Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Jeroen op 11 januari 2014 - 08:42:32
Of 14. Schoonpappa's plek op de Quote 500.
Da gaat nie. Dat nummer is voor ons Fernando.

Gewoon geen nummer. Niemand die het mist.

0634

Zeker niet omdat ie voorlopig geeneens een auto heeft ;).

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 11 januari 2014 - 00:47:10
Mocht Giedo een stoeltje vinden dan is hij zijn favoriete nummer 21 wel kwijt aan Gutierrez. Maar dat zal hem waarschijnlijk nu een rotzorg zijn  ;)

Is Gutierez al ergens bevestigd dan? ??? Zoja ... dan heb ik dat blijkbaar gemist. :-[ Gewoon weer Sauber? :-\

Perton

Haha ja, al een behoorlijke poos geleden.


gloudiesaurus

Als Giedo in de Formule 1 blijft dan wordt het dus Caterham, het enige team dat nog vrije zitjes heeft...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ach we weten dat Sauber geld nodig heeft, dus heel veel andere opties waren er ook niet echt, behalve Van der Garde waarschijnlijk. En als Gutierrez de goede momenten uit het laatste derde van het seizoen op consistentere basis weet uit te voeren, en dan een heel jaar lang, is ie ook niet eens zó slecht. Al zal ik nooit fan van hem worden.

Maar goed, dat Sauber waarschijnlijk de naarste line-up heeft, is denk ik wel duidelijk, of Caterham moet nog iets raars gaan doen.

Kootje

Chilton is toch ook nog niet bevestigd? Wel zo goed als, maar toch nog niet definitief?

[edit] Lees net dat hij zojuist bevestigd is. :-\

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 11 januari 2014 - 13:45:00
Als Giedo in de Formule 1 blijft dan wordt het dus Caterham, het enige team dat nog vrije zitjes heeft...

Dan moet schoonpapa wel even over de brug komen. Wat ik mij dan wel eens afvraag, en laat mij zwaar inzetten: waarom wordt Giedo verkozen boven Robin? Alleen omdat Frijns niet getrouwd is met Denise Boekhoorn? Begrijp me niet verkeerd, ik gun Giedo al het geluk en hij is zeker geen pannenkoek, maar als ik geld zou investeren wil ik er maximaal uithalen en zou ik kiezen voor de rijder met het grootste potentieel en meeste talent. En ik ben bang dat Giedo het niet redt tegen Robin. Hoe tof ik Giedo ook vindt, ik zou ze graag zien battlelen om zo een stoeltje te verdienen.

0634

Citaat van: Wings op 12 januari 2014 - 11:30:53
Wat ik mij dan wel eens afvraag, en laat mij zwaar inzetten: waarom wordt Giedo verkozen boven Robin? Alleen omdat Frijns niet getrouwd is met Denise Boekhoorn?
Ja. Een andere reden is er niet.

Jehoentelaar

Spijker en kop. Boekhoorn houdt van zijn dochters en een van die dochters houdt van Giedo. De man met de centen - sympathieke vent, daar niet van - houdt veel van zijn familie.

Perton

#1241
Ik snap ook niet echt waarom McGregor een morele 'verplichting' zou moeten hebben om het talent van Frijns te ondersteunen. Kijk, natuurlijk zou ik ook niets liever hebben dan dat er iemand uit de top van de Quote 500 zegt: hé, Formule 1, supermooi, die Frijns kan wel wat, gaan we wat meedoen, maar helaas gebeurt dat niet.

Uiteindelijk is Frijns steunen een beetje weggegooid geld, want hoe goed die jongen ook kan rijden, het is marketingtechnisch geen vlotte jongen die je ook nog in reclamecampagnes kan inzetten. Het is een beetje een slome vent om te zien, zoals Di Resta of Heidfeld. Hoogstens pas na jaren wanneer hij echt al wat heeft bereikt, zoals een Raikkonen, kan je ermee wegkomen om hem in een reclame op te nemen.

Nu is Van der Garde in feite ook weggegooid geld, maar daar krijgt Boekhoorn nog wel iets anders voor terug: een blije dochter. En van der Garde is ook nog wel iemand die je eventueel in reclamecampagnes in zou kunnen zetten, mocht (met de nadruk op mocht) hij toch een wat grotere Formule 1-carrière krijgen en wat meer naamsbekendheid.

Ik zou als McGregor Frijns ook niet steunen. Dat andere bedrijven het ook niet doen, is heel, heel treurig, maar van McGregor zie ik echt geen reden om het wel te doen. Niet voor de bedragen die nu nodig zijn om in de Formule 1 actief te zijn. Of ze moeten een soort constructie met hem verzinnen dat hij de komende X jaar een deel van zijn salaris aan ze gaat terugbetalen, want alleen dan heeft McGregor er echt wat aan, denk ik.

Wings

De morele plicht is er niet maar als ik investeer zou ik wel inzetten op maximaal bereik. Zie het als wedden op je beste paard. Verder klopt het wel weer dat Frijns, buiten het racen zelf, te kort is geschoten. Zijn vorig management heeft totaal niet gewerkt aan zijn overkomen en presentatie. Ondanks dat het vaak wordt tegengesproken vind ik dit bijna net zo belangrijk als het rijden zelfs. Tenzij je balkt van het talent en/of bezit over een top management. Bij Frijns is het eigenlijk geen van allen.

Jozef

Citaat van: Wings op 12 januari 2014 - 16:58:55De morele plicht is er niet maar als ik investeer zou ik wel inzetten op maximaal bereik. Zie het als wedden op je beste paard.

Zoals al zo vaak uitgelegd: Boekhoorn zit niet in de F1 om zijn geld terug te krijgen.

Perton

Citaat van: Wings op 12 januari 2014 - 16:58:55
De morele plicht is er niet maar als ik investeer zou ik wel inzetten op maximaal bereik.
Mjah, maar de vraag is dus of je daadwerkelijk op zakelijk gebied iets terug gaat krijgen bij zo'n grote investering. En dat denk ik eigenlijk niet, niet met de bedragen waar het om gaat. Dan snap ik wel dat je liever voor persoonlijk geluk gaat. Bovendien is McGregor natuurlijk ook al sponsor van Williams, blijkbaar levert ze dat meer op dan wat Frijns zou opleveren. Ik vermoed ook dat wat aan Williams wordt betaald stukken lager ligt dan wat het zou kosten om Frijns in de Formule 1 te krijgen. Blijkbaar is teamsponsoring het beste paard voor McGregor en doen ze Van der Garde 'erbij' omdat dat nou eenmaal de schoonzoon van de baas is.