Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Franky R.

CitaatToch vertrouwt het Giedo-kamp hier niet op en vinden ze het nodig om ook nog naar de Australische rechter te stappen. Dat wijst er voor mij op dat het Giedo-kamp helemaal niet zo zeker is van zijn zaak, en dat ze goed genoeg beseffen dat het Zwitserse vonnis voorlopig is en dat het nog herroepen kan worden.


Goed punt. Dat zou erop kunnen wijzen dat er 'mitsen en maren' zitten aan de uitspraak van de Zwitserse rechter? Of inderdaad dat Sauber nu al met een 'lege tank' in de lucht wordt gehouden.


Ik schreef al in mijn artikel dat het nog maar de vraag is of Sauber seizoen 2015 zal overleven...Kennelijk weten of vermoeden de mensen in kamp Van der Garde dat de financiële situatie van Sauber mogelijke snel kan verslechteren. Ondanks Ericsson en Nasr [hun centjes]...

Sabai

Giedo heeft groot gelijk dat hij dit zo doet. Hij laat zich in ieder geval zich niet zomaar piepelen.En stel dat hierdoor Sauber op de fles gaat dan is dat de verantwoordelijkheid van Sauber en niet door Giedo.

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 07 maart 2015 - 15:32:42
CitaatToch vertrouwt het Giedo-kamp hier niet op en vinden ze het nodig om ook nog naar de Australische rechter te stappen. Dat wijst er voor mij op dat het Giedo-kamp helemaal niet zo zeker is van zijn zaak, en dat ze goed genoeg beseffen dat het Zwitserse vonnis voorlopig is en dat het nog herroepen kan worden.


Goed punt. Dat zou erop kunnen wijzen dat er 'mitsen en maren' zitten aan de uitspraak van de Zwitserse rechter? Of inderdaad dat Sauber nu al met een 'lege tank' in de lucht wordt gehouden.


Ik schreef al in mijn artikel dat het nog maar de vraag is of Sauber seizoen 2015 zal overleven...Kennelijk weten of vermoeden de mensen in kamp Van der Garde dat de financiële situatie van Sauber mogelijke snel kan verslechteren. Ondanks Ericsson en Nasr [hun centjes]...

Maar wat nu als, zoals Fritis van Eldik schrijft, Giedo geen contract met Manor kan tekenen omdat de FIA contract recognitation board geen 2-contracten toe staat?
Dan zal hij wel naar de rechter in Australie moeten stappen  :)

Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 16:46:59
Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.

Dit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 13:11:17
Frits van Eldik brengt nog een ander inzicht:

CitaatHet is een spagaat waar Giedo van der Garde in verkeert. Hij tekende in juni een contract voor 2015. Er was blijdschap. Geen spanning rond de kerstdagen maar gewoon weten waar je aan toe bent. Dan krijg je als reserverijder toch een ander gevoel. Zekerheid is fijn.
Alleen liep het anders. Hij werd aan de kant geschoven omdat Sauber geld nodig had. Dat is logisch maar kan niet.

Laten we even terug gaan naar een probleem waar Giedo zelf tegenaan liep een jaartje of wat geleden. Hij had een een contract bij Super Aguri maar zijn manager destijds verdween van de aardbodem en had niet de toegezegde betaling gedaan aan het team. Dus reed hij niet en tekende een contract bij Spyker als testrijder. En toen reed hij helemaal niet! Zijn getekende contract van Super Aguri lag bij de FIA Recognition Board. En van de FIA mag je niet twee contracten hebben. Je moet eerst je probleem oplossen voor je verder kunt.

Giedo tekende nu een contract bij Sauber en heeft dat bij diezelfde FIA neergelegd. Zekerheid voor alles. Dat is nu precies het probleem van Sauber. Zij stonden op omvallen en en kozen voor geld, maar ook zij mogen dit niet doen en dus moeten zij met een oplossing komen. Maar omdat zijn contract daar ligt getekend en wel mag hij ook geen ander contract tekenen. Hij kan dus geen kant op. Door die situatie zorgt Sauber er voor dat hij sowieso te laat te horen kreeg dat hij niet zou rijden en dus zijn er geen stoeltjes meer. En zelfs de vacante stoel bij Manor mag hij officieel niet eens in nemen want hij heeft al een contract wat Sauber eenzijdig ontbonden heeft.

