Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

NielsD

Matige pace van Giedo? Hij viel volgens mij twee keer naar achteren en knokte zich beide keren terug tot voor de Marussias en net achter Pic. Giedo had een lekkere pace, alleen wat pech.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Nah de drive through had hij aan zichzelf te danken.
En na de herstart zat hij achter Pic maar schoot hij heel even de baan... hierdoor kon hij Pic uiteindelijk niet meer passeren.

Maar de race pace was er wel weer. Zonde foutjes had hij Pic kunnen hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 07 oktober 2013 - 16:30:03
Nah de drive through had hij aan zichzelf te danken.
En na de herstart zat hij achter Pic maar schoot hij heel even de baan... hierdoor kon hij Pic uiteindelijk niet meer passeren.

Maar de race pace was er wel weer. Zonde foutjes had hij Pic kunnen hebben.

Die penalty is inderdaad geen pech, maar gewoon een domme fout. Pic had-ie makkelijk kunnen hebben.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: NielsD op 07 oktober 2013 - 16:28:11
Matige pace van Giedo? Hij viel volgens mij twee keer naar achteren en knokte zich beide keren terug tot voor de Marussias en net achter Pic. Giedo had een lekkere pace, alleen wat pech.

Pech had ie niet, DT is eigen schuld. En tot vlak achter Pic teruggekomen. Klopt, maar wel door een late SC, niet op eigen kracht he ;).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 18:25:37
Citaat van: NielsD op 07 oktober 2013 - 16:28:11
Matige pace van Giedo? Hij viel volgens mij twee keer naar achteren en knokte zich beide keren terug tot voor de Marussias en net achter Pic. Giedo had een lekkere pace, alleen wat pech.

Pech had ie niet, DT is eigen schuld. En tot vlak achter Pic teruggekomen. Klopt, maar wel door een late SC, niet op eigen kracht he ;) .


GvdG kreeg die DT toch voor het vermeende wegdrukken van opponenten, terwijl hij Massa en co wilde ontwijken? ???

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2013 - 20:23:14
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 18:25:37
Citaat van: NielsD op 07 oktober 2013 - 16:28:11
Matige pace van Giedo? Hij viel volgens mij twee keer naar achteren en knokte zich beide keren terug tot voor de Marussias en net achter Pic. Giedo had een lekkere pace, alleen wat pech.

Pech had ie niet, DT is eigen schuld. En tot vlak achter Pic teruggekomen. Klopt, maar wel door een late SC, niet op eigen kracht he ;) .


GvdG kreeg die DT toch voor het vermeende wegdrukken van opponenten, terwijl hij Massa en co wilde ontwijken? ???

Dat dacht hij, maar de fout had hij dus al in bocht 1 begaan. Blijkbaar is het hem niet eens opgevallen.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 08 oktober 2013 - 06:07:16
Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2013 - 20:23:14
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2013 - 18:25:37
Citaat van: NielsD op 07 oktober 2013 - 16:28:11
Matige pace van Giedo? Hij viel volgens mij twee keer naar achteren en knokte zich beide keren terug tot voor de Marussias en net achter Pic. Giedo had een lekkere pace, alleen wat pech.

Pech had ie niet, DT is eigen schuld. En tot vlak achter Pic teruggekomen. Klopt, maar wel door een late SC, niet op eigen kracht he ;) .


GvdG kreeg die DT toch voor het vermeende wegdrukken van opponenten, terwijl hij Massa en co wilde ontwijken? ???

Dat dacht hij, maar de fout had hij dus al in bocht 1 begaan. Blijkbaar is het hem niet eens opgevallen.

Dus was het misschien niet eens zo'n erge fout. Want ik heb ook geen quote gezien van Bianchi die Giedo voor gek verklaarde, meestal krijg je dat wel na de race.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Het was zeker geen erge fout, het was niet eens gevaarlijk. Maar 'lomp' was het wel want Bianchi moest echt helemaal van het circuit af. Jammer, maar de straf was wel begrijpelijk.

