Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Arthur op 25 september 2013 - 21:42:23
Citaat van: NielsD op 25 september 2013 - 21:39:24
Citaat van: Arthur op 25 september 2013 - 21:26:18
Citaat van: NielsD op 25 september 2013 - 21:23:19
Citaat van: Arthur op 25 september 2013 - 21:03:31
Citaat van: Fabian op 25 september 2013 - 20:54:19
Citaat van: NielsD op 25 september 2013 - 17:31:10
Citaat van: Fabian op 24 september 2013 - 12:27:53
Die centjes zal Giedo volgend jaar gewoon weer krijgen van schoonpa. Pic heeft volgens mij een driejarig contract dus die zit wel safe.

Maar als-ie safe zit, dan zit Giedo dat bij voorbaat al niet, met z'n 1-jarig contract. Dan ligt-ie er bij Caterham uit, dan maar hopen op Williams of Sauber.
Daar ben ik ook bang voor. Zoals ik een paar maanden geleden al schreef denk ik dat Giedo niet meer dan een betalende tussenpersoon is. Dat hij het nu zo goed doet had men misschien niet verwacht bij. Caterham.
En een stapje hogerop is financieel te groot gezien de betalende concurrentie....

Jij weet niet hoeveel McGregor lapt..

Klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat het meer is dan Telmex betaalt....

Nee, dat denk ik ook niet. Maar de kans is groot dat ze Esteban uit die kar willen donderen.

Tja, maar als je financieel vastgeklonken zitten aan die centjes van Telmex wordt het lastig Gutierrez er uit te gooien.

Ze hebben ook al Sirotkin hé, helaas..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

Telmex betaalt volgend seizoen niet. Gutierrez was om te beginnen al niet bij hun kliek, hij zat al bij Sauber voor Perez kwam. Nu Perez weg is, hoeft Sauber geen geld dat al voor hem was gelapt terug te betalen, als Gutierrez tenminste mag blijven. Volgend jaar moet Gutierrez dus zelf iets zien te regelen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Arthur

Citaat van: Sphinx op 25 september 2013 - 22:47:44
Telmex betaalt volgend seizoen niet. Gutierrez was om te beginnen al niet bij hun kliek, hij zat al bij Sauber voor Perez kwam. Nu Perez weg is, hoeft Sauber geen geld dat al voor hem was gelapt terug te betalen, als Gutierrez tenminste mag blijven. Volgend jaar moet Gutierrez dus zelf iets zien te regelen.

Wellicht is dat wel zo maar volgens mij heeft Telmex [lees Slim] wel doorgedrukt dat Gutierrez in die auto moest in 2013 ten kosten van Kobayashi....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Maar voor relatief weinig geld, en Sauber kon niet anders.
Het verhaal was ook zo dat Telmex al betaald had (voor Perez), Sauber koos toen voor Gutierrez zodat er niks terug betaald hoefde te worden.

Wellicht Sirotkin en Van der Garde dan?  ;) Als Sauber echt geld nodig heeft........
En met Vd Garde hebben ze wel wat miljoenen en een redelijke coureur en hoeven ze iig. geen aandelen aan vage Russische bedrijven te verkopen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 25 september 2013 - 22:15:42
Vergeet niet dat Boekhoorn 1,3 miljard heeft  :D

Qua centjes ziet Giedo wel goed ben al benieuwd wat Caterham doet. Vergeet niet dat de teameigenaar Fernandes ook steenrijk is. Als hij er zelf wat geld in pompt?

Geld hebben en geld uit-/weggeven is wel even wat anders. Die mensen zijn vaak zo rijk geworden door slim bedrijfsvoeren. Dan ga je geen privégeld investeren in iets risicovols, want dan is het einde zoek. Ik vind ook dat het Nederlandse bedrijfsleven door sommige forummers onterecht de schuld krijgt van de stagnatie van Robin Frijns.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 26 september 2013 - 08:28:58
Citaat van: gloudiesaurus op 25 september 2013 - 22:15:42
Vergeet niet dat Boekhoorn 1,3 miljard heeft  :D

Qua centjes ziet Giedo wel goed ben al benieuwd wat Caterham doet. Vergeet niet dat de teameigenaar Fernandes ook steenrijk is. Als hij er zelf wat geld in pompt?

