Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 18:45:19
Omdat Bernie niet zoveel vertrouwen heeft en zonder Sauber op 16 auto's komt te zitten. En dan wordt het toch wel erg heet onder zijn voeten qua financiële deals met circuits, etc. Dit is echt niet in het belang van Sauber of de sport dat Ecclestone dit doet.
Maar dan moet hij Manor ook niet de reiskosten zelf laten betalen want dan word de kans op nog minder auto's ook groter.

@Tuesday: Natuurlijk moet het beroep van Jurist bij Kaltenborn ook mee nemen. Als Jurist(voormalig dan) moet je weten dit soort zaken te vermijden en dat heeft ze niet gedaan. Ervaring is enorm belangrijk en als ze dit goed had aangepakt, had ze dit allemaal kunnen voorkomen door haar kennis als Jurist te gebruiken.
Dat Ernie bij springt is haar redding geweest, maar voor als nog weten we nog geen exacte details en als er geruchten gaan dat die 15 miljoen euro gaat bestaan uit aandelen, zou het zomaar kunnen zijn dat Monisha word uitgekocht/weg gewerkt en zit Giedo volgend jaar in de auto. (Heel optimistisch gesproken dan. )

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2015 - 19:01:17
Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 18:53:03
Volgens de geruchten staat hij garant voor het geld. En daarom gaan Van der Garde en zijn mensen akkoord. Ik denk dat het erg naïef is om te veronderstellen dat Van der Garde akkoord was gegaan als er geen bankgarantie of garantie van Ecclestone was geweest.
tja, ik denk dat het naief is om te veronderstellen dat er zonder Ecclestone geen akkoord was gekomen. Dat was er hoe dan ook wel gekomen, dat roep ik al vanaf dag 1. Ik denk dat een bankgarantie met een sponsor als Banco Brasil sowieso geen onoverkomelijk probleem was geweest.
Het is naief om te veronderstellen dat er zonder Ecclestone geen deel was gekomen, maar vervolgens zeg je dat Banco Brasil wel even zomaar geld aftikt? Misschien wilde VDG meer dan 15 miljoen en krijgen ze nu aandelen en die zouden Banco da Brasil nooit kunnen geven, want die Willen Nasr in de auto hebben. En als VDG/Boekhoorn mede eigenaar is van Sauber, zijn de kansen voor Nasr kleiner.
Maar zoals Perton al zegt, dit is wanbeleid geweest. Voor het zelfde geld zat ze nu achter de tralies.

Perton

Ik denk niet dat de kansen voor Nasr kleiner worden met Boekhoorn als eigenaar. Boekhoorn zal echt wel geld willen verdienen als ie aandelen heeft en dat kan ie met Nasr veel meer dan Ericsson. Ik denk dat, behalve van Van der Garde zelf, niemand zijn kansen kleiner worden als Boekhoorn eigenaar is.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:17:38
Ik gebruik hem ook zo vaak, dus mij valt het niet op :P


En misschien is mijn mening over Kaltenborn over een paar jaar wel anders hoor, maar hoe ze al sinds Frijns met coureurs omgaat vind ik gewoon niet thuishoren in een sportieve omgeving. Maar goed, daarom heb ik waarschijnlijk ook geen eigen Formule 1-team.
nee, dat is idd niet altijd even netjes, zeker in t geval van Giedo niet, maar ja echt medelijden kan ik er ook niet mee hebben. Hij koopt met zijn miljoenen stoeltjes weg waar eigenlijk grotere talenten zouden moeten zitten. Als je het goed beschouwd is dat ook niet zo collegiaal. Nu is hij zelf eens slachtoffer van een financiele beslissing. uiteraard volledig terecht dat ie zn geld terug krijgt, maar verder vind ik het wel goed zo.

Arthur

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:28:21
Ik denk niet dat de kansen voor Nasr kleiner worden met Boekhoorn als eigenaar. Boekhoorn zal echt wel geld willen verdienen als ie aandelen heeft en dat kan ie met Nasr veel meer dan Ericsson. Ik denk dat, behalve van Van der Garde zelf, niemand zijn kansen kleiner worden als Boekhoorn eigenaar is.

