Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

In het nieuwe Formule 1 blad schaart Caterham zich achter Giedo (ja wat moeten ze anders) maar zijn ze heel duidelijk, Giedo moet beter met zijn banden omgaan. Bij Caterham spreken ze zelfs van "mishandeling" hoe Giedo in de laatste stint in de race in Monaco met zijn banden omging....

Op de Nurburgring ging het gelukkig al wat beter...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Giedo weet in ieder geval waar ie op moet letten!

T.Nuvolari


Fabian


Franky R.

Citaat van: Super Seb op 11 juli 2013 - 08:14:49
De tijd begint zo langzamerhand wel te dringen voor Giedo.........blijft eeuwig zonde dat de NL'ers bijna altijd bij de mindere teams terecht komen....
En soms kunnen ze er niets aan doen...zie Frijns.... :-[

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 11 juli 2013 - 23:31:44
Citaat van: Super Seb op 11 juli 2013 - 08:14:49
De tijd begint zo langzamerhand wel te dringen voor Giedo.........blijft eeuwig zonde dat de NL'ers bijna altijd bij de mindere teams terecht komen....
En soms kunnen ze er niets aan doen...zie Frijns.... :-[

Klopt als je dan ziet dat Bianchi bij Ferrari genoemd wordt  ;) Terwijl hij vorig jaar nog door Frijns werd verslagen...
Het is ook politiek.

En eerlijk is eerlijk Van der Garde heeft ook geen geluk bij Caterham, zeker niet omdat Caterham nu eigenlijk nog steeds met de auto van 2012 rijdt (met een paar updates).
Maar goed hij moet wel op zijn tellen letten...

Als Tony Fernandes Kovalainnen in de auto wil dan kan het avontuur zo maar ineens afgelopen zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Mooie 14e plaats in Hongarije. Al sinds zijn entree hangt er een sfeer van twijfelachtigheid om Van de Garde - zie bijvoorbeeld de geruchten omtrent zijn voortijdige vervanging. En al werd dit naar het rijk de fabelen verwezen, het zei toch iets over zijn kansen in het tweede seizoen. 
Zelf heb ik ook altijd een zekere reserve ten aanzien van hem gehad, maar ik zie toch lichtpuntjes.
Het meest waarschijnlijke scenario - op grond van hun prestaties in de GP2 - leek mij dat hij het de eerste seizoenshelft moeilijk zou hebben t.o. Pic, maar dat hij vanaf de tweede helft geleidelijk de overhand zou krijgen. Niet dat hij zijn teamgenoot zou domineren, maar wel de betere zou worden.
Eerlijk gezegd vond ik de dominantie van Pic iets groter dan verwacht, maar VdG vecht zich duidelijk terug, al dan niet getergd door de geruchten.
Als de race in Hongarije de voorbode is voor wat komen gaat, lijkt dit scenario zich daadwerkelijk te ontvouwen.   

Fabian

Een goede race van Giedo, maar dit soort races zal hij vaker moet hebben na de vakantie.

0634

Toch geef ik hem bar weinig kans op een langer verblijf in de F1 dan dit jaar. Zijn naam als achterblijver met veel geld en weinig talent is immers gevestigd. En zie daar maar eens vanaf te komen.

Kootje

Sauber schijnt veel geld nodig te hebben. ;)

Fabian

Tuurlijk. Giedo is na dit seizoen weer gevlogen. Al weet ik niet hoe het zit met de centen bij Caterham. De kans dat Giedo volgend jaar F1 rijdt acht ik klein, maar zo een race als vandaag is niet slecht. Hij zal dit soort races echter vaker moeten hebben.

Kootje

Er zijn genoeg teams die cash nodig hebben. Zolang dat zo is, zullen jongens als VD Garde altijd kans maken op 'n plekje. Als ze dan ook nog met regelmaat hun teamgenoot verslaan en af en toe iets moois kunnen laten zien zoals z'n qualy in Monaco, dan wordt dat kansje alleen maar groter. Ik zou er iig nog niet al te zeker van zijn dat het voor Giedo bij één seizoentje blijft. Er zijn genoeg slechtere coureurs (geweest) die het langer vol hielden/houden.

0634

Ik kan er weinig noemen. Zo uit mijn hoofd zelfs geen een.

Giedo is gewoon een coureur die niet goed genoeg is. Zo'n jongen die een plof geld meeneemt en waar veel racefans een hekel aan hebben. Niet dat ik een hekel heb aan patdrivers, want die zijn gewoon nodig voor de sport, maar meestal blijven dit soort tekort schietende rijders gewoon niet lang hangen.

En ik vrees dat dat voor hem ook geldt, en niet geheel ten onrechte.

Kootje


Fabian

Citaat van: Kootje op 28 juli 2013 - 23:40:37
Karthikeyan


Sorry Fab :-\
:'(  :'(  :'(

Mocht Giedo nog n paar van dit soort dagen hebben dan geef ik m nog n heel
klein kansje, maar als ie terugvalt is t gedaan.

Wat ook niet in Giedo zijn voordeel werkt is dat hij al wat aan de 'oude' kant is. In de GP2 rijden vast wel jongere gastjes rond met evenveeel centen die hetzelfdr kunnen als Giedo...