Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Vind dat Van der Garde het nog niet zo slecht gedaan heeft. En ik denk dat Sutil echt niet veel beter is... maar goed laat het hem maar bewijzen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Arthur op 16 december 2013 - 22:51:54
Citaat van: Kootje op 16 december 2013 - 22:45:52
Citaat van: Arthur op 16 december 2013 - 22:31:18
Citaat van: Jeroen op 16 december 2013 - 22:27:37
Het is natuurlijk niet zo dat je een toekomstig wereldkampioen begeleid. Het is toch een beetje een rijder die op zijn tenen net aan kan aanhaken bij de onderkant van de middenmoot. Veel hoger zal het niet worden, vrees ik. En om dan maar miljoenen te verslepen. Maar ja, alles voor de dochter he ;).

Weer eens! En dan praat je over tientallen miljoenen per seizoen om ergens in de middenmoot mee te sturen. En blijft [voor mij] de vraag of je nu zo goed bent om die positie te halen of omdat door de centen door schoonpapa komt?

Die vraag wordt beantwoord door de prestaties die je dan neerlegt. Kijk ... je kunt 'n pay-driver wel veroordelen voor het kopen van dat stoeltje, maar eigenlijk moet je dat niet doen. Je moet hem juist beoordelen op wat hij, eenmaal in dat stoeltje, dan brengt. Het gaat hier nu om Giedo, dus neem ik hem als voorbeeld. Als, let wel ... ALS,  hij idd dat zitje bij Sauber koopt, dan moet hij ook op het Sauber nivo presteren en minimaal aanhaken bij Sutil, of liever nog hem verslaan, en regelmatig puntenfinishes pakken. Doet hij dat, dan weet je dat hij er niet louter om z'n geld zit. Krijgt hij dat niet voor elkaar, dan zal hij altijd pay-driver blijven.

Maar ja, zolang hij dan in de middenmoot blijft meedraaien schiet het allemaal niet op vind ik. Wel als hij door degelijke en puike prestatie door kan stoten naar  een topteam. Rondjes blijven draaien in de subtop is dan net als stilstaand voetbal.

Hebben we het hier over dezelfde Giedo van der Garde? We verwachten toch geen wereldtitels van hem? ???

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 17 december 2013 - 01:08:18
Vind dat Van der Garde het nog niet zo slecht gedaan heeft. En ik denk dat Sutil echt niet veel beter is... maar goed laat het hem maar bewijzen  :)

Dat denk ik dus ook.

Daarnaast blijf ik het altijd zo frappant vinden dat men Sutil zo hoog heeft zitten, terwijl de keiharde waarheid is dat hij z'n zitje ook te danken heeft aan geld. Tuurlijk heeft hij ook 'n bepaalde mate van talent, maar ook voor hem is dat talent alleen niet genoeg.

Kronos

Het blijft lastig om het niveau van v.d. Garde te beoordelen op basis van zijn afgelopen seizoen(en).
Afgelopen seizoen heeft hij gedaan wat hij zich van te voren als doelstelling heeft gesteld; verbeteren gedurende het seizoen en ervaring opdoen.
De verbetering heeft hij zeker laten zien en dat hij ervaring heeft opgedaan (soms door schade en schande) kan niemand weerleggen.

De seizoenen daarvoor in de GP2 heeft hij zowel erg goede dingen als ook minder goede dingen laten zien. Puur op basis van snelheid waren zijn posities aan het einde van het seizoen lager dan zou kunnen. Hij was gewoonweg vaak en dikwijls betrokken bij incidenten. Iets dat je eigenlijk ook afgelopen seizoen in de Formule 1 terug hebt kunnen zien.

Dus mocht hij volgend jaar voor Sauber aantreden en dan teamgenoot van Sutil worden, dan zou dit het jaar voor hem worden.
Als je in de buurt kunt blijven van Sutil dan laat je de hele Formule 1 wereld zien dat je hier thuishoort. Dat in combinatie met een financial backing die veel andere coureurs niet hebben, zou je opeens zomaar interessant kunnen worden voor topteams.

Caterham heeft enige tijd geleden gesteld dat ze een ervaren coureur naast een talent willen zetten. Giedo zou niet direct als eerste naam bij me opkomen bij de omschrijvingen van "Talent" of "Ervaren Coureur". Dus wellicht dat Caterham er al rekening mee hield dat ze Giedo niet gaan / kunnen behouden voor volgend jaar.

Maikel0230

Sluit ik me bij aan, Giedo heeft de kans om zich te ontwikkelen tot een solide middenvelder en Sutil is daar als teamgenoot de beste leermeester voor. Een echt supertalen is van der Garde al lang niet meer, toch hoort hij op zijn minst nog een jaartje in de F1 thuis.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 17 december 2013 - 10:38:55
Sluit ik me bij aan, Giedo heeft de kans om zich te ontwikkelen tot een solide middenvelder en Sutil is daar als teamgenoot de beste leermeester voor. Een echt supertalen is van der Garde al lang niet meer, toch hoort hij op zijn minst nog een jaartje in de F1 thuis.
met een middenveld auto kan hij zich ontwikkelen tot een solide middenvelder, maar volgens mij kunnen alle coureurs dat (of beter) op Chilton na. Ik zie liever jonge coureurs in het middenveld die zich kunnen ontwikkelen tot (sub)topper. Maar t blijft natuurlijk altijd leuk als er een Nederlander meedoet, al had ik liever die 3e rijder van vorig jaar zien promoveren naar een racezitje.
Citaat van: Kootje op 17 december 2013 - 06:59:56
Citaat van: gloudiesaurus op 17 december 2013 - 01:08:18
Vind dat Van der Garde het nog niet zo slecht gedaan heeft. En ik denk dat Sutil echt niet veel beter is... maar goed laat het hem maar bewijzen  :)

Dat denk ik dus ook.

Daarnaast blijf ik het altijd zo frappant vinden dat men Sutil zo hoog heeft zitten, terwijl de keiharde waarheid is dat hij z'n zitje ook te danken heeft aan geld. Tuurlijk heeft hij ook 'n bepaalde mate van talent, maar ook voor hem is dat talent alleen niet genoeg.
ik had Sutil voor dit jaar wat hoger zitten. Op basis van afgelopen seizoen verdiend hij het zitje bij Sauber misschien ook wel niet. Maar idd, hij brengt ook geld mee. Maar heeft ook een bak ervaring en heeft in t verleden al mooie dingen laten zien. En een leuke vriendin natuurlijk ;)

gloudiesaurus

Die vriendin van Sutil heeft hier op het forum de meeste indruk gemaakt ;D ;D

Maar eerst maar eens zien of Van der Garde het Sauber - stoeltje inderdaad krijgt.
Eddie Jordan denkt dat Van der Garde bij Caterham blijft en Marcus Ericcson als teamgenoot krijgt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Reality check 2.0. Coureur + schoonpapa staan weer met de beentjes op de grond.  Het product Giedo, bestaande uit een degelijk doch onopvallend coureur met 1 jaar ervaring, blijkt minder marktwaarde te hebben dan gedacht. Men lijkt vooral te zijn vergeten dat de markt zelf ook in beweging is en de prijs van de stoeltjes nogal kan fluctueren.
In plaats van een korting te bedingen of te promoveren naar een beter team moet men plots alle zeilen bijzetten om het huidige zitje te behouden. Je kunt je zelfs afvragen of men ooit echt een serieuze kandidaat is geweest bij Force India en Sauber, of hooguit leuk wisselgeld.

Jozef

Ik denk ook niet dat Giedo ooit echt in pole position zat om bij Sauber terecht te komen, dat werd vooral opgeblazen door de media en de Nederlandse F1-fora.

0634

Dat denk ik ook. Ze zullen wellicht een keer gesproken hebben, maar ik denk niet dat het veel meer was dan dat. Ach, doet er ook niet veel toe. Hij is het niet geworden.

Tuesday

als Boekhoorn idd 1,5 miljard bezit, dan zou ik als Sauber zijnde ook zeker ff polsen wat de mogelijkheden zijn. Maar hoeveel brengt Guttierez dan wel niet mee voor dat stoeltje?? samen met Chilton toch echt wel de minste coureur van het F1 veld.

janke

Hij zou toch voor 100% racen in de F1? Blijft dus weinig over zo als Gutierrez bij Sauber blijft. Naja zal er niet echt wakker van liggen als hij helemaal niet meer op de grid staat, maar altijd wel leuk dat een Hollander mee doet. En zo slecht was hij ook weer niet. Misschien dacht schoonpa wel na al die rare Sauber verhalen over de financiën en die Russen, hier brand ik me vingers niet aan, wie weet. Zou het dan vd Garde vs Frijns worden bijn Caterham.  :D Het is tenslotte silly season. ;)
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Het kan nog alle kanten uit. Ook de Sauber - deal met Gutierrez is nog niet gesloten...
Al meldt Sport Bild wel dat het morgen aangekondigd wordt. Ben benieuwd.

Anders wordt het weer een jaar Caterham... verwacht wel dat Caterham niet te lang wacht met aankondigingen.
De eerste testsessie is alweer eind januari dan zal Caterham in ieder geval 1 coureur vast gelegd hebben willen hebben.
Ik verwacht dat de 1e coureur meteen Van der Garde zal zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#1138
Citaat van: Jozef op 19 december 2013 - 19:48:55
Ik denk ook niet dat Giedo ooit echt in pole position zat om bij Sauber terecht te komen, dat werd vooral opgeblazen door de media en de Nederlandse F1-fora.
Niet echt, aangezien ik het ook gewoon op internationale fora en websites/Twitteraccounts van internationale journalisten las. Dat men zich al rijk rekende, dat was uiteraard wel wat overdreven hosanna van Nederland, maar dat ie een reële kans maakt(e), dat geloof ik wel. Wie weet heeft Carlos Slim plots in de buidel getast en is Gutierrez nu de interessantere kandidaat geworden. Dat Van der Garde het niet lijkt te worden, betekent niet dat hij nooit een serieuze kandidaat is geweest.

Om Joe Saward maar even te parafraseren:

Een man zegt tegen zijn vrienden: "Ik ga vanavond met jullie naar de kroeg." Een van die vrienden vertelt dat aan andere vrienden. De man komt thuis en vervolgens zegt vrouwlief: "Jij gaat helemaal nergens heen", en dus blijft de man thuis.

Heeft die vriend van hem niet de waarheid verteld toen hij doorvertelde dat de man de kroeg in ging, of zijn de feiten gewoon in de loop van de dag anders geworden?

Ik denk daarom ook dat Van der Garde oprecht een belangrijke kandidaat is geweest bij Sauber - dat het meer om financiële redenen is gegaan dan om zijn talent, daarover hoeven we uiteraard niet te discussiëren, dat moet zijn grootste fan wel kunnen toegeven. Te veel buitenlandse bronnen die ook melding van het gerucht maakten om te denken dat het puur een Nederlandse jubelstemming was.

De vraag is alleen: waarom is Giedo het niet geworden? Bood Boekhoorn uiteindelijk te weinig geld? Heeft Gutiérrez de afgelopen week meer geboden? Hebben ze toch nog even de koppen bij elkaar gestoken en gedacht dat het wel nuttig is om voor de continuïteit een coureur te behouden? Vinden ze Van der Garde toch niet goed genoeg? De mogelijkheden zijn oneindig. Maar dat Van der Garde nooit een serieuze kandidaat geweest zou zijn omdat Gutiérrez blijft, dat is te makkelijk geredeneerd.

-edit- Ik vind het overigens wel heel frappant dat Van der Garde nu zegt met Marussia te praten. Dat vind ik ergens toch behoorlijk raar.

gloudiesaurus

Jep Marussia zou echt geen verbetering zijn. Denk dat het eerder onderhandelingstactiek is om bij Caterham niet teveel hoeven te betalen.
Of er is geen plek voor Giedo bij Caterham... (lijkt me stug)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is