat hij reeds als laatste op de grid stond of is daar een andere verklaring voor?


Dat is simpel te verklaren...Men dient nu eenmaal vier races te rijden met 1 motor of bak...Gaat men de boel vervangen, dan klopt dat deel van het reglement niet meer...Vandaar! ;)


Wat Vettel betreft...Red Bull deed het slim. Ze trokken de auto terug uit de Parc Ferme. De straf daarop is starten vanuit de pitstraat. Maar...RBR was dan wel vrij om de auto aan te passen zoals zij dat wilden...




Victor Monza 2008

Citaat van: Franky R. op 24 november 2012 - 00:23:31
Citaat van: Victor Monza 2008 op 23 november 2012 - 23:55:11

Vraag is echter waarom men bij vervanging van bak of motor een aantal plaatsen penalty krijgt en waarom Vettel in A.D. Uit de pits diende te vertrekken? Was dat misschien omdat hij reeds als laatste op de grid stond of is daar een andere verklaring voor?


Dat is simpel te verklaren...Men dient nu eenmaal vier races te rijden met 1 motor of bak...Gaat men de boel vervangen, dan klopt dat deel van het reglement niet meer...Vandaar! ;)


Wat Vettel betreft...Red Bull deed het slim. Ze trokken de auto terug uit de Parc Ferme. De straf daarop is starten vanuit de pitstraat. Maar...RBR was dan wel vrij om de auto aan te passen zoals zij dat wilden...
Dan klopt het reglement toch niet, want na de qualif.  was de wagen van Massa toch ook in het parc fermee, om de versnellingsbak te " vervangen" diende hij dan toch ook uit het p.f. gehaald te worden. Waarom diende hij dan niet van uit de pitstraat te vertrekken?
We gaan verder in de redenering: de verzegeling van de versnellingsbak van Massa was verbroken, dan zijn er twee mogelijkheden:
1. De verzegeling werd verbroken voor hij in het p.f. aankwam, aangezien de wagens direct na de beeindiging van de qaulif. naar het p.f. moeten heeft hij zich gekwalificeerd met een niet comforme versnellingsbak en dient hij dus gediskwalificeerd te worden en te starten vanop de laatste plaats.
2. De verzegeling werd verbroken in het p.f.,dan diende Ferrari de wagen ook uit het p.f. te halen en diende Massa ook vanuit de pitstraat te starten. Zo Ferrari deze aanvraag niet deed moest FIA de wagen uitsluiten en niet een terugplaatsing van enkele plaatsen geven want dan is dit manifeste fraude oogluikend toegestaan door de FIA.


robbert

Citaat van: Victor Monza 2008 op 24 november 2012 - 03:05:06
Citaat van: Franky R. op 24 november 2012 - 00:23:31
Citaat van: Victor Monza 2008 op 23 november 2012 - 23:55:11

Vraag is echter waarom men bij vervanging van bak of motor een aantal plaatsen penalty krijgt en waarom Vettel in A.D. Uit de pits diende te vertrekken? Was dat misschien omdat hij reeds als laatste op de grid stond of is daar een andere verklaring voor?


Dat is simpel te verklaren...Men dient nu eenmaal vier races te rijden met 1 motor of bak...Gaat men de boel vervangen, dan klopt dat deel van het reglement niet meer...Vandaar! ;)


Wat Vettel betreft...Red Bull deed het slim. Ze trokken de auto terug uit de Parc Ferme. De straf daarop is starten vanuit de pitstraat. Maar...RBR was dan wel vrij om de auto aan te passen zoals zij dat wilden...
Dan klopt het reglement toch niet, want na de qualif.  was de wagen van Massa toch ook in het parc fermee, om de versnellingsbak te " vervangen" diende hij dan toch ook uit het p.f. gehaald te worden. Waarom diende hij dan niet van uit de pitstraat te vertrekken?
We gaan verder in de redenering: de verzegeling van de versnellingsbak van Massa was verbroken, dan zijn er twee mogelijkheden:
1. De verzegeling werd verbroken voor hij in het p.f. aankwam, aangezien de wagens direct na de beeindiging van de qaulif. naar het p.f. moeten heeft hij zich gekwalificeerd met een niet comforme versnellingsbak en dient hij dus gediskwalificeerd te worden en te starten vanop de laatste plaats.
2. De verzegeling werd verbroken in het p.f.,dan diende Ferrari de wagen ook uit het p.f. te halen en diende Massa ook vanuit de pitstraat te starten. Zo Ferrari deze aanvraag niet deed moest FIA de wagen uitsluiten en niet een terugplaatsing van enkele plaatsen geven want dan is dit manifeste fraude oogluikend toegestaan door de FIA.

iedere wagen gaat uit parc fermé. Ze moeten alleen naar parc fermé om de wagen te laten wegen, en een staal van de benzine te nemen. Daarna gaan ze terug naar de garage, met een verzegeling van de fia. Dus een 5plaats straf, is hier wel zeker correct

Victor Monza 2008

Citaat van: robbert op 24 november 2012 - 10:54:43
Citaat van: Victor Monza 2008 op 24 november 2012 - 03:05:06
Citaat van: Franky R. op 24 november 2012 - 00:23:31
Citaat van: Victor Monza 2008 op 23 november 2012 - 23:55:11

Vraag is echter waarom men bij vervanging van bak of motor een aantal plaatsen penalty krijgt en waarom Vettel in A.D. Uit de pits diende te vertrekken? Was dat misschien omdat hij reeds als laatste op de grid stond of is daar een andere verklaring voor?


Dat is simpel te verklaren...Men dient nu eenmaal vier races te rijden met 1 motor of bak...Gaat men de boel vervangen, dan klopt dat deel van het reglement niet meer...Vandaar! ;)


Wat Vettel betreft...Red Bull deed het slim. Ze trokken de auto terug uit de Parc Ferme. De straf daarop is starten vanuit de pitstraat. Maar...RBR was dan wel vrij om de auto aan te passen zoals zij dat wilden...
Dan klopt het reglement toch niet, want na de qualif.  was de wagen van Massa toch ook in het parc fermee, om de versnellingsbak te " vervangen" diende hij dan toch ook uit het p.f. gehaald te worden. Waarom diende hij dan niet van uit de pitstraat te vertrekken?
We gaan verder in de redenering: de verzegeling van de versnellingsbak van Massa was verbroken, dan zijn er twee mogelijkheden:
1. De verzegeling werd verbroken voor hij in het p.f. aankwam, aangezien de wagens direct na de beeindiging van de qaulif. naar het p.f. moeten heeft hij zich gekwalificeerd met een niet comforme versnellingsbak en dient hij dus gediskwalificeerd te worden en te starten vanop de laatste plaats.
2. De verzegeling werd verbroken in het p.f.,dan diende Ferrari de wagen ook uit het p.f. te halen en diende Massa ook vanuit de pitstraat te starten. Zo Ferrari deze aanvraag niet deed moest FIA de wagen uitsluiten en niet een terugplaatsing van enkele plaatsen geven want dan is dit manifeste fraude oogluikend toegestaan door de FIA.

iedere wagen gaat uit parc fermé. Ze moeten alleen naar parc fermé om de wagen te laten wegen, en een staal van de benzine te nemen. Daarna gaan ze terug naar de garage, met een verzegeling van de fia. Dus een 5plaats straf, is hier wel zeker correct
Thanks, reglementen zijn voor mij als flitspalen hou me er weinig mee bezig, tot de moment dat ze uit het niets opduiken. Heb ten andere al teveel reglementswijzigingen meegemaakt om me er nog overdreven druk in te maken.