Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Pancake Shield op 12 maart 2015 - 07:59:42
Maar zelfs met een overname van het team/aandelen zijn de problemen toch niet opgelost? Dan staan er nog altijd drie (of vier) contracten. Ben ook benieuwd nu of Sauber uberhaupt dan wel start van het weekend. Want als Van der Garde co er beslag op laat leggen, kan ik mij niet voorstellen dat het goed afloopt. Plus eigenlijk moet dus Van der Garde van het weekend rijden terwijl Ericsson en Nasr er allebei zijn. Kaltenborn heeft er echt een zooitje van gemaakt. Ik zie het nog wel gebeuren dat Sauber Kaltenborn opoffert (aandelen etc) aan het kamp Van der Garde om een deal te maken.

Stel dat ze de toko overnemen en het team ik zeg maar McGregor noemen met nieuwe statuten dan zijn de Sauber contracten zowiezo niets meer waard. Immers dat bedrijf/team bestaat dan niet meer. Tenminste dat lijkt mij.
Some things are too important to be left in the past.

lieven

als je een bedrijf overneemt neem je ook alle contracten over.
Het zou anders te gemakkelijk zijn om van contracten/schulden af te geraken.

Kootje

#2177
Misschien redeneer ik nu wel iets te simpel hoor, maar wordt met de geldigheidsverklaring van Giedo's contract, het contract van Nasr niet automatisch ongeldig verklaart? ??? Dat contract had namelijk nooit getekend mogen worden aangezien ze voor die bewuste positie maar twee vacatures hebben en Giedo en Ericsson al getekend hadden.

Mocht er dus sprake zijn van 'n vergoeding in aandelen of zelfs 'n volledige overname, dan is dat het probleem dus niet. Wat wel 'n probleem blijft, is dat dan zowel Nasr als Banco Brazil de gang naar de rechter zullen gaan maken. Met 'n overname, neem je namelijk ook de problemen van het team over. Zo simpel als: "Maar dan is het Sauber niet meer", is het echt niet namelijk.

Nee ... persoonlijk zie ik nog maar één uitweg voor Sauber en dat is:

-Kaltenborg dient zich, nadat ze aan alle betrokken partijen publiekelijk haar excuus heeft aangeboden, terug te trekken uit het team. Daarnaast dient ze haar aandelen gedwongen te verkopen, zodat de naam Kaltenborg geen verdere smet op de goede naam van Sauber kan werpen en zo toekomstige deals in de weg staan.
-Peter Sauber zelf zal (tijdelijk) het roer weer over moeten nemen om verdere plooien glad te strijken en z'n goede naam herstellen.
-Giedo krijgt z'n racezitje zoals door de Zwitserse en Australische rechters opgelegd.
-Banco Brazil bied je 'n fikse korting op het te betalen sponsorbedrag.
-Nasr krijgt 'n 1-jarig contract als testrijder met héél véél vrijdagtrainingen en 'n gegarandeerd racezitje voor 2016.

janke

Citaat van: lieven op 12 maart 2015 - 10:29:00
als je een bedrijf overneemt neem je ook alle contracten over.
Het zou anders te gemakkelijk zijn om van contracten/schulden af te geraken.

Oke dat is dan duidelijk. En bij failliet gaan en een doorstart maken?
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: janke op 12 maart 2015 - 10:58:26
Citaat van: lieven op 12 maart 2015 - 10:29:00
als je een bedrijf overneemt neem je ook alle contracten over.
Het zou anders te gemakkelijk zijn om van contracten/schulden af te geraken.

Oke dat is dan duidelijk. En bij failliet gaan en een doorstart maken?
Als het team eenmaal failliet is, is bijna alles niet meer geldig. Alle contracten en afspraken zijn dan verlopen. En ik geloof zelfs dat overnamen van een team ook mogelijk is als niet alles word overgenomen, maar dat weet ik niet zeker.

Miguel

Goed om te zien dat Sauber op dit forum al in de uitverkoop is gedaan.
Peace out yo.

Jehoentelaar

Plus waar komt Peter Sauber ineens vandaan? Bronnetje van iemand?

janke

Citaat van: Miguel op 12 maart 2015 - 11:26:25
Goed om te zien dat Sauber op dit forum al in de uitverkoop is gedaan.

Ach een beetje speculeren mag toch? Las net trouwens op AMS dat ze Pirelli nog niet hebben betaald voor het leveren van de banden. Ook Lotus en Force zouden nog niets hebben overgemaakt.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: Miguel op 12 maart 2015 - 11:26:25
Goed om te zien dat Sauber op dit forum al in de uitverkoop is gedaan.
Inderdaad, ik heb zelf net ook al een bod gedaan. Even afwachten of ze mijn Emballage bonnetje van de Albert Hein van 5,70 accepteren.
Wellicht rijd Giedo dit weekend wel voor EggenkampGP.  ;D

Hamilton#44

Wil die ouwe Boekhoorn nog niet ff een teampje overnemen voor weinig.  ;D
Een beetje miljardair heeft toch zijn eigen F1 team tegenwoordig. En het is zijn core business, noodlijdende bedrijven opkopen, winstgevend maken en weer doorverkopen. In de tussentijd kan schoonzoon Guido mooi een paar jaar racen. Drie vliegen in 1 klap.  ;)

Wel mooi om te zien dat de hele F1 wereld achter Guido staat.  :)
Vind trouwens dat kamp Nasr ook wel wat te verwijten valt, die wisten donders goed dat vd Garde een contract had dus daar heb ik niet zoveel moeite mee als hij niet kan rijden, niet collegiaal.

Hamilton#44


Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 12 maart 2015 - 12:30:26
Wel mooi om te zien dat de hele F1 wereld achter Guido staat.  :)
Vind trouwens dat kamp Nasr ook wel wat te verwijten valt, die wisten donders goed dat vd Garde een contract had dus daar heb ik niet zoveel moeite mee als hij niet kan rijden, niet collegiaal.

Wij weten niet in hoeverre het Nasr-kamp kon beschikken over details van andere contracten.

Sabai

Waarom noemen mensen Giedo Guido  :-\

Sabai

Heeft de rechter nog een dwangsom aan Sauber opgelegd wanneer ze hem niet laten rijden. Of kan Giedo beslag leggen?

rafael25

F1 2015 Drivers

Marcus Ericsson Sauber F1 Team (Sauber-Ferrari)
Felipe Nasr Sauber F1 Team (Sauber-Ferrari)
Giedo van der Garde Sauber F1 Team (Sauber-Ferrari)

???