Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Perton

Nee, dat betekent het helemaal niet. Dat kán het betekenen, maar het kan ook zijn dat Boekhoorn naïef een mondelinge toezegging als overeenkomst beschouwt.

Punt is dat wij totaal geen idee hebben wat er tussen eind november en nu allemaal is gebeurd om tot de conclusie te komen dat Boekhoorn loze woorden heeft gebruikt.

gloudiesaurus

Het is vanmorgen gewijzigd (20 januari). Tot die tijd stonden alle sponsoren van Giedo nog op de Caterham site.
Geen goed nieuws dus, ook omdat ze alle overige sponsoren van het team van vorig jaar hebben laten staan.

Tjsah hoe vaak heeft Verstappen wel niet geroepen dat hij voor 99% of 100% zeker was van een stoeltje maar dat het uiteindelijk toch niet lukte?
Boekhoorn is een succesvolle zakenman maar de Formule 1 is en blijft een aparte wereld. Zelfs met een getekend contract in je handen heb je geen zekerheid.
Ik vind uitspraken waarin je zegt dat je 100% zeker rijdt dan ook altijd heel gevaarlijk  >:(
Boekhoorn zei dit overigens toen er nog gesproken werd met o.a. Sauber, Marussia, Williams, Force India, en Caterham....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

En toch hoop ik maar dat ze bij Caterham niet zo stom zijn, om bij aanvang van een nieuwe formule met een rookie aan te treden. Zelfs Marussia hield vast aan Chilton, waar het tot nu toe telkens een rookie in het nieuwe jaar had.


Accoord, McLaren treedt aan met rookie Magnussen...Maar Die Ericsson is van een lager kaliber dan Kevin en dan heb ik het nog niet eens over de verschillen tussen McLaren en Caterham gehad.

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 20 januari 2014 - 20:05:19
En toch hoop ik maar dat ze bij Caterham niet zo stom zijn, om bij aanvang van een nieuwe formule met een rookie aan te treden. Zelfs Marussia hield vast aan Chilton, waar het tot nu toe telkens een rookie in het nieuwe jaar had.


Accoord, McLaren treedt aan met rookie Magnussen...Maar Die Ericsson is van een lager kaliber dan Kevin en dan heb ik het nog niet eens over de verschillen tussen McLaren en Caterham gehad.

Het gaat bij Caterham alleen om het geld...
En ik ben wel zo realistisch om te zeggen dat het in 2013 met Van der Garde en Pic ook al zo was ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens zou de teambaas van Caterham op Chanel+ in Frankrijk hebben gezegd dat Charles Pic volgend jaar sowiezo niet voor het team rijdt.

In Engeland gaat weer het gerucht dat Caterham morgenvroeg met een persbericht komt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 20 januari 2014 - 20:10:16
Citaat van: Franky R. op 20 januari 2014 - 20:05:19
En toch hoop ik maar dat ze bij Caterham niet zo stom zijn, om bij aanvang van een nieuwe formule met een rookie aan te treden. Zelfs Marussia hield vast aan Chilton, waar het tot nu toe telkens een rookie in het nieuwe jaar had.


Accoord, McLaren treedt aan met rookie Magnussen...Maar Die Ericsson is van een lager kaliber dan Kevin en dan heb ik het nog niet eens over de verschillen tussen McLaren en Caterham gehad.

Het gaat bij Caterham alleen om het geld...
En ik ben wel zo realistisch om te zeggen dat het in 2013 met Van der Garde en Pic ook al zo was ;)


Ja, daar had Fabian ook een mooi artikel overgeschreven...Maar toen had Caterham geen seizoen met onbekende techniek voor de boeg. Als Marussia dankzij het vasthouden van haar rijders Caterham wéér passeert, dan heb ik geen medelijden...

Fabian

De strekking interesseert mijn geen reet. Als Boekhoorn zegt dat van der Garde 100% zeker F1 rijdt dan ga ik ervan uit dat hij rijdt. Het weghalen van de sponsoren is een slecht teken, maar hoop nog steeds dat het goed komt. Zo niet dan waren de woorden van Boekhoorn wat mij betreft loze woorden ongeacht wat er gebeurd is. En Boekhoorn zal een mondelinge toezegging echt niet als een overeenstemming beschouwen. Die man heeft miljoenen verdient in de zakenwereld dus zo naïef zal ie echt niet zijn.

