Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Franky R.

Ik ben oprecht blij voor GvdG.
Vooral omdat Caterham Bernie heeft getrotseerd, omdat die graag een Rus op de grid wou. En omdat hiermee de veel te grote bek van Albers [Ik ben waarschijnlijk de laatste F1-coureur uit Nederland] flink wordt gesnoerd.


Wat een domme uitspraak was dat zeg... >:(

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 02 februari 2013 - 20:36:51
Ik ben oprecht blij voor GvdG.
Vooral omdat Caterham Bernie heeft getrotseerd, omdat die graag een Rus op de grid wou. En omdat hiermee de veel te grote bek van Albers [Ik ben waarschijnlijk de laatste F1-coureur uit Nederland] flink wordt gesnoerd.


Wat een domme uitspraak was dat zeg... >:(
tja, als je t letterlijk neemt wel, maar t is wel duidelijk dat het er voor een Nederlander niet makkelijker op wordt om in de F1 terecht te komen. 5 jaar zonder nederlander is best wel lang, maar mooi dat er eindelijk weer iemand mee doet.

Kootje

Mwah ..... vind 5 jaar op zich wel meevallen. Als je kijkt hoelang Frankrijk (65,5 milj.) het zonder heeft moeten doen, of hoelang Italië (60 milj.) nu al zonder zit, dan vind ik het voor 'n landje met 'n miezerige 17 miljoen inwoners zonder echte autosportcultuur en zonder commerciele meerwaarde netjes dat we überhaupt coureurs in de F1 weten te krijgen.

0634

Vind ik ook. Als je Belgie bijvoorbeeld neemt, doen die het niet veel beter de laatste jaren.

SDG

De aanstelling van Van der Garde betekent meteen ook het einde van de F1-ambities van Vitaly Petrov voor dit seizoen. Lijkt me ook een coureur die we behoudens een half mirakel niet meer terug zullen zien.

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/petrov-geeft-hoop-op-racezitje-op

Kootje

Alleen Force India heeft nog plek, maar daar heb ik zxijn naam nog niet horen vallen. Naar mijn weten gaat het daar tussen Bianchi, Sutil en Alguersuari.

0634

Ik dacht dat Bianchi al bevestigd was als reserve rijder, of heb ik het mis?

Fabian

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2013 - 10:43:06
Ik dacht dat Bianchi al bevestigd was als reserve rijder, of heb ik het mis?
Ik heb nog helemaal geen bevestiging gezien of gehoord bij Force India. Bianchi maakt volgens mij nog steeds kans op een racestoeltje bij FI...

0634

Je hebt gelijk. Het is in deze tijd soms moeilijk te onthouden wie waar al bevestigd is en wie nog niet :).

Fabian

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2013 - 13:21:18
Je hebt gelijk. Het is in deze tijd soms moeilijk te onthouden wie waar al bevestigd is en wie nog niet :).
Inderdaad. Al die geruchten...

Edwin90

Bianchi heeft een contract voor twee seizoenen als reserverijder. Neemt niet wg dat hij zomaar zou kunnen promoveren. Ik juich het toe eerlijk gezegd.

Breaktest

Een schoorvoetende Airbus, McSchoonvader en iets met een H. Mwah, het blijft sprokkelwerk, die sponsors voor Catherham.

Vieze baas

Citaat van: Breaktest op 05 februari 2013 - 09:54:55
Een schoorvoetende Airbus, McSchoonvader en iets met een H. Mwah, het blijft sprokkelwerk, die sponsors voor Catherham.

Die H is General electric
6e grootste bedrijf in amerika qua omzet

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 03 februari 2013 - 09:34:30
Mwah ..... vind 5 jaar op zich wel meevallen. Als je kijkt hoelang Frankrijk (65,5 milj.) het zonder heeft moeten doen, of hoelang Italië (60 milj.) nu al zonder zit, dan vind ik het voor 'n landje met 'n miezerige 17 miljoen inwoners zonder echte autosportcultuur en zonder commerciele meerwaarde netjes dat we überhaupt coureurs in de F1 weten te krijgen.
tja, t is maar net waar je naar kijkt. Je kunt ook duitsland, engeland of finland als voorbeeld noemen. Italië zit één jaar zonder?? maar die hebben wel Ferrari (en Torro Rosso). En idd, juist omdat er misschien wat minder autosportcultuur en commercieële meerwaarde is gaf Cristian Albers die waarschuwing, want dat was het natuurlijk. NL wil zo graag een topsportland zijn en F1 is hier inmiddels toch best een grote sport, dan mag je er best wel naar streven om altijd elk jaar een NL in de F1 te hebben.

Jehoentelaar

Laten we ons niet te rijk rekenen wat F1-cultuur in Nederland betreft. Behalve dat Sport1 de rechten wilde hebben wilde RTL er ook graag vanaf; de kijkcijfers zakten steeds verder in. Dat heeft wellicht met het ontbreken van Nederlanders te maken, maar het gegeven dat het zonder Nederlanders snel wegzakt zegt ook iets over de grootte van de algemene F1-fanbase in Nederland