Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Ik ben benieuwd... het wordt allemaal erg kort dag.
En als Van der Garde nu voor Manor kiest pleegt hij ook contractbreuk dus heeft hij geen zaak meer tegen Sauber.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Manor gaat heus niet zitten wachten op een coureur die ligt te bekvechten met een ander team, bij Manor gaan ze zich niet in die slangenkuil begeven.

Ik denk ook niet dat Giedo in beeld is bij Manor, zijn schoonvader gaat geen geld gooien in een bodemloze put die het Manor verhaal misschien alsnog kan zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 05 maart 2015 - 21:03:03
Manor gaat heus niet zitten wachten op een coureur die ligt te bekvechten met een ander team, bij Manor gaan ze zich niet in die slangenkuil begeven.

Ik denk ook niet dat Giedo in beeld is bij Manor, zijn schoonvader gaat geen geld gooien in een bodemloze put die het Manor verhaal misschien alsnog kan zijn.
of vd Garde uberhaupt in beeld is bij Manor (of andersom) weet ik niet, maar als Manor een alternatief achter de hand houdt kunnen ze best wel tot het laatste moment wachten. Misschien is dit juist wel de reden dat Manor zo lang wacht en Giedo ineens zo'n haast heeft.

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 05 maart 2015 - 19:03:29
Het contract van Van der Garde toont ook aan dat Kaltenborn toch redelijk "hopeloos" is geweest.

Wat ik denk... weet niet of het echt zo is natuurlijk: Sauber tekent in juni met Vd Garde en denkt dan nog 10e te kunnen worden in het constructeurskampioenschap en zo de nodige miljoenen te pakken. In oktober lijkt dit toch niet te lukken en heeft Sauber opeens een probleem. Sutil en Vd Garde worden bedankt en het team kiest voor de 2 coureurs met het meeste geld: Nasr en Ericsson.

Mooie theorie, ware het niet dat Sauber gewoon tiende is geworden vorig jaar...

Perton

Dan zal gloudiesaurus wel negende hebben bedoeld gok ik zo.

Hamilton#44

Misschien is dit al geopperd hoor maar zou het kunnen dat Van der Garde zijn sponsorgeld probeert terug te krijgen bij Sauber om daarna met dat geld bij Manor in te stappen?

Charrel

Even ter verduidelijking (Dankzij Olav Mol) hij vraagt bij de Australische rechter puur om uitvoering van het Vonnis in Zwitserland..

Dus geen nieuwe rechtszaak met argumenten en bewijzen, geen schadevergoeding het gaat puur om het zitje..

Pas in een later stadium (mocht dit niet lukken) dan zal hij ze aanklagen wegens niet nakomen contract/afspraken en een schadevergoeding eisen.

Wat wel kan is dat ze schikken, maar dan kost ze flink!

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 05 maart 2015 - 23:13:42
Dan zal gloudiesaurus wel negende hebben bedoeld gok ik zo.

Precies, waar ik precies op doel is dat Sauber gedacht heeft Marussia nog voor te kunnen blijven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Charrel op 06 maart 2015 - 10:48:51
Even ter verduidelijking (Dankzij Olav Mol) hij vraagt bij de Australische rechter puur om uitvoering van het Vonnis in Zwitserland..

Dus geen nieuwe rechtszaak met argumenten en bewijzen, geen schadevergoeding het gaat puur om het zitje..

Pas in een later stadium (mocht dit niet lukken) dan zal hij ze aanklagen wegens niet nakomen contract/afspraken en een schadevergoeding eisen.

Wat wel kan is dat ze schikken, maar dan kost ze flink!

Moet je voorstellen dat Giedo van der Garde dat zitje alsnog krijgt.
Dan heeft Sauber allereerst een financieel probleem, maar denk eens aan Giedo.
Sauber zal vast haar best niet doen om Giedo van der Garde met de snelste auto op pad te sturen   ;)

Overigens roept Sauber nu dat het voor haar 330 medewerkers heeft gekozen ipv Van der Garde.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

#1854
Olav was je al voor Glaudie ;-) Die zei al dat de Zwitserze rechtbank het argument van die 330 medewerkers can tafel heeft geveegd.

Maar stel.. Stel.. Giedo neemt plaats in de Sauber, zullen ze hem dan laten uitvallen met opzet of er alles aan doen om hem in de punten te krijgen? Ik denk het 2e, anders worden de problemen nog veel groter !

Lees overigens net dat Sutil ook een rechtzaak tegen Sauber heeft lopen..

