Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Fabian op 17 december 2012 - 14:24:03
Citaat van: gloudiesaurus op 17 december 2012 - 13:34:28
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_wil_petrov_bij_caterham/

Ik ben benieuwd!  :)
Denk toch dat Giedo weer achter het netje zal vissen...
Ik vind het een zeer, zeer slechte zaak dat Ecclestone zich nadrukkelijk bemoeit met de invulling bij Caterham. Waarom zet hij Petrov niet bij Marussia neer? Alsof Timo Glock [de zoveelste Duitser] zo geweldig is? Bovendien zal Marussia graag de ondersteuning van Bernie accepteren [lees: grotere sponsors willen aantrekken], in hun jacht op Caterham.


En als men daadwerkelijk een ervaren man naast Pic wil zetten, dan ga je voor Kovalainen i.p.