Kortom hij heeft niet zoveel opties. Hij is al twee keer in het gelijk gesteld maar Sauber komt niet met een oplossing. Geen stoel geen geld. Dan kun je wel roepen dat dat Formule 1 is maar begrijp ook wel dat hij niet zo heel veel keuze heeft. Zijn contract is door de FIA erkent en dus rechtsgeldig. Sauber is al maanden aan zet maar doen niets. De tijd is voorbij en dus ga ik maandagochtend maar even naar de rechtbank in Melbourne. Zal ik een rechtbank schets maken of foto's? Voor de duidelijkheid. Hij zou samen met Adrian Sutil rijden en die zit in hetzelfde schuitje.
Het is en blijft een interessante wereld de slangenkuil die Formule 1 heet.

Giedo kan niets zeggen en doet dat ook niet. Hij neemt heel ongezellig niet eens de telefoon op. Maar na maandagochtend wel en dus stel ik voor dat we maandag even wat gaan eten. Ga je ook mee Max Verstappen? Gezellig!
Ik weet niet 100% zeker of dit de exacte waarheid is maar ik denk dat ik er niet ver van af zit.

Dit zou dus betekenen dat Giedo helemaal niet bij Manor kan tekenen  omdat hij dan 2 contracten heeft. En dit mag dus niet van de FIA Recognition Board! Dit zou dus betekenen dat Sauber Giedo dubbel pakt door nu zijn carrière te blokkeren. Als dat zo is snap ik waarom Giedo deze rechtzaak aanspant. Overigens schijnt het management van Giedo zeker niet achterover gezeten te hebben, ze zijn in november al begonnen met procederen. Meteen na de aanstelling van Nasr en Ericsson.

RTL Grand Prix Radio weet te melden dat Giedo vanmorgen is vertrokken naar Melbourne. Ik ben benieuwd.

Overigens heeft de rechtbank van Melbourne vakantie, en omdat het een zitting betreft die niet kan wachten gaat de rechtbank speciaal voor de zaak Van der Garde open  :)
tja, ik heb het al eerder gezegd, maar Sauber gaat vd Garde echt niet in die auto zetten, dus moet er volgende week een schikking op tafel komen indien vd Garde in het gelijk wordt gesteld. In dat geval is het Sauber contract van tafel en kan hi alsnog bij Manor tekenen en daar de verkregen miljoenen weer in leveren. Dat kan verklaren waarom Manor zo lang wacht met de 2e rijder en kan ook verklaren waarom vd Garde volgende week een uitspraak wil.

gloudiesaurus

Citaattja, ik heb het al eerder gezegd, maar Sauber gaat vd Garde echt niet in die auto zetten, dus moet er volgende week een schikking op tafel komen indien vd Garde in het gelijk wordt gesteld. In dat geval is het Sauber contract van tafel en kan hi alsnog bij Manor tekenen en daar de verkregen miljoenen weer in leveren. Dat kan verklaren waarom Manor zo lang wacht met de 2e rijder en kan ook verklaren waarom vd Garde volgende week een uitspraak wil.

Dat zou zo maar kunnen. Wellicht weten we maandag al meer  :)

Van der Garde hinte op Twitter ook op nieuws. Ik neem aan dat hij daarmee bedoeld dat hij ergens gaat rijden. En niet een rechtszaak bij Sauber  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatDit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Precies, en wellicht zit er zoals Tuesday zegt nog wat aan vast mbt Manor Marussia F1...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 14:34:00

Toch vertrouwt het Giedo-kamp hier niet op en vinden ze het nodig om ook nog naar de Australische rechter te stappen. Dat wijst er voor mij op dat het Giedo-kamp helemaal niet zo zeker is van zijn zaak,