Geld hebben en geld uit-/weggeven is wel even wat anders. Die mensen zijn vaak zo rijk geworden door slim bedrijfsvoeren. Dan ga je geen privégeld investeren in iets risicovols, want dan is het einde zoek. Ik vind ook dat het Nederlandse bedrijfsleven door sommige forummers onterecht de schuld krijgt van de stagnatie van Robin Frijns.

Klopt. Maar naar verluidt betaalt Boekhoorn nu ookk 5/6 miljoen om Vd Garde bij Caterham te laten rijden. Dat geld verdien je dit jaar echt niet terug...
En als hij volgend jaar niet rijdt is de investering helemaal weg... komt bij een beter team en krijgt hij betaald dan kan hij pas terug gaan verdienen  :)

En met merchandise etc. kan je nog terug pakken. Daarnaast heeft Vd Garde al 2 persoonlijke sponsoren aan zich weten te binden die ook wat bijdragen..
Bij een team als Sauber bijv. kan Van der Garde zich pas echt in de picture rijden en eventueel voor punten gaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 26 september 2013 - 11:23:04
Citaat van: Matthijs op 26 september 2013 - 08:28:58
Citaat van: gloudiesaurus op 25 september 2013 - 22:15:42
Vergeet niet dat Boekhoorn 1,3 miljard heeft  :D

Qua centjes ziet Giedo wel goed ben al benieuwd wat Caterham doet. Vergeet niet dat de teameigenaar Fernandes ook steenrijk is. Als hij er zelf wat geld in pompt?

Geld hebben en geld uit-/weggeven is wel even wat anders. Die mensen zijn vaak zo rijk geworden door slim bedrijfsvoeren. Dan ga je geen privégeld investeren in iets risicovols, want dan is het einde zoek. Ik vind ook dat het Nederlandse bedrijfsleven door sommige forummers onterecht de schuld krijgt van de stagnatie van Robin Frijns.

Klopt. Maar naar verluidt betaalt Boekhoorn nu ookk 5/6 miljoen om Vd Garde bij Caterham te laten rijden. Dat geld verdien je dit jaar echt niet terug...
En als hij volgend jaar niet rijdt is de investering helemaal weg... komt bij een beter team en krijgt hij betaald dan kan hij pas terug gaan verdienen  :)

En met merchandise etc. kan je nog terug pakken. Daarnaast heeft Vd Garde al 2 persoonlijke sponsoren aan zich weten te binden die ook wat bijdragen..
Bij een team als Sauber bijv. kan Van der Garde zich pas echt in de picture rijden en eventueel voor punten gaan.

Mits ze daar de auto goed voor elkaar hebben. Niko is mijns inziens een betere coureur en heeft te weinig gescoord, dus zal Giedo het er helemaal moeilijk in krijgen. Snap niet waarom ze bij Sauber niet een beetje terug zijn gegaan naar de basis van 2012. Die streed af en toe nog mee om het podium.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Ik moet de kansen voor Sauber volgend jaar nog maar zien eigenlijk. Ze kunnen best gaan afglijden à la Williams dit jaar. Force India is op zich een iets betere mogelijkheid, mocht die kans zich voordoen.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 26 september 2013 - 16:06:14
Ik moet de kansen voor Sauber volgend jaar nog maar zien eigenlijk. Ze kunnen best gaan afglijden à la Williams dit jaar. Force India is op zich een iets betere mogelijkheid, mocht die kans zich voordoen.

Ook daar kan de financiele situatie zomaar fors verslechteren [voorzover die nu goed te noemen is]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Dat kan zeker. Maar dat geldt eigenlijk voor alle teams behalve de toprunners Ferrari, Red Bull, McLaren en Mercedes.

gloudiesaurus

True en het blijft altijd een beetje gokken he. Zeker met die nieuwe regelgeving...
Wie weet bouwt Caterham volgend jaar een goede auto en rijden ze Sauber voorbij  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Giedo in Korea precies een seconde achter Pic op P15... Mmmm de komende races waren bepalend zeiden ze bij Caterham....
Ik zeg.. 1-0 voor Pic....

Jozef

Precies een seconde, nadat hij een goeie halve minuut had teruggekregen met dank aan de SC. ;)

Arthur

VDG heeft weer een visitekaartje afgegeven vandaag.... Op alle fronten de plank misgeslagen!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Was inderdaad gewoon slecht van hem, waardeloos weekend.

Pic is overigens wel de ultieme kleurloze rijder. Merk echt nooit dat ie meedoet.