Perton

Die laatste overigens puur om schadevergoeding

Charrel

Stuk in de telegraaf (typisch telegraaf stukje), even bold gemaakt wat er beetje uitspringt voor mij:

In de bizarre klucht rond Giedo van der Garde zal er vermoedelijk door het Supreme Court een gerechtelijk bevel uitgevaardigd worden en zal de coureur donderdagochtend met het vonnis in zijn hand en in het gezelschap van meerdere politiemensen de paddock in Melbourne betreden om 'zijn' Formule 1-stoeltje bij Sauber op te eisen.

Maandag dient in Melbourne voor de Supreme Court of Victoria de rechtszaak van Van der Garde tegen Sauber Motorsport. De Nederlander stond afgelopen seizoen al bij de Zwitserse renstal onder contract als reservecoureur. Op 28 juni werd in stilte een optie in het contract gelicht, die inhield dat hij in 2015 gepromoveerd zou worden tot één van de twee vaste coureurs.

In een later stadium presenteerde Sauber echter de Zweed Marcus Ericsson en de Braziliaan Felipe Nasr als vaste rijders voor komend seizoen. Beiden namen ettelijke miljoenen meer aan sponsorgeld mee dan de schoonzoon van Marcel Boekhoorn die op zijn beurt naar de rechter stapte. Vorige week oordeelde het Swiss Arbitration Institution in Geneve ondubbelzinnig in het voordeel van Van der Garde.

Voor het Supreme Court wordt de zaak maandag inhoudelijk niet opnieuw behandeld. Door Van der Garde en zijn management van McGregor zal 'slechts' gevraagd worden uitvoering te geven aan het rechtbankvonnis. Normaal gesproken is dat een formaliteit, al lijkt in de wondere wereld van de Formule 1 gelijk hebben doorgaans iets anders dan gelijk krijgen.

Indien Sauber niet meewerkt kan er in het uiterste geval besloten worden tot inbeslagname van goederen en arrestatie van de verantwoordelijken bij Sauber, onder wie in ieder geval teambaas Monisha Kaltenborn. Indien men onder dwang wel meewerkt, wacht het team ongetwijfeld rechtszaken en schadeclaims van Nasr of Ericsson. Daarnaast zal er in de praktijk sprake zijn van een onwerkbare situatie tussen Van der Garde en de leiding.

Sauber belandde afgelopen jaar in ernstige financiële problemen. De nood was zelfs zo hoog dat het Zwitserse team het einde van het seizoen niet dreigde te halen. Op het moment dat het management van Nasr kwam onderhandelen over een stoeltje voor 2015 en daarbij Banco de Brasil voor vele miljoenen als nieuwe hoofdsponsor in beeld kwam, sloot de teamleiding haastig een deal. Daarmee zou een bedrag van zo'n 25 miljoen dollar gemoeid zijn. In totaal zou Sauber met Ericsson en Nasr ruim veertig miljoen dollar binnengehaald hebben.

Afgelopen seizoen kende Sauber het slechtste seizoen in haar bestaan. Met Esteban Gutiérrez en Adrian Sutil werden welgeteld nul WK-punten gescoord. In het constructeurskampioenschap eindigde het team op de tiende en voorlaatste plaats. Echter, met dank aan de financiële impulsen van Nasr en Ericsson werd niet alleen het voortbestaan van het team veiliggesteld maar lijkt men ook een snelle auto gebouwd te hebben. Bij de recente pre-seasontests in Jerez en Barcelona liet Sauber een sterke, solide indruk achter.

Perton

Tsja die haastige deals weten frijns en sirotkin alles van. het is onder kaltenborn allemaal een beetje paniekvoetbal geworden. Nu is het vrij makkelijk om haar de schuld van alles te geven maar ze is wel eindverantwoordelijke.  Bij Ferrari was ze Allang de laan uitgestuurd.

Hamilton#44

Kaltenborn heeft gewoon allerlei coureurs bedonderd om hun sponsorgelden binnen te krijgen. Haar redenen zullen ongetwijfeld nobel geweest zijn maar je ontkomt er natuurlijk niet aan dat iemand naar de rechter stapt op een gegeven moment.

Vd Garde is een coureur die weinig te verliezen heeft op dit moment. Ik denk niet dat hij serieus denkt bij Sauber in te kunnen stappen maar hij zal minimaal willen schikken en een groot deel van zijn sponsorgeld terug willen halen.

Voor Sauber zal het een optelsom zijn, waar verliezen ze het meeste geld mee, schikken met Vd Garde of 1 van de huidige racecoureurs.

Perton

Precies. Maarja dan wordt het de vraag of ze kúnnen schikken. achja. Het verval van arrows begon ook min of meer hetzelfde.