Jammer dat Doornbos gelijk zat te zaniken over hoe belachelijk de straf was en dat in de tijd van Hunt en Lauda er niet zo kinderachtig werd gedaan (hij had net Rush gekeken). Terwijl hij het incident helemaal niet had gezien. Bovendien kun je veel zeggen over hoe er gereden werd in de jaren '70, maar niet dat rijders elkaar van de baan drukten dus het was niet eens relevant.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 08 oktober 2013 - 08:57:01
Het was zeker geen erge fout, het was niet eens gevaarlijk. Maar 'lomp' was het wel want Bianchi moest echt helemaal van het circuit af. Jammer, maar de straf was wel begrijpelijk.

Jammer dat Doornbos gelijk zat te zaniken over hoe belachelijk de straf was en dat in de tijd van Hunt en Lauda er niet zo kinderachtig werd gedaan (hij had net Rush gekeken). Terwijl hij het incident helemaal niet had gezien. Bovendien kun je veel zeggen over hoe er gereden werd in de jaren '70, maar niet dat rijders elkaar van de baan drukten dus het was niet eens relevant.

Ik zag in de jaren zeventig hoe op Zandvoort Andretti Hunt compleet van het asfalt drukte bij het uitkomen van de Tarzanbocht. Beide rijders hadden hier natuurlijk een (boze) verklaring voor, maar het werd destijds niet zo uitgemeten als nu. Men ging in die tijd al snel over naar de orde van de dag.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 08 oktober 2013 - 09:03:09
Citaat van: Matthijs op 08 oktober 2013 - 08:57:01
Het was zeker geen erge fout, het was niet eens gevaarlijk. Maar 'lomp' was het wel want Bianchi moest echt helemaal van het circuit af. Jammer, maar de straf was wel begrijpelijk.

Jammer dat Doornbos gelijk zat te zaniken over hoe belachelijk de straf was en dat in de tijd van Hunt en Lauda er niet zo kinderachtig werd gedaan (hij had net Rush gekeken). Terwijl hij het incident helemaal niet had gezien. Bovendien kun je veel zeggen over hoe er gereden werd in de jaren '70, maar niet dat rijders elkaar van de baan drukten dus het was niet eens relevant.

Ik zag in de jaren zeventig hoe op Zandvoort Andretti Hunt compleet van het asfalt drukte bij het uitkomen van de Tarzanbocht. Beide rijders hadden hier natuurlijk een (boze) verklaring voor, maar het werd destijds niet zo uitgemeten als nu. Men ging in die tijd al snel over naar de orde van de dag.

Ok, dat wist ik niet. Maar niet zo uitgemeten? Ik weet zeker dat ze over 40 jaar het echt niet meer gaan hebben over Vd Garde die Bianchi van de baan duwde. ;) :D

Matthijs

Nieuwe beelden:

Spoel ff door naar 1 minuut, dan zie je de start. Giedo duwt Bianchi wel degelijk van de baan. Niks ernstig, maar dan hoeven we niet meer te discussiëren dat Giedo is gepakt door de wedstrijdleiding.

Sabai

Ik zie Giedo niks geks doen.Bianchi kiest eerder de verkeerde kant.Dit vind een prachtig voorbeeld dat laat zien dat ze doorgeslagen zijn met straffen. F1 wagens hebben nog steeds geen dode hoek spiegel toch?

Jozef

Bianchi kiest misschien de verkeerde kant, maar mag die kant kiezen. En Giedo had moeten weten dat Bianchi daar zat. Dus terechte DT, niet miepen.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 09 oktober 2013 - 13:07:20
Bianchi kiest eerder de verkeerde kant.
Als het een reguliere inhaalactie was geweest, dan had Bianchi inderdaad de verkeerde kant gekozen. Maar dit is de start: dan is er geen goede of verkeerde kant.

Kootje

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2013 - 15:21:47
Bianchi kiest misschien de verkeerde kant, maar mag die kant kiezen. En Giedo had moeten weten dat Bianchi daar zat. Dus terechte DT, niet miepen.

Hoezo had Giedo dat moeten weten dan? Het is niet dat het heel normaal is dat iemand er bij de start aan die kant voorbij komt. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Giedo het niet had kunnen weten, maar moeten ..... dat vind ik één stapje te ver gaan. Daarnaast vind ik 'n strafin deze ronduit belachelijk. Goed ... hij had Bianchi niet vd baan hoeven te drukken, maar bij de start gebeuren dat soort dingen zo vaak. Nog nooit heb ik daar straffen voor gezien, zolang er verder maar geen brokken gemaakt werden. Dus waarom nu ineens wel?