In de Formule 1 is geen geld te verdienen als teameigenaar. Mogelijk via sponsoring voor zijn kledingmerk maar of dat het geval is t.o.v. de investering qua een aandelendeal? Ik vraag het mij af.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Och nee medelijden hoeven we ook niet met hem te hebben, dat klopt.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 17 maart 2015 - 19:31:10
Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:17:38
Ik gebruik hem ook zo vaak, dus mij valt het niet op :P


En misschien is mijn mening over Kaltenborn over een paar jaar wel anders hoor, maar hoe ze al sinds Frijns met coureurs omgaat vind ik gewoon niet thuishoren in een sportieve omgeving. Maar goed, daarom heb ik waarschijnlijk ook geen eigen Formule 1-team.
nee, dat is idd niet altijd even netjes, zeker in t geval van Giedo niet, maar ja echt medelijden kan ik er ook niet mee hebben. Hij koopt met zijn miljoenen stoeltjes weg waar eigenlijk grotere talenten zouden moeten zitten. Als je het goed beschouwd is dat ook niet zo collegiaal. Nu is hij zelf eens slachtoffer van een financiele beslissing. uiteraard volledig terecht dat ie zn geld terug krijgt, maar verder vind ik het wel goed zo.
Tja, maar hoeveel coureurs brengen geld mee om Sauber te redden. Als een groot talent met net iets minder geld word dwars gezeten door Giedo, ja dan is het wel een beetje jammer voor die coureur, maar niet direct "Niet collegiaal". Als je het zo bekijkt is geen enkele coureur collegiaal, enige wat telt is je eigen hachje.
Maar inderdaad, Medelijden? Nee, dat vind ik ook weer niet nodig. Vind het wel sneu voor hem, maar ik lig er niet wakker van. Maar dat heb ik ook niet met andere coureurs.

FolkertE

Citaat van: Perton op 17 maart 2015 - 19:28:21
Ik denk niet dat de kansen voor Nasr kleiner worden met Boekhoorn als eigenaar. Boekhoorn zal echt wel geld willen verdienen als ie aandelen heeft en dat kan ie met Nasr veel meer dan Ericsson. Ik denk dat, behalve van Van der Garde zelf, niemand zijn kansen kleiner worden als Boekhoorn eigenaar is.
Muah, Ik weet het eigenlijk niet. Nasr misschien niet, maar bij Ericsson misschien wel. Maar goed, laten we eerst maar eens een pers bericht afwachten wat er nu gaat gebeuren. Wij speculeren maar een end weg :P

gloudiesaurus

Speculeren blijft leuk  :D

Maar voor Boekhoorn kan het mogelijk een goedkopere manier zijn om Van der Garde aan een stoeltje te hebben.
Ipv 15 miljoen Euro over te maken naar Sauber voor een stoeltje koopt hij er nu aandelen voor.
En met die aandelen kan hij macht uitoefenen om Van der Garde alsnog aan een stoeltje te helpen...

Daarnaast heeft hij dan ook direct invloed op het team. En staat Van der Garde en zijn management niet helemaal aan de zijlijn.
Vergeet ook niet dat Boekhoorn eerder een belang had in Spyker. Dat heeft hem wel veel geld gekost...

Kwestie van je schoonzoon aan een hobby helpen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Als we nu een ding hebben geleerd uit deze saga is het dat je niet zomaar een coureur op straat zet zonder er veel voor te betalen. Als Boekhoorn nu mede-eigenaar is, zet hij dus ook niet zomaar Nasr of Ericsson op straat. Als Boekhoorn aandelen heeft gekregen (wat volgens F1today overigens niet zo is) dan komt Giedo hoogstens volgend jaar pas in actie lijkt me, of Boekhoorn moet echt geld te veel hebben.

0634

Wat je zegt: er zijn nog een hoop 'als-en'. Laten we eerst maar even afwachten inderdaad. Zou ook heel apart zijn als Giedo dit jaar nog wél zou rijden. Krijg je eerst 15 mln om niet te rijden en dan stap je ergens gedurende het jaar toch nog in.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2015 - 06:11:06
Wat je zegt: er zijn nog een hoop 'als-en'. Laten we eerst maar even afwachten inderdaad. Zou ook heel apart zijn als Giedo dit jaar nog wél zou rijden. Krijg je eerst 15 mln om niet te rijden en dan stap je ergens gedurende het jaar toch nog in.
Volgens mij is er ook al afgesproken dat Giedo dit jaar ook niet rijd. En ik denk dat dat ook nooit echt de bedoeling was geweest. (al zei i eerder van wel, maar zat dus fout.) Maar als je zo hoog in zet, neem je zeker geen genoegen met "slechts 15 miljoen" en noem je het een goed einde.
Het is nu even ten einde, maar wat dat einde precies is?

Matthijs

Als Vd Garde dit jaar niet rijdt, heeft hij volgend jaar geen superlicentie. Vd Garde moet dus dit jaar rijden als hij zijn carrière levend wil houden.

Sphinx

In de Televaag zegt Giedo deF1 nu uit zijn hoofd te zetten. Dtm of Wec zijn de opties maar dat zal wel voor 2016 zijn denk ik.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Statement van Giedo op zijn facebook pagina, zijn F1 carrière zit erop.

