Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Nou je het zegt, er is ook een Japans restaurant met die naam.

Breaktest

Nog even en we kunnen het onderwerp van dit topic beperken tot de eerste twee woordjes...

Kootje

Hoezo? Is er al iemand bevestigd dan bij Caterham? Volgens mij is hij daar nog steeds volop in de running.

Mike

Jammer voor Giedo dat die volgend seizoen niet voor Sauber kan rijden. had een mooie opstap geweest! Nu lijkt de beste optie toch Caterham voor Giedo maarja het wordt dan dus weer een seizoen waar je niet teveel van moet verwachten.

Kootje

En anders is er nog de optie gezellig naast z'n "grote vriend" Bianchi bij Marussia te gaan rijden. :D

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 21 december 2013 - 12:04:30
Hoezo? Is er al iemand bevestigd dan bij Caterham? Volgens mij is hij daar nog steeds volop in de running.

Inderdaad maar er zijn zoveel namen gevallen de laatste tijd dat zijn kansen toch wel slinken hoor

Kobayashi, Erricson, Kovalainen, Pic, Frijns

Maar er is goede hoop natuurlijk, Eddie Jordan heeft er nog geen eentje fout gehad.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Ik ga ervan uit dat Caterham voor het geld kiest, dus ....


Kovalaïnen en Frijns hebben financieel niets te bieden en maken dam ook geen kans.

Van Kobayashi is het nog maar de vraag hoeveel hij te besteden heeft. Wat is er nog over van die bedrijven die hem vorig jaar nog steunden? Z'n potje met geld vergaart door fans, komt iig niet verder dan 2,2 miljoen en dat is never nooit genoeg.

Pic is de steun van AON kwijtgeraakt en kan dus alleen nog maar met de korting op de Renault krachtbron steunen. Er vanuit gaande dat 'n krachtbron zo'n 5 tot 15 miljoen per jaar kost, denk ik niet dat die korting toereikend is.

Van Ericsson heb ik geen idee wat hij financieel kan bijdragen.


Dat gezegd hebbende geef ik Giedo met z'n ca 10 miljoen alle kans op een vd twee zitjes. Als ik het zo zie is hij namelijk de enige vd gegadigden die met dat bedrag kan schermen. Daarnaast waren zijn resultaten in de tweede seizoenshelft goed genoeg, dus hoeven ze hem ook niet zo nodig kwijt. Maar we zullen het zien.   

Perton

#1177
KAMUI KOBAYASHI ‏@kamui_kobayashi 16 december
ここ数日で交渉してるチームのレスポンスが突然悪くなった。 チャンスは少ないけどもう少しで最後のチャンスについての方向が見えて来ると思います。全ての一連の流れも踏まえて後日ホームページにこれまでの事を書かせて頂きます。自分としてやる事は全部やった!

待っててくれてありがとう。


Response of the team that negotiated the past few days has worsened suddenly. I think chances are small, but for the direction of the last chance to come in a little more visible. I will write that up to this website at a later date in the light also flow of all. I did all that I'm going to and yourself!

Thank you for waiting for us.


Natuurlijk wel van 16 december, dus kan best zijn dat 'response of the team' sindsdien een stuk beter is geworden.

-edit- o ik wilde deze eigenlijk in silly season topic plaatsen, doe ik em daar ook nog.


Perton

@Kootje: Pic en AON? Dat lijkt me toch niet, dat was Chilton :P

En over Ericsson:

http://www.marcusericsson.com/partners/#.UrV8mdKk98G

De vraag is natuurlijk hoeveel die kleine partners bijdragen.

Maikel0230

Van alle sponsors/partners van Erricson is deze de sleutel denk ik

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Perton op 21 december 2013 - 12:33:45
@Kootje: Pic en AON? Dat lijkt me toch niet, dat was Chilton :P

Oops :-[


CitaatEn over Ericsson:

http://www.marcusericsson.com/partners/#.UrV8mdKk98G

De vraag is natuurlijk hoeveel die kleine partners bijdragen.

Idd, maar het zijn er iig genoeg. :-\


Citaat van: Maikel0230 op 21 december 2013 - 12:47:37
Van alle sponsors/partners van Erricson is deze de sleutel denk ik


Mwah ... weet ik niet. Krijg namelijk niet het idee dat ze zo'n grote partner van hem zijn als ik die webpage bekijk. Dan hadden ze imo wel wat hoger op het lijstje gepreken, wat prominenter aanwezig geweest. Lijkt mij tenminste. ???

Perton

#1181
Dat idee heb ik ook. Zal Renault niet gewoon als partner staan, omdat ze GP2-motoren leveren? Alhoewel het gek is dat Dallara en Pirelli er dan niet opstaan. Dus mijn theorie klopt denk ik niet zo.

Naja misschien betaalt de Renault-garage uit zijn dorp wel 2 tientjes om hem te steunen, weten wij veel :P Maar een forse partner zal het niet zijn nee.

-edit- als je op dat logo klikt, ga je ook naar de Zweedse pagina van Renault. Geen idee of dat iets zegt.

gloudiesaurus

Ericcson heeft volgens Finse media ongeveer 7 miljoen Euro aan sponsorgeld...

Caterham zou zelf een talent en ervaring in huis willen halen.
Kobayashi zou dan de ervaring brengen, Giedo het talent en het geld?

Hopelijk is het kamp Giedo wel bereid meer Euro's op tafel te leggen dan Ericcson.

Frijns, Pic, en Kovalainen zijn denk ik een beetje uitgespeeld.

En Marussia zou een verslechtering zijn denk ik. Los daarvan zegt het team al bijna rond te zijn met Chilton.

Zonde van Sauber, hopen op Caterham nu!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2013 - 15:44:21
Ericcson heeft volgens Finse media ongeveer 7 miljoen Euro aan sponsorgeld...

Caterham zou zelf een talent en ervaring in huis willen halen.
Kobayashi zou dan de ervaring brengen, Giedo het talent en het geld?

Hopelijk is het kamp Giedo wel bereid meer Euro's op tafel te leggen dan Ericcson.

Frijns, Pic, en Kovalainen zijn denk ik een beetje uitgespeeld.

En Marussia zou een verslechtering zijn denk ik. Los daarvan zegt het team al bijna rond te zijn met Chilton.

Zonde van Sauber, hopen op Caterham nu!
Kobayashi is een jaar jonger dan Giedo en qua talent toch minimaal gelijkwaardig denk ik. Het talent zou dan Ericsson moeten zijn lijkt mij. Vind het vreemd  dat het weer allemaal zo lang duurt, vd Garde heeft de centen en als ie afgelopen jaar voldoende indruk heeft gemaakt op het team (zoals hier geregeld wordt veronderstelt) dan zou het toch snel rond moeten zijn. Of is het nu Giedo die de boel aan het rekken is?? lijkt me niet verstandig iig

gloudiesaurus

Ik denk dat Van der Garde sowiezo heeft gewacht op betere opties zoals Sauber.
Daarnaast zal Caterham tot het laatste moment willen wachten om maximaal geld te kunnen vragen. Dat heet de druk opvoeren  ;)
Caterham heeft nu een luxe positie, bijna alle teams hebben hun coureurs vast gelegd dus Caterham is nog de enige optie voor coureurs zonder contract om volgend jaar Formule 1 te kunnen rijden.

Ericcson is van '90. Al 4 jaar in de middenmoot van GP2, om dan nog te spreken van een groot talent  ;)
Maar het zou zomaar kunnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is