Het vd Garde kamp incl. Boekhoorn hebben best top advocaten op deze zaak gezet. Zullen best weten wat de risico's zijn en of het kans van slagen heeft. Boekhoorn is geen domme jongen. Dat Kaltenborn zelf rechten gestudeerd heeft is hier bijzaak. Als alles keurig op papier staat en een ieder heeft getekend kom je er gewoon niet meer onderuit. Lijkt me duidelijk. Trouwens is Sutil ook aan het rechten voor het een en ander??
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Dat zou kunnen Janke.
ik denk echter dat de situatie bij Sauber sinds juni 2014 dusdanig is verslechterd dat Kaltenborn deze dingen deed. Denk eens terug aan het watervlugge overeenkomst tussen Ericsson en Sauber?


Ik had dat niet zien aankomen. Markus had amper getwitterd dat hij naar Austin zou afreizen om te praten met teambazen. Dus die Zweed werd zelf ook verrast. En ik heb begrepen dat men de Australische rechter zal verzoeken om toezicht te houden op het Zwitserse uitspraak.


M.a.w. dat Sauber voldoet aan het vonnis, want immers zit men nu aan de andere kant van de wereld.


Maar het team zit in de shit; het geld van GvdG is uitgegeven om 2014 te overleven. Ericsson heeft betaald voor 2015, maar een deel van dat geld zou ook zijn gebruikt om het najaar 2014 plus de winter te overleven.


En daarbij betalen de sponsors van Nasr seizoen 2015.


En ze kunnen Giedo in die auto zetten, maar dan zal of Ericsson of Nasr uiteraard ook reppen van contractbreuk...

janke

Citaat van: Franky R. op 07 maart 2015 - 17:32:15
Dat zou kunnen Janke.
ik denk echter dat de situatie bij Sauber sinds juni 2014 dusdanig is verslechterd dat Kaltenborn deze dingen deed. Denk eens terug aan het watervlugge overeenkomst tussen Ericsson en Sauber?


Ik had dat niet zien aankomen. Markus had amper getwitterd dat hij naar Austin zou afreizen om te praten met teambazen. Dus die Zweed werd zelf ook verrast. En ik heb begrepen dat men de Australische rechter zal verzoeken om toezicht te houden op het Zwitserse uitspraak.


M.a.w. dat Sauber voldoet aan het vonnis, want immers zit men nu aan de andere kant van de wereld.


Maar het team zit in de shit; het geld van GvdG is uitgegeven om 2014 te overleven. Ericsson heeft betaald voor 2015, maar een deel van dat geld zou ook zijn gebruikt om het najaar 2014 plus de winter te overleven.


En daarbij betalen de sponsors van Nasr seizoen 2015.


En ze kunnen Giedo in die auto zetten, maar dan zal of Ericsson of Nasr uiteraard ook reppen van contractbreuk...

MAW, Sauber zit in de shit mits alle getekende contracten van alle coureurs incl. vd Garde rechtsgeldig zijn. Maargoed dat Peter Sauber geen haren meer op zijn hoofd heeft. 8)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 16:57:43
Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 16:46:59
Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.

Dit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Dat lijkt me niet. Sauber heeft het contract eenzijdig ontbonden, heeft twee nieuwe coureurs aan de wereld gepresenteerd en reist met twee rijders af naar Melbourne.  Dan kan je niet voor een rechter beweren dat je gewoon Giedo wilde laten rijden.

janke

#1901
Citaat van: Jeroen op 07 maart 2015 - 20:51:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 16:57:43
Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 16:46:59
Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.

Dit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Dat lijkt me niet. Sauber heeft het contract eenzijdig ontbonden, heeft twee nieuwe coureurs aan de wereld gepresenteerd en reist met twee rijders af naar Melbourne.  Dan kan je niet voor een rechter beweren dat je gewoon Giedo wilde laten rijden.
Niemand weet wat Boekhoorn aan centen ingebracht heeft in de deal met SauberGiedo, toch? Ik garandeer als ik zeg,  als is het maar 5 miljoen, dat hij ze terug haald. Boekhoorn kan qua centen Sauber zo overnemen. Maar daar heeft hij totaal geen belang bij. Het is een voetbal freak, vooral NEC Nijmegen.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 07 maart 2015 - 20:51:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 16:57:43
Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 16:46:59
Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.

