Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Matthijs

Natuurlijk wordt Vd Garde geen wereldkampioen F1, maar in de Sauber had hij (mits voorbereid) gisteren prima in de punten kunnen rijden. Als hij het hele seizoen rijdt, zal hij heus aardig wat punten bij elkaar sprokkelen en dan kan je toch spreken van een geslaagd seizoen (en F1-carriere). Als dit Giedo's ambitie en droom is, prima toch?

Enzo

Maar eh, nu ze punten hebben gehaald zijn bepaalde inkomsten veilig voor Sauber.
Ze kunnen Giedo nu terugbetalen en met Ericsson en Nasr blijven rijden...

Als ik het moet voorspellen, dan sluit Boekhoorn een deal en is daarmee de kous af.

Zeeuw

Schijnt zo te zijn dat Bernie himself er zich mee bemoeit heeft.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23805214/__Ecclestone_stopt__Saubergate___.html

MAW: Boekhoorn zou een deel van de aandelen verkrijgen en Bernie heeft financiele garanties gegeven. Normaal gezien is de Telegraaf redelijk goed ingevoerd in de F1, maar ben dit verhaal enkel nog maar daar tegengekomen.

Matthijs

Zou jammer zijn als kamp Vd Garde voor het geld gekozen heeft en niet voor het zitje. Met deze Sauber kan ook Giedo regelmatig in de punten rijden.

Sabai

Citaat van: Zeeuw op 16 maart 2015 - 09:54:07
Schijnt zo te zijn dat Bernie himself er zich mee bemoeit heeft.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23805214/__Ecclestone_stopt__Saubergate___.html

MAW: Boekhoorn zou een deel van de aandelen verkrijgen en Bernie heeft financiele garanties gegeven. Normaal gezien is de Telegraaf redelijk goed ingevoerd in de F1, maar ben dit verhaal enkel nog maar daar tegengekomen.

Geloof mij maar dit is een vooropgezet plan van Boekhoorn geweest.  En dat is perfect uitgevoerd. Een hele gewiekste man is dat.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 16 maart 2015 - 16:17:04
Citaat van: Zeeuw op 16 maart 2015 - 09:54:07
Schijnt zo te zijn dat Bernie himself er zich mee bemoeit heeft.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23805214/__Ecclestone_stopt__Saubergate___.html

MAW: Boekhoorn zou een deel van de aandelen verkrijgen en Bernie heeft financiele garanties gegeven. Normaal gezien is de Telegraaf redelijk goed ingevoerd in de F1, maar ben dit verhaal enkel nog maar daar tegengekomen.
Maar als Bookhoorn een deel van de aandelen krijgt, gaat Giedo dan racen of niet?

Geloof mij maar dit is een vooropgezet plan van Boekhoorn geweest.  En dat is perfect uitgevoerd. Een hele gewiekste man is dat.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 16 maart 2015 - 16:17:04
Citaat van: Zeeuw op 16 maart 2015 - 09:54:07
Schijnt zo te zijn dat Bernie himself er zich mee bemoeit heeft.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23805214/__Ecclestone_stopt__Saubergate___.html

MAW: Boekhoorn zou een deel van de aandelen verkrijgen en Bernie heeft financiele garanties gegeven. Normaal gezien is de Telegraaf redelijk goed ingevoerd in de F1, maar ben dit verhaal enkel nog maar daar tegengekomen.

Geloof mij maar dit is een vooropgezet plan van Boekhoorn geweest.  En dat is perfect uitgevoerd. Een hele gewiekste man is dat.
Ik dacht al wel dat Boekhoorn geld wou, maar Giedo wou natuurlijk een racestoeltje. Uiteindelijk bepaalt Boekhoorn uiteraard.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 16 maart 2015 - 16:20:32
Citaat van: Sabai op 16 maart 2015 - 16:17:04
Citaat van: Zeeuw op 16 maart 2015 - 09:54:07
Schijnt zo te zijn dat Bernie himself er zich mee bemoeit heeft.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23805214/__Ecclestone_stopt__Saubergate___.html

MAW: Boekhoorn zou een deel van de aandelen verkrijgen en Bernie heeft financiele garanties gegeven. Normaal gezien is de Telegraaf redelijk goed ingevoerd in de F1, maar ben dit verhaal enkel nog maar daar tegengekomen.
Maar als Bookhoorn een deel van de aandelen krijgt, gaat Giedo dan racen of niet?

Geloof mij maar dit is een vooropgezet plan van Boekhoorn geweest.  En dat is perfect uitgevoerd. Een hele gewiekste man is dat.

Ik geloof niet dat ze er ooit vanuit zijn gegaan dat Giedo nog kans had om te rijden voor Sauber .Het was een mooi toneelstuk wat ze daar in Australië hebben opgevoerd. Het doel was de poen terug of Sauber kon hangen imo.

Waar ik nog het meest om gelachen heb is dat hij voor Vt1 in ze raceoveral kwam aanzetten. Ik zag al helemaal voor me hoe dat gegaan moet zijn. Boekhoorn die Giedo opdraagt en morgen ga jij in je race tenue daar heen en doe net of je gek bent. 

0634

En daarmee is aan Giedo's F1 loopbaan wel een einde gekomen. Ik zie hem na al deze strapatsen niet nog door een ander team ingehuurd worden.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 17:37:27
En daarmee is aan Giedo's F1 loopbaan wel een einde gekomen. Ik zie hem na al deze strapatsen niet nog door een ander team ingehuurd worden.
Waarom zou een ander team hem niet willen inhuren? Giedo kwam op voor zijn recht. Teams zullen Giedo niet ineens als inhalige piranha ofzo zien. 

0634

Nou ja, bij Force India had hij ook al een akkefietje he.

Bovendien: de gemiddelde levensduur van een paydriver is niet heel lang.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 17:56:14
Nou ja, bij Force India had hij ook al een akkefietje he.

Bovendien: de gemiddelde levensduur van een paydriver is niet heel lang.
En toch wilde Sauber hem nog inhuren, even als Caterham ;)

0634

Ja, dat zeg ik dus, en nu komt dit er dus ook nog eens bij.


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 16 maart 2015 - 17:59:19
Ja, dat zeg ik dus, en nu komt dit er dus ook nog eens bij.
Ja, maar ik denk eerder dat teams Giedo niet willen inhuren omdat ze een betere coureur willen hebben. Want hoe goed ik Giedo ook vind, hij is een middenmoter. Maar nieuwe teams kunnen nog steeds in hem geïnteresseerd zijn. Hij brengt geld mee en heeft een goede persoonlijkheid. Daarnaast zijn monteurs toch vaak wel te spreken over zijn afstel en ontwikkelings kunde. Of nou ja, Feedback. Maar goed, ik blijf er bij. Top teams zullen hem inderdaad niet zo snel inhuren, maar kleinere teams zouden best nog interesse kunnen hebben.

Kootje

Hoewel deze zaak rondom Sauber zeker niet in zijn voordeel zal werken, denk ik persoonlijk dat teams Giedo niet snel meer in zullen huren doordat er genoeg anderen van zijn kaliber voor handen zijn, die bovendien meer geld meebrengen. Nasr en Ericsson zijn daar bewijs van.