Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

NielsD

Het zal hem in ieder geval beter afgaan dan in Melbourne, daar kunnen we denk ik pas ECHT zien hoe de teams er voor staan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 16 maart 2013 - 19:10:59
Volgens mij niet?
Van der Garde heeft volgens mij nooit in het Aziatische GP2- kampioenschap gereden...

Heeft hij wel. ;)

2008/2009 - Isports - China (10e), Dubai (4e), Bahrein (7e & 14e), Qatar (12e & 8e), Maleisië (14e & 10e) & Bahrein 2 (5e & 7e) - 11 punten  - P12
2009/2010 - Barwa Addax - Abu Dhabi (DNF & 19e) - 0 punten - P34
2010/2011 - Barwa Addax - Abu Dhabi (5e & 23e) & Italië (2e & 3e) - 16 punten - P3

Edwin90

Vorig jaar reed de gp2 ook n Maleisië. Dit jaar ook weer geloof ik.

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 16 maart 2013 - 19:46:32
Vorig jaar reed de gp2 ook n Maleisië. Dit jaar ook weer geloof ik.

Klopt ja, ze openden daar net als dit jaar het seizoen. Giedo werd daar 9e & 4e in de Caterham.

Arthur

Vwb de kwalificatie hoefden we niets te verwachten van Caterham [en dus logischerwijs ook niets van Van der Garde en Pic]. Nu maar hopen dat ze in de race ze van die laatste plaatsen af kunnen komen [en VDG boven Pic]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Van der Garde moet gewoon Pic voor blijven, en misschien de Marussia's.

Maar ik heb de indruk dat de Marussia voor het eerste sneller zijn dan de Caterham's. Opvallend de Renault motor van Caterham acht ik een stuk sneller dan Cosworth van Marussia.

In Spanje krijgt Caterham een update...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Marussia heeft er voor het eerst KERS bij zitten. Vorig jaar gingen de teams behoorlijk gelijk op en was Marussia in dat opzicht in het nadeel, dus dat de Russen nu wat sneller zouden worden was geen heel grote verrassing. Toch moet Giedo op zijn minst Chilton ook achter zich kunnen houden, die Brit is nou niet echt een topper.

gloudiesaurus

Jep dat idee heb ik ook. En qua ontwikkeling aan de auto is Marussia met Pat Symonds erbij toch ook wel vooruit gegaan hoor.
Bij Caterham blijven grote stappen vooruit uit...

Chilton moet hij iig. kunnen hebben. Bianchi word lastiger denk ik, die maakte in Melbourne een goede indruk.
Met een tikkie meer snelheid kan  Bianchi zelfs aanhaken bij het middenveld denk ik (Toro Rosso en Williams). Jammer dat Caterham dat niet kan!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Opmerking vooraf: het verbaast me dat er nog geen topic rond dit onderwerp is (of ik kijk met mijn neus), dus bij deze maar.

Twee keer op rij als laatste; niet het scenario dat Giedo in gedachten had (hij had juist  verwacht dat het in Maleisie beter zou gaan). Maar de realiteit leert dat van de new kids on the block vooralsnog alleen Jules Bianchi zich in de kijker weet te rijden. Tekent hier zich langzaam een klein drama voor Giedo af of moeten we gewoon maar wat geduld oefenen. Het is te hopen dat zijn auto op een racestrategie staat afgesteld.

Sabai

Er is al een topic VDG racet voor Catherham . Maar ik had dit prestatie niveau al verwacht van hem . Al is het nog veel te vroeg om conclusie's te trekken. Maar idd al je de vergelijking maakt met Bianchi komt Giedo er een beetje bleek vanaf.

Edwin90

Weekend tot nu toe is wel erg matig.

Vorig weekend was hij nog sneller dan Pic in Q1 dus het blijft afwachten.

NielsD

Die kwalificatie battles zijn leuk, maar het gebeurt op de zondag. :-)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Het zal 'm idd wat tegenvallen, mij echter niet. De Caterham is sinds het afscheid van HRT nu eenmaal het slechtste team op de grid. Een vergelijk met Bianchi vind ik dan ook niet reeel. De Marussia was eind vorig jaar al de betere auto en is nu ze KERS hebben alleen maar sneller geworden. Nee .... je kunt hem hooguit vergelijken met z'n teamgenootje Pic. En hoewel deze het tot nog toe iets beter doet, verwacht ik nog steeds dat de verhoudingen binnen het team aan het eind van het seizoen omgedraaid zijn. Ik maak me iig geen zorgen.

Wings

Giedo bungelt wat onderaan terwijl zijn teamgenoot wel tussen beiden zit. Niet een rijder die instapt en meteen snel is. Bianchi is dat wel. Overigens vind ik een vergelijk met Marussia prima kunnen. Qua snelheid zal het niet veel verschillen.

Kootje

CitaatOverigens vind ik een vergelijk met Marussia prima kunnen. Qua snelheid zal het niet veel verschillen.

Dus jij denkt dat Bianchi echt 'n seconde sneller is dan Giedo terwijl deze altijd aan elkaar gewaagd waren in gelijkwaardig materiaal? Persoonlijk denk ik dat Bianchi het volle potentieel uit de Marussia haalt en Chilton gewoon 'n pannekoek is. Vandaar dat ze hem wel bij kunnen benen.