Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 05 september 2014 - 21:35:26
Sauber boekt heel voorzichtig aan vooruitgang, op Monza hebben ze ook weer wat updates.
Ik gun het team dit jaar nog wel wat punten  :)

Van der Garde vandaag 15e, hij moet eigenlijk sneller proberen te zijn dan de vaste racecoureurs.
En dat lukte hem vandaag weer niet  :( Esteban Gutiérrez, toch niet het grootste talent, stond er 0,2 seconde voor.
Van der Garde zei zelf enkele tienden harder te hebben gekund, hij had nl. last van verkeer.
Gun Sauber ook zeker punten. Sinds 97? heb ik altijd wel een boon voor hun gehad. Zeker met kimi en Heidfeld.

Maar ik denk dat het lastig is om Giedo in te schatten of te beoordelen. Snelste ronden rijde is vaak niet de taak die test/reserve rijders krijgen. Het programma van Sauber is ook niet helemaal bekend dus ik vind dat altijd lastig in te schatten.
Maar kan zijn dat ik een bericht hier over gemist heb.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 06 september 2014 - 13:24:10
Citaat van: gloudiesaurus op 05 september 2014 - 21:35:26
Sauber boekt heel voorzichtig aan vooruitgang, op Monza hebben ze ook weer wat updates.
Ik gun het team dit jaar nog wel wat punten  :)

Van der Garde vandaag 15e, hij moet eigenlijk sneller proberen te zijn dan de vaste racecoureurs.
En dat lukte hem vandaag weer niet  :( Esteban Gutiérrez, toch niet het grootste talent, stond er 0,2 seconde voor.
Van der Garde zei zelf enkele tienden harder te hebben gekund, hij had nl. last van verkeer.
Gun Sauber ook zeker punten. Sinds 97? heb ik altijd wel een boon voor hun gehad. Zeker met kimi en Heidfeld.

Maar ik denk dat het lastig is om Giedo in te schatten of te beoordelen. Snelste ronden rijde is vaak niet de taak die test/reserve rijders krijgen. Het programma van Sauber is ook niet helemaal bekend dus ik vind dat altijd lastig in te schatten.
Maar kan zijn dat ik een bericht hier over gemist heb.


GvdG was volgens eigen zeggen in de VT1 vooral met de setup bezig...Ze lieten hem eerst met een 'low downforce'-setup rijden, wat niet werkte en toen kreeg hij meer downforce... Dat werk. ;)

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 06 september 2014 - 13:36:31
Citaat van: F1fan2987 op 06 september 2014 - 13:24:10
Citaat van: gloudiesaurus op 05 september 2014 - 21:35:26
Sauber boekt heel voorzichtig aan vooruitgang, op Monza hebben ze ook weer wat updates.
Ik gun het team dit jaar nog wel wat punten  :)

Van der Garde vandaag 15e, hij moet eigenlijk sneller proberen te zijn dan de vaste racecoureurs.
En dat lukte hem vandaag weer niet  :( Esteban Gutiérrez, toch niet het grootste talent, stond er 0,2 seconde voor.
Van der Garde zei zelf enkele tienden harder te hebben gekund, hij had nl. last van verkeer.
Gun Sauber ook zeker punten. Sinds 97? heb ik altijd wel een boon voor hun gehad. Zeker met kimi en Heidfeld.

Maar ik denk dat het lastig is om Giedo in te schatten of te beoordelen. Snelste ronden rijde is vaak niet de taak die test/reserve rijders krijgen. Het programma van Sauber is ook niet helemaal bekend dus ik vind dat altijd lastig in te schatten.
Maar kan zijn dat ik een bericht hier over gemist heb.


GvdG was volgens eigen zeggen in de VT1 vooral met de setup bezig...Ze lieten hem eerst met een 'low downforce'-setup rijden, wat niet werkte en toen kreeg hij meer downforce... Dat werk. ;)
Dat is inderdaad wat ik ook bedoelde. En dan vind ik 2 tiende nog niet eens verkeerd. Zeker omdat hij toch niet zo vaak in de Sauber zit als Sutil en Gutierrez. Natuurlijk weet ik het werk van hem ook niet.

Perton

Tsja daarom neem ik de tijden van testcoureurs ook niet bijzonder serieus. Je weet nooit wat ze aan het doen zijn. Vaak is het bandenwerk of aerodynamica-werk, dan lijkt het me ook niet de bedoeling om voluit te gaan. Of 0,2 seconden achterstand in dat kader goed of slecht was, weet vooral Sauber. En als zij, de geruchten gelovend, erg tevreden zijn over het testwerk van Van der Garde, dan vermoed ik dat in deze context 0,2 seconden een prima achterstand was.

gloudiesaurus

Ach het is in ieder geval positief dat Van der Garde zoveel vrijdagsessies krijgt.
Al zal daar ook een prijskaartje aanhangen. En Sauber heeft elke euro hard nodig.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Inmiddels gaan er geruchten over het volgende "reddingsplan onder voorwaarden" voor Sauber. Miljardair (dus toekomstig miljonair) Lawrence Stroll heeft een oogje op Sauber laten vallen. En inderdaad, Stroll heeft een zoon die racet, Lance Stroll, van de winter nog tegenstander van Max in de Florida Winter Series.
Voel dus weer een koppelverkoop aankomen: Stroll koopt als Lance racet.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 08 september 2014 - 11:35:43
Inmiddels gaan er geruchten over het volgende "reddingsplan onder voorwaarden" voor Sauber. Miljardair (dus toekomstig miljonair) Lawrence Stroll heeft een oogje op Sauber laten vallen. En inderdaad, Stroll heeft een zoon die racet, Lance Stroll, van de winter nog tegenstander van Max in de Florida Winter Series.
Voel dus weer een koppelverkoop aankomen: Stroll koopt als Lance racet.
Maar niet in 2015. Lance Stroll is nog jonger dan Verstappen en rijdt het Italiaans Formule 4-kampioenschap. Volstrekt kansloos om deze jongen te laten debuteren in 2015. Zie ik echt niet gebeuren.

Arthur

Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 12:45:55
Citaat van: Sphinx op 08 september 2014 - 11:35:43
Inmiddels gaan er geruchten over het volgende "reddingsplan onder voorwaarden" voor Sauber. Miljardair (dus toekomstig miljonair) Lawrence Stroll heeft een oogje op Sauber laten vallen. En inderdaad, Stroll heeft een zoon die racet, Lance Stroll, van de winter nog tegenstander van Max in de Florida Winter Series.
Voel dus weer een koppelverkoop aankomen: Stroll koopt als Lance racet.
Maar niet in 2015. Lance Stroll is nog jonger dan Verstappen en rijdt het Italiaans Formule 4-kampioenschap. Volstrekt kansloos om deze jongen te laten debuteren in 2015. Zie ik echt niet gebeuren.

Tussenjaartje voor Giedo. Hij krijgt wat beloofd [?] is en daarna...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 12:45:55
Citaat van: Sphinx op 08 september 2014 - 11:35:43
Inmiddels gaan er geruchten over het volgende "reddingsplan onder voorwaarden" voor Sauber. Miljardair (dus toekomstig miljonair) Lawrence Stroll heeft een oogje op Sauber laten vallen. En inderdaad, Stroll heeft een zoon die racet, Lance Stroll, van de winter nog tegenstander van Max in de Florida Winter Series.
Voel dus weer een koppelverkoop aankomen: Stroll koopt als Lance racet.
Maar niet in 2015. Lance Stroll is nog jonger dan Verstappen en rijdt het Italiaans Formule 4-kampioenschap. Volstrekt kansloos om deze jongen te laten debuteren in 2015. Zie ik echt niet gebeuren.

Waarom niet? Max Verstappen en Red Bull hebben eigenlijk de doos van Pandora geopend, je dacht toch niet dat het nu bij Max ging blijven?

De komst van Max is goed maar het neveneffect is dat nu ook de vele jongere gelukszoekers met hun pot goud gaan aankloppen bij de F1 teams.

300km op Fiorano en zelfs Lance Stroll is vrij om in de F1 te racen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Max en RB hebben inderdaad een nieuwe trend gezet, maar het is echt niet zo dat het exceptionele geval Max voortaan de standaard zal zijn. Het is nog steeds zo dat het voor 99,9% van de 16-jarige, onervaren autoraces ondoenlijk is voor om de stap naar de F1 te maken.

Daarom denk ik dat de FIA er een stokje voor zal steken als Lance Stroll na 300km Fiorano een superlicentie wil. De 300 kilometer is een uitzondering op de regel dat je moet voldoen aan de eis (bijvoorbeeld in de top 3 van de F3 geklasseerd zijn). Ze gaan niet voor iedereen die uitzondering maken.

Perton

Ja maar nogmaals, hij is dan waarschijnlijk gewoon F4-kampioen. Hij heeft daarin ogenschijnlijk moeite met het verslaan van Brandon Maïsano, dat met een Formule Abarth-titel op zak zeker geen koekenbakker is. Zoals ik in een ander topic (of ver terug in dit topic al zei): de FIA promoot de F4 kapot, omdat het hun nieuwe opstapformule is. Dus een F4-kampioen gaan ze echt niet afwijzen. Los daarvan heeft Raikkonen met dergelijke resultaten al eens een tijdelijke licentie gekregen. En los daarvan heeft Lawrence Stroll zich volgens de geruchten bij Prema ingekocht, dus Lance rijdt volgend jaar lekker Formule 3 en mensen maken zich weer eens druk om niets.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 11 september 2014 - 11:55:15
Ja maar nogmaals, hij is dan waarschijnlijk gewoon F4-kampioen. Hij heeft daarin ogenschijnlijk moeite met het verslaan van Brandon Maïsano, dat met een Formule Abarth-titel op zak zeker geen koekenbakker is. Zoals ik in een ander topic (of ver terug in dit topic al zei): de FIA promoot de F4 kapot, omdat het hun nieuwe opstapformule is. Dus een F4-kampioen gaan ze echt niet afwijzen. Los daarvan heeft Raikkonen met dergelijke resultaten al eens een tijdelijke licentie gekregen. En los daarvan heeft Lawrence Stroll zich volgens de geruchten bij Prema ingekocht, dus Lance rijdt volgend jaar lekker Formule 3 en mensen maken zich weer eens druk om niets.

Maar papa kan zich wel alvast inkopen  ;)
Maar inmiddels agaat ook het gerucht dat de deal is geklopt en dat Stroll verder kijkt bij Marussia en Lotus...

Giedo van der Garde (daar gaat het topic uiteindelijk over  :P) moet volgend jaar gewoon racen. Een tussenjaar bij Sauber zou voor hem ook goed zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Perton op 11 september 2014 - 11:55:15
Ja maar nogmaals, hij is dan waarschijnlijk gewoon F4-kampioen. Hij heeft daarin ogenschijnlijk moeite met het verslaan van Brandon Maïsano, dat met een Formule Abarth-titel op zak zeker geen koekenbakker is. Zoals ik in een ander topic (of ver terug in dit topic al zei): de FIA promoot de F4 kapot, omdat het hun nieuwe opstapformule is. Dus een F4-kampioen gaan ze echt niet afwijzen. Los daarvan heeft Raikkonen met dergelijke resultaten al eens een tijdelijke licentie gekregen. En los daarvan heeft Lawrence Stroll zich volgens de geruchten bij Prema ingekocht, dus Lance rijdt volgend jaar lekker Formule 3 en mensen maken zich weer eens druk om niets.
De FIA promoot F4 kapot als opstapklasse naar F3 en GP2, niet per se als opstapklasse naar F1. Ze kunnen prima zeggen "we reiken je een hand, geen hele arm". Dat zou ze waarschijnlijk in een positiever daglicht stellen dan wanneer ze wel zo iemand naar de F1 laten gaan.

Perton

Klopt, heb je gelijk in. Maar waar het mij om gaat, is dat Raikkonen met soortgelijke prestaties een tijdelijke licentie kreeg en papa Stroll zich voornamelijk bij Prema aan het inkopen is, waardoor ik de hele verontwaardiging omtrent een eventuele superlicentie niet zo goed snap, aangezien het een gigantisch hypothetisch geval is ;)

FolkertE

Ik denk dat de FIA strikte regels moet hanteren. Maar volgens mij is het hier al keer eerder gezegd, fysieke kracht is ook wel belangrijk aspect waar de coureur aan moet voldoen en misschien ook wel psychische staat, dat ze weten dat ze een auto onder hun kont hebben dat waar 99% van de volwassenen met 50 jaar rij ervaring nog nooit mee heeft gereden. Even los van het talent wat ze hebben. Een grens trekken is moeilijk en er zal altijd wel ergens een uitzondering zijn, maar dat valt toch altijd te testen.

Maar glijden we niet beetje af van het topic hier?

OT dus: Ik weet dus nog steeds niet zo zeker of Giedo rijd volgend jaar, zeker met de overname van Sauber zou er nog wel eens een hoop kunnen veranderen. Ik wacht maar op de officiele bevestiging.