Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Franky R. op 23 augustus 2013 - 19:50:11
Citaat van: Arthur op 23 augustus 2013 - 19:44:37
Citaat van: Franky R. op 23 augustus 2013 - 19:41:35
http://www.gppits.net/nieuws/video_giedo_crasht_in_vt2/

Niet mijn fout?..... Whahahahaaaaa  :D
Te vroeg op het gas, vermoed ik...Wat kan het anders zijn geweest?

Die bocht is toch volgas? Ik vind het er maar raar uitzien. Giedo maakt geen bruuske stuurbeweging, de achterkant gaat er gewoon zomaar vandoor opeens. Hij zit daar in 4de versnelling denk ik dus de tractie is niet extreem meer, en de snelheid (dus downforce) is al vrij hoog.

Het meest waarschijnlijke lijkt mij een lekke band, hij zou niet de enige van de dag zijn bij wie rechtsachter het begeeft.

Jozef

Hmm, of DRS te vroeg opengegooid zou trouwens ook kunnen. Vlak voordat de auto uitbreekt, lijkt hij met z'n linkerwijsvinger wat te doen op het stuurtje, zou wel een gekke plek zijn voor het DRS-knopje maar wie weet?

NielsD

DRS kan toch niet open op dat punt?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

In de vrije training en kwalificatie kun je met DRS doen wat je wilt he. Of was dat veranderd dit jaar?

NielsD

Niet meer toch? Nieuwe regel is toch dat ook in de VT's en de kwalificatie de DRS gebruikt mag worden in de daarvoor bestemde zones.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jozef

Ja je hebt gelijk, was ik even vergeten.

Fabian

Achterkant brak uit aldus van der Garde. Nee goh je meent het. Dat had ik nog niet gezien...

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 23 augustus 2013 - 19:57:39
Ik vermoed alleen dat Giedo's schoonpapa niet echt van plan is om een euro te steken in de racecarriere van Frijns ;).

Overigens meldde Derksen laatst dat Boekhoorn serieus werk wil gaan maken van NEC. Als dat zo is, kunnen er gevolgen zijn voor Giedo.

Nah dat roepen ze al langer bij VI. Derksen is NEC supporter, de wens is de vader van de gedachte?  ;)
Maar als je meer dan 1 miljard hebt dan is een paar miljoen niet meer zoveel...............
Denk dat het elkaar niet zal bijten  :)

En als Giedo volgend jaar niet meer rijdt is de investering voor dit jaar ook weg natuurlijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 23 augustus 2013 - 23:34:40
En als Giedo volgend jaar niet meer rijdt is de investering voor dit jaar ook weg natuurlijk...

En Giedo rijdt echt niet meer volgend jaar..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Alles kan. Maar het lijkt mij ook niet. Maar wie weet...

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2013 - 07:26:19
Alles kan. Maar het lijkt mij ook niet. Maar wie weet...
Als schoonpa met 10 ipv 8 miljoen gaat zwaaien, dan heeft Heikki geen kans. Sowieso zal Heikki geen geld meenemen, dat is gelukkig voor GvdG de grote zwakte van de Fin.


Caterham zal ook volgend jaar een grote zak met geld kunnen gebruiken, aangezien ze ook veel meer moeten betalen voor de motoren.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 23 augustus 2013 - 21:48:29


Die bocht is toch volgas? Ik vind het er maar raar uitzien. Giedo maakt geen bruuske stuurbeweging, de achterkant gaat er gewoon zomaar vandoor opeens. Hij zit daar in 4de versnelling denk ik dus de tractie is niet extreem meer, en de snelheid (dus downforce) is al vrij hoog.

Het meest waarschijnlijke lijkt mij een lekke band, hij zou niet de enige van de dag zijn bij wie rechtsachter het begeeft.


Geen leke band te zien op deze Twitterfoto... https://twitter.com/SkySportsF1/status/370910766167097345/photo/1


En anders had Pirelli wel aangekondigd dat ze de banden van GvdG zouden checken...

Fabian

Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2013 - 13:06:25
En anders had Pirelli wel aangekondigd dat ze de banden van GvdG zouden checken...
Mwah. Het is niet zo interessant voor Pirelli om te melden dat zee de banden van GvdG gaan checken. Daarentegen is het bij Vettel wel van belang omdat ie titelkandidaat is.

Daarnaast zullen ze bij Pirelli echt geen onderzoek doen naar de oorzaak bij Giedo. Als Giedo van de baan knalt denkt iedereen toch meteen dat dat komt doordat ie niet goed genoeg is. Of Pirelli daar nou de oorzaak van is zal weinig boeien...

Franky R.

Citaat van: Fabian op 24 augustus 2013 - 13:09:15
Citaat van: Franky R. op 24 augustus 2013 - 13:06:25
En anders had Pirelli wel aangekondigd dat ze de banden van GvdG zouden checken...
Mwah. Het is niet zo interessant voor Pirelli om te melden dat zee de banden van GvdG gaan checken. Daarentegen is het bij Vettel wel van belang omdat ie titelkandidaat is.

Daarnaast zullen ze bij Pirelli echt geen onderzoek doen naar de oorzaak bij Giedo. Als Giedo van de baan knalt denkt iedereen toch meteen dat dat komt doordat ie niet goed genoeg is. Of Pirelli daar nou de oorzaak van is zal weinig boeien...
Wellicht op verzoek van Caterham?
En bovendien deden ze dat wel in Bahrein, toen Giedo zijn band stuk reed..

Fabian

Wellicht. Maar die kunnen het toch ook zelf onderzoeken?