Dit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Dat lijkt me niet. Sauber heeft het contract eenzijdig ontbonden, heeft twee nieuwe coureurs aan de wereld gepresenteerd en reist met twee rijders af naar Melbourne.  Dan kan je niet voor een rechter beweren dat je gewoon Giedo wilde laten rijden.

Als Giedo niet eens in Melbourne is op vrijdag, kan hij ook niet de week erna beweren dat Sauber hem belemmerd heeft.

janke

Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 21:05:25
Citaat van: Jeroen op 07 maart 2015 - 20:51:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 16:57:43
Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 16:46:59
Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.

Dit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Dat lijkt me niet. Sauber heeft het contract eenzijdig ontbonden, heeft twee nieuwe coureurs aan de wereld gepresenteerd en reist met twee rijders af naar Melbourne.  Dan kan je niet voor een rechter beweren dat je gewoon Giedo wilde laten rijden.

Als Giedo niet eens in Melbourne is op vrijdag, kan hij ook niet de week erna beweren dat Sauber hem belemmerd heeft.
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 21:05:25
Citaat van: Jeroen op 07 maart 2015 - 20:51:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 16:57:43
Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 16:46:59
Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.

Dit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Dat lijkt me niet. Sauber heeft het contract eenzijdig ontbonden, heeft twee nieuwe coureurs aan de wereld gepresenteerd en reist met twee rijders af naar Melbourne.  Dan kan je niet voor een rechter beweren dat je gewoon Giedo wilde laten rijden.

Als Giedo niet eens in Melbourne is op vrijdag, kan hij ook niet de week erna beweren dat Sauber hem belemmerd heeft.

Maar die is er in vol ornaat met de hele (schoon) familie. Incl. top advocaten. Maar de week erna??  Wat bedoel je.?? vd Garde is geen F1 topper, maar deal is deal. Zoals ik al zei, een farce.
Some things are too important to be left in the past.

0634

#1904
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 21:05:25
Citaat van: Jeroen op 07 maart 2015 - 20:51:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2015 - 16:57:43
Citaat van: gloudiesaurus op 07 maart 2015 - 16:46:59
Sowiezo moet Giedo naar Melbourne afreizen. Anders kan Sauber weer roepen dat Giedo niet in Melbourne was en dus zijn contract ook niet heeft nageleegd.

Dit bedacht ik ook net, is wel een belangrijke toevoeging aan mijn vorige post. Als hij er niet heen gaat en niet officieel laat optekenen dat hij klaar is om te racen, kan Sauber straks in Zwitserland zeggen: "we wilden je nog laten rijden, maar ja, je was er niet!"

De Australische rechtszaak als formaliteit om in Zwitserland schadevergoeding te kunnen afdwingen?

Dat lijkt me niet. Sauber heeft het contract eenzijdig ontbonden, heeft twee nieuwe coureurs aan de wereld gepresenteerd en reist met twee rijders af naar Melbourne.  Dan kan je niet voor een rechter beweren dat je gewoon Giedo wilde laten rijden.

Als Giedo niet eens in Melbourne is op vrijdag, kan hij ook niet de week erna beweren dat Sauber hem belemmerd heeft.

Jawel, dat is echt onzin. Zijn contract is eenzijdig ontbonden en er zijn vervangers aangesteld, wereldwijd in alle media verschenen. Hoeveel belemmering wil je hebben? Dat argument van 'hij is er niet' zal voor geen enkele rechtbank standhouden. Sauber heeft openlijk gesteld dat Giedo niet gaat rijden, heeft zijn contract ontbonden en anderen ingehuurd. Simpelweg beweren dat je hem niet liet rijden omdat hij er niet was is dan ook onzinnig. Is hetzelfde als iemand op non-actief zetten en dan zeggen dat hij niet op zijn werk komt. Daar kom je natuurlijk niet mee weg, rechters kijken in alle redelijkheid naar dit soort procedures. Iemand die je op non-actief zet, hoeft echt niet op zijn werk te verschijnen.