Citaat van: Giedo van der Garde statementWe have reached a settlement with Sauber and my driver contract with the team has been ended by mutual consent. As a passionate race driver, I feel sad and am very disappointed. I have worked very hard my entire career, ever since starting with go-karts at the age of eight, to live my dream and become a successful Formula One driver. I had hoped at last to be able to show what I am capable of, driving a car for a respected midfield team in the 2015 season. This dream has been taken away from me and I know that my future in Formula One is probably over.

I had a valid driver contract for the entire 2015 season and enforceable rights to it. I pushed very hard until last Saturday in Melbourne to get the drive that I was entitled to. This legal process started in 2014 and has taken a great deal of effort. It was never a last minute thing, but it only became public in the last week when we tried to force the team to accept the rulings of a succession of legal authorities and courts.

I am a race driver and all I want is to race. However, the team principal was adamant not to let me drive, notwithstanding my legal rights to do so and a series of rulings and court orders in my favour and despite my race driving abilities. I will never understand this. I could have persisted, but the team principal had taken a decision contrary to my contract that she would not work with me and this became painfully clear in the paddock in Melbourne. To push on against this determination might have brought down the team, it would most certainly have wrecked the opening Grand Prix in Melbourne because the team´s cars would have been seized by the court, it may have ruined the careers of two young drivers Marcus Ericsson and Felipe Nasr. Possibly the team´s directors would even be taken into custody. I decided I did not want to live with that idea, even though it was only the team's management that was responsible for the bizarre situation I found myself in.

I am very grateful to my fans and many friends in Formula One who have given me a lot of support during the last couple of months. This period has been very difficult for me especially since I could not talk to anybody about the pending proceedings. Last week, many drivers on the grid gave me their support and several of them did so openly in the media as well. The same goes for several leading figures in the paddock who include team bosses and reputable former Formula One drivers. I thank them as well.

My future in motorsport has not finished: on the contrary, I see this as a new beginning. I will sit down with my management in the coming weeks to discuss my future plans. I would love to take part in the WEC and the Le Mans 24 Hours in an LMP1 car. Former Formula One drivers do very well in this series. We also have our eye on other series such as the DTM in 2016 and beyond.

There has been a lot of speculation in the media over the past week, so I want to set out clearly that my sponsors paid the sponsorship fee related to the 2015 season in its entirety to Sauber in the first half of 2014. This was simply in good faith and to help the team deal with its cash problems at the time. Effectively, it was my sponsor's advanced payments that helped the team survive in 2014.

Sauber's financial decision-making in this case is bizarre and makes no sense to me. I am not at liberty to discuss details, but Sauber paid significant compensation to avoid honouring the contract they had with me. Only in that respect can I be satisfied that my rights have finally been recognised and that at least some justice has been done.

I want to thank McGregor for sponsoring me from the time I won the Formula Renault 3.5 Ltr. Series in 2008. I hope we can continue to build on this as my motorsport career goes forward in other series.

I want to thank my family, my father Gerrit and my wife Denise in particular, for their tireless support throughout the years that I have been chasing my Formula One dream. The last couple of months have been especially hard for me but they have always stood by me. Of course, I also want to thank my father-in-law, Marcel Boekhoorn, who has been a great supporter during my entire career through the motorsport ranks. Without him, I would not have got this far.

I also thank Jeroen Schothorst and Jan Paul ten Hoopen for managing my career and business affairs since 2008 and in particular for their unconditional support during these last four and a half months. I also extend thanks to my legal advisor Gijs Rooijens and the law firms, Druces, Blackstone Chambers and King & Wood Mallesons (Australia), that worked very hard and enthusiastically – sometimes literally day and night and during weekends – to fight for my rights.

Finally, I would like to direct a few words to the teams, drivers, future drivers, their managers and the Formula One governing bodies. I sincerely hope that what has happened to me will start a movement aimed at setting new standards and bringing about new regulations to help protect the rights of drivers. I would like to think that the values and business ethics that apply in any other business should be equally applicable in Formula One. I am lucky to have had Marcel and Jeroen on my side. Both of them have extensive backgrounds in business and bring a lot of expertise to the table when it comes to resolving complicated business affairs. Without them, I would have remained empty-handed in the wake of this extraordinary affair. There are numerous examples of talented drivers with good intentions but without the sort of professional support that I have had, who have been broken by Formula One and who have seen their careers destroyed. I therefore hope that my unprecedented case which was heard last week by the Supreme Court of Victoria at Melbourne will serve as an example to illustrate what should change, and that new regulations will be implemented to help protect driver rights.

For more information and questions, please send an e-mail to: contact@giedovandergarde.com

Chapeau Giedo!


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Ik las het net zelf op GPudate. Maar inderdaad respect voor Giedo. Hij is een voorbeeld voor andere coureurs nu en andere teams zijn nu gewaarschuwd. En ik snap inderdaad ook niet dat Kaltenborn perse met alle geweld het team de afgrond in wilde brengen.
Er is maar 1 verliezer imo, Monisha Kaltenborn.