Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Nou, Van der Garde rijdt niet. Daar gaat die rechter heel hard van smullen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Zeeuw

Beide partijen zijn op dit moment in een hotel aan het overleggen. Waarschijnlijk om beslaglegging te voorkomen. Doel zou zijn om in Maleisië te racen voor GvdG. De rechtbank wacht die gesprekken af.

Miguel

Citaat van: janke op 12 maart 2015 - 11:42:49
Citaat van: Miguel op 12 maart 2015 - 11:26:25
Goed om te zien dat Sauber op dit forum al in de uitverkoop is gedaan.

Ach een beetje speculeren mag toch? Las net trouwens op AMS dat ze Pirelli nog niet hebben betaald voor het leveren van de banden. Ook Lotus en Force zouden nog niets hebben overgemaakt.
Uiteraard, maar het is gewoon grappig hoe sommigen hier al in detail de verkoop van het team aan het regelen zijn alsof ze zelf de veilingmeester zijn :')
Peace out yo.

Arthur

Schijnt toch zijn licentie te zijn die niet in orde was. Formulieren moeten vanuit autosportbond NL komen en normaal duurt dat 2 weken en in uitzonderingsgevallen 2 dagen. Tja, dan is rijden niet mogelijk en verklaart ook dat er nog geen beslaglegging is. Dit valt [?] buiten de invloedssfeer van Sauber en of je dan zomaar beslag kunt leggen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Ik vind het alleen vreemd dat zijn licentie niet geldig is . Moet een coureur dat elk jaar opnieuw aanvragen?

Perton

Nee Sabai, dat moet het team waar hij voor rijdt. En Van der Garde had er tot begin maart gewoon eentje, omdat hij een contract had liggen bij het CRB, maar na de uitspraak in Zwitserland heeft Sauber dat contract teruggetrokken en vervolgens had Van der Garde geen superlicentie meer.

Dus leuk dat Sauber tegenover de rechter beweert dat ze een verzoek bij de FIA hebben ingediend voor een versnelde superlicentie, maar intussen melden ze niet bij het CRB dat er weer een rechtsgeldig contract is. Dus kan die superlicentie er ook niet komen. In dat opzicht ligt het wel degelijk in de invloedssfeer van Sauber.

FolkertE

Citaat van: Arthur op 13 maart 2015 - 18:03:38
Schijnt toch zijn licentie te zijn die niet in orde was. Formulieren moeten vanuit autosportbond NL komen en normaal duurt dat 2 weken en in uitzonderingsgevallen 2 dagen. Tja, dan is rijden niet mogelijk en verklaart ook dat er nog geen beslaglegging is. Dit valt [?] buiten de invloedssfeer van Sauber en of je dan zomaar beslag kunt leggen...
Ik weet niet hoe dat hele proces werkt. Maar als Sauber er alles aan heeft gedaan om die licentie op orde te krijgen dan valt hen niks te verwijten. Maar dat betwijfel ik. En ja als Giedo ook niet alles heeft gedaan om de licentie op orde te krijgen is dat ook wel een beetje stom natuurlijk en kan dat Sauber niet worden verweten.

@Perton: als dat klopt is dat inderdaad Saubers verantwoordelijkheid.

Perton

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat als Sauber gisteren direct contact had genomen met het CRB er nu al een superlicentie geweest zou zijn. Daarin zijn ze ook gewoon afhankelijk van hoe snel het CRB en de FIA handelen. Maar het gedrag van Sauber heeft, hoezeer ze ook schijnheilig voor de rechter hebben gestaan, ervoor gezorgd dat het sowieso niet is gelukt.

Arthur

Het schijnt iets anders te liggen, heeft te maken met het feit dat die aanvraag door de Nederlandse autosportbond aangevraagd moet worden, de formulieren moeten vanuit hier door de bond ingezonden te worden. Dat verzoek moet door de coureur [blijkbaar] zelf ook actief aangevraagd worden. Als dat niet gedaan is kun je dus in tijdsnood komen. Dat zal nu spelen waardoor Sauber enige speelruimte heeft m.b.t. die beslaglegging en de rechter dus bevolen heeft [mogelijk] om in overleg te treden en een oplossing te zoeken. Hierdoor zal het gewenste rijdersduo toch hebben kunnen rijden. Enig puntje wat kamp VDG over het hoofd gezien kan hebben en daardoor de trainingen mist. Mogelijk komt het voor de kwalificatie nog in orde.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

voor de vrije trainingen heb je geen superlicentie nodig ;)

Citaat
Giedo van der Garde holds an FIA class A competition license, which allows him to test drive an F1 car only. He does not require the full F1 super license to drive in FP1, which of course means this negates the debate over whether he has or can be awarded the full FIA super license required for qualifying.

gloudiesaurus

Volgens Adam Cooper komt er weer een rechtszaak als Van der Garde en Sauber geen deal kunnen sluiten. Sauber dan wel kunnen racen maar zou Melbourne niet mogen verlaten. Hierdoor zouden het Formule 1- transport van de FOM missen. Dat kan weer problemen geven voor Maleisië.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 13 maart 2015 - 21:53:36
Volgens Adam Cooper komt er weer een rechtszaak als Van der Garde en Sauber geen deal kunnen sluiten. Sauber dan wel kunnen racen maar zou Melbourne niet mogen verlaten. Hierdoor zouden het Formule 1- transport van de FOM missen. Dat kan weer problemen geven voor Maleisië.

Logisch, anders heeft zo'n vonnis weinig gewicht. Niet naleven, opties tot sancties door door de [in recht] gestelde partij!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Jep dus ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Of er een schikking komt of niet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Arthur op 13 maart 2015 - 19:05:41
Het schijnt iets anders te liggen, heeft te maken met het feit dat die aanvraag door de Nederlandse autosportbond aangevraagd moet worden, de formulieren moeten vanuit hier door de bond ingezonden te worden. Dat verzoek moet door de coureur [blijkbaar] zelf ook actief aangevraagd worden.
Hmm kan, maar Van der Garde heeft volgens mij zelf aangegeven al enkele dagen contact te hebben gehad met de KNAF. Na een van de uitspraken (vergeef me dat ik niet meer exact weet welke, maar ik vermoed de eerste van deze week) zou er al direct contact mee opgenomen zijn. Dus tenzij dat hele verhaal al dagenlang onterecht de wereld in is gebracht, lijkt de situatie die jij schetst me niet te kloppen. Maar goed, dat is ook maar mijn gedachte erover. Wat het ook is, ik gok dat dit deel in ieder geval geregeld is voor Maleisië.

Arthur

Ga er maar van uit Perton dat het zo is! [verder zeg ik niets ;)]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel