Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Kootje

In GP2 waren ze dit ook niet, iig niet per definitie. Dus .....
Nu weet ik ook wel dat GP2 geen F1 is, maar toch .... ik zie geen enkele reden waarom dit nu anders zou zijn.
Zou kunnen, maar ik ben daar echt niet van overtuigd.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 07 november 2013 - 16:17:46
Ik denk idd niet dat teams Giedo al willen contracteren zolang er nog geen duidelijkheid is over Hülkenberg, Massa, Pérez en Maldonado. Dit zijn toch stuk voor stuk coureurs die je liever zou zien komen dan van der Garde.

Ik kijk dan naar het geld en niet naar het talent.

Denk niet dat Van der Garde veel onderdoet voor Maldonado of Perez.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Perez schat ik toch echt nog een klasse hoger in als Giedo.

0634

Dat weet ik wel zeker. Ik schat hem namelijk ook hoger in dan Pic en die is op zijn minst gelijk aan Giedo. Of zijn er hier echt mensen die denken dat Giedo het tov Button beter zou doen dan Giedo?

Ik vind dat hij best een paar leuke dingen heeft laten zien hoor, onze Giedo, maar over een heel seizoen genomen is het vooral ook grillig. Vaak minder dan Pic, met hier en daar een uitschieter of 2,3. Ik heb niet het idee dat hij Button het vuur na aan de schenen zou leggen om eerlijk te zijn.

gloudiesaurus

Button misschien niet, maar Perez of Maldonado dat moet ik nog zien  :)
Vergeet ook dat het zijn debuutjaar is, vooral de laatste races gaat hij lekker.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Nou, de laatste. Die daarvoor warenniet groots. En om op basis van ja1 race een opgaande lijn te zien...

Ik vind hem niet slecht hoor en beter dan verwacht, maar nog steeds niet goed genoeg. 

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 08 november 2013 - 08:08:24
Nou, de laatste. Die daarvoor warenniet groots. En om op basis van ja1 race een opgaande lijn te zien...

Ik vind hem niet slecht hoor en beter dan verwacht, maar nog steeds niet goed genoeg.
Natuurlijk is de opgaande lijn niet vanaf de vorige race, maar in ieder geval sinds Hongarije maar eigenlijk sinds de nieuwe banden. Daarvoor was het huilen met de pet op, maar daarna is hij minstens even goed als Pic. Best wel goed als rookie maar Pic is natuurlijk ook niet de grootste uitvinding sinds het gesneden brood.

Ik verwacht dat Giedo minder goed is als Perez en Maldonado. Deels omdat hij een rookie is, maar deels ook omdat hij gewoon iets minder getalenteerd is (denk ik).

gloudiesaurus

Weer een maximum resultaat vandaag van Giedo. Voor Pic en beide Marussia's. Netjes!
Morgen de race dit herhalen en in Brazilië ook.  Beter kan hij het niet doen.
Die 13e plek zou helemaal mooi zijn, Giedo verdiend dat wel.

Pic valt wel tegen zeg, opnieuw Bianchi die ervoor staat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 16 november 2013 - 21:27:25
Weer een maximum resultaat vandaag van Giedo. Voor Pic en beide Marussia's. Netjes!
Morgen de race dit herhalen en in Brazilië ook.  Beter kan hij het niet doen.
Die 13e plek zou helemaal mooi zijn, Giedo verdiend dat wel.
Liever niet zeg, dat speelt Kovalainen alleen maar meer in de kaart. Als Caterham laatste wordt hebben ze het geld van Giedo alleen maar harder nodig.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 07 november 2013 - 19:31:22
Citaat van: Jozef op 07 november 2013 - 16:17:46
Ik denk idd niet dat teams Giedo al willen contracteren zolang er nog geen duidelijkheid is over Hülkenberg, Massa, Pérez en Maldonado. Dit zijn toch stuk voor stuk coureurs die je liever zou zien komen dan van der Garde.

Ik kijk dan naar het geld en niet naar het talent.

Denk niet dat Van der Garde veel onderdoet voor Maldonado of Perez.

Serieus? Dan kijken we toch wel héél anders naar de Formule 1. Giedo heeft het niet onverdienstelijk gedaan, begrijp me daarin niet verkeerd en ik vind Giedo samen met Doornbos de meest sympathieke Nederlandse rijders ever maar opgewassen tegen een Perez die qua snelheid mee klapt met een Jenson Button...gewaagd hoor. Ik denk zelf dat hij minder getalenteerd is dan Pérez. Maar we zullen het nooit weten. Waar we het wel mee eens zullen zijn is dat we hem beiden nog een seizoen gunnen in de Caterham!

Kootje

Enige referentiepunt dat je hebt in 'n vergelijk tussen Giedo en Maldonado of Perez is hun tijd samen in de GP2. Daarin deed hij niets onder voor deze jongens, net als dat hij daar niets onder deed voor Grosjean en Bianchi. Zelfs jongens als Vettel en Hamilton heeft hij in de F3 bewezen partij te kunnen geven. Ik zou dan, behalve leeftijd, ook geen enkele reden kunnen bedanken waarom hij dit nu niet zou kunnen als hij over het juiste materiaal zou beschikken. Feit is iig dat hij het, zeker de 2e seizoenshelft, allerminst onaardig doet in de Caterham.

Sabai

Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 10:02:29
Enige referentiepunt dat je hebt in 'n vergelijk tussen Giedo en Maldonado of Perez is hun tijd samen in de GP2. Daarin deed hij niets onder voor deze jongens, net als dat hij daar niets onder deed voor Grosjean en Bianchi. Zelfs jongens als Vettel en Hamilton heeft hij in de F3 bewezen partij te kunnen geven. Ik zou dan, behalve leeftijd, ook geen enkele reden kunnen bedanken waarom hij dit nu niet zou kunnen als hij over het juiste materiaal zou beschikken. Feit is iig dat hij het, zeker de 2e seizoenshelft, allerminst onaardig doet in de Caterham.

Giedo doet voor mij ook niet onder voor Mallenado en Perez. Zie hem hetzelfde doen. Het grootste verschil tussen de andere mannen die je noemt is continuïteit. Giedo is ze hele carrière al wisselvallig en rijd de ene week de hele boel op een hoop om vervolgens de volgende race weer hopeloos te presteren . Dit loopt als een rode draad door zijn carrière. Ook heeft hij in lagere klasse altijd bij de beste teams ingegkocht. Dus helaas komt hij gewoon talent tekort.

NielsD

Citaat van: Sabai op 17 november 2013 - 10:56:48
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 10:02:29
Enige referentiepunt dat je hebt in 'n vergelijk tussen Giedo en Maldonado of Perez is hun tijd samen in de GP2. Daarin deed hij niets onder voor deze jongens, net als dat hij daar niets onder deed voor Grosjean en Bianchi. Zelfs jongens als Vettel en Hamilton heeft hij in de F3 bewezen partij te kunnen geven. Ik zou dan, behalve leeftijd, ook geen enkele reden kunnen bedanken waarom hij dit nu niet zou kunnen als hij over het juiste materiaal zou beschikken. Feit is iig dat hij het, zeker de 2e seizoenshelft, allerminst onaardig doet in de Caterham.

Giedo doet voor mij ook niet onder voor Mallenado en Perez. Zie hem hetzelfde doen. Het grootste verschil tussen de andere mannen die je noemt is continuïteit. Giedo is ze hele carrière al wisselvallig en rijd de ene week de hele boel op een hoop om vervolgens de volgende race weer hopeloos te presteren . Dit loopt als een rode draad door zijn carrière. Ook heeft hij in lagere klasse altijd bij de beste teams ingegkocht. Dus helaas komt hij gewoon talent tekort.

Vind ik de laatste tijd wel meevallen. In Japan en India was het gewoon puur pech, voor de rest presteert-ie wel redelijk constant.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 16 november 2013 - 21:35:46
Citaat van: gloudiesaurus op 16 november 2013 - 21:27:25
Weer een maximum resultaat vandaag van Giedo. Voor Pic en beide Marussia's. Netjes!
Morgen de race dit herhalen en in Brazilië ook.  Beter kan hij het niet doen.
Die 13e plek zou helemaal mooi zijn, Giedo verdiend dat wel.
Liever niet zeg, dat speelt Kovalainen alleen maar meer in de kaart. Als Caterham laatste wordt hebben ze het geld van Giedo alleen maar harder nodig.

Zo kun je er ook naar kijken natuurlijk  :)
Zou zo maar kunnen wat je zegt.

Maar het is extra knap als je bedant dat Giedo dit weekend ook de 1e sessie mistte.
Jammer alleen dat Rossi zoveel sneller was dan Pic, dat helpt dan weer niet mee.
Maar Giedo is de laatste tijd lekker bezig, hij haalt het maximale uit de auto en is constant.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Jammer van Bianchi, die had Van der Garde eigenlijk moeten pakken.
Wel weer Pic de baas die halverwege de race geroepen zou hebben op de boordradio dat hij sneller was dan de Nederlander.
Na een drive - through was het wel klaar voor Pic.

Nu op naar Brazilië, hopelijk niet de laatste GP van Giedo...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is