Voor de rest laat ik het hierbij. Dit is het laatste wat ik er over zeg

Arthur

Als Boekhoorn zegt dat VDG voor 100% zekerheid zal rijden en hij kent het F1 wereldje dan weet hij ook dat hij bereid moet zijn het hoogste bod weg te leggen. Een toezegging in F1 zegt niet zo heel veel. Het zal hier ook wel om het opdrijven van het bedrag gaan. En als Boekhoorn echt wil dat Giedo rijdt dan zal hij dus wellicht meer moeten schokken dan hem lief is. We zullen zien!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Kronos

Citaat van: Tuesday op 21 januari 2014 - 08:11:10
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305481/van-der-garde-belegt-persconferentie-in-amsterdam/

Dit is geen goed nieuws aangezien volgens berichten de planning bij Caterham als volgt zal zijn:

- Rond het middaguur bekendmaking coureurs voor 2014
- 21:00 (Nederlandse tijd) een interview met de coureurs door SkySport op het HQ van Caterham in Engeland

Lijkt me erg onlogisch om dan als coureur zelf eerder goed nieuws bekend te maken, enkel het aangeven dat je niet gaat rijden zou logisch zijn...

Tuesday

#1345
testcoureur bij Sauber lees ik nu her en der met als toevoeging; officieel!!

Edit: ja dus, http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305484/van-der-garde-wordt-reservecoureur-bij-sauber/

Kronos

Citaat van: Tuesday op 21 januari 2014 - 09:08:24
testcoureur bij Sauber lees ik nu her en der met als toevoeging; officieel!!

Edit: ja dus, http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305484/van-der-garde-wordt-reservecoureur-bij-sauber/

Lijkt me geen verkeerde keuze, uiteindelijk kun je dus niet racen in 2014 en op deze manier blijf je wel in beeld.
Nu maar hopen dat Sauber voldoende KM's geeft aan hun testcoureur (en niet zoals bij Frijns).
Fingers crossed voor 2015 dan maar met betrekking tot Giedo

Perton

#1347
Helemaal geen gekke deal voor Van der Garde. Sutil is natuurlijk ook maar een soort tussenpaus na het vertrek van Hülkenberg en Gutiérrez, ondanks dat ie zich toch verbeterde tegen het einde van 2013, moet nog wel laten zien dat ie dat niveau op consistente basis kan volhouden. Plus het is nog maar afwachten of Sirotkin daadwerkelijk zijn debuut maakt in 2015. Dus als Van der Garde een beetje indruk maakt op vrijdagen (wat hij in 2012 al deed bij Caterham), valt er zeker niet uit te sluiten dat hij in 2015 kans maakt op een racestoeltje. De kans is even groot dat ie net zo makkelijk via de achterdeur verdwijnt natuurlijk, maar in het algemeen ben ik wel blij met deze deal.


Ben alleen wel benieuwd hoeveel treurige berichten we gaan krijgen dat Gutiérrez moet worden vervangen door Van der Garde, net zoals met Frijns vorig jaar.

Gerard

Ik begrijp niet helemaal wat Sirotkin daar nog doet ???

Kronos

Citaat van: Gerard op 21 januari 2014 - 10:00:23
Ik begrijp niet helemaal wat Sirotkin daar nog doet ???

Ik weet ook niet of het Russische geld daar wel is ontvangen. Mocht dat wel zo zijn dan zal hij wellicht ook het nodige testwerk mogen verrichten.
Waarschijnlijker is dat hij op papier daar nog als reserve coureur staat maar meer een rol krijgt zoals Frijns die had, een young driver challenge of iets dergelijks later in het seizoen.

Mochten er volgend jaar daadwerkelijk één of twee nieuwe teams aantreden binnen de Formule 1 dan is deze stap van Giedo een heel verstandige.
Als hij namelijk gekozen had voor een andere raceklasse dan waren zijn kansen om terug te keren wel enigszins verkeken.
Giedo is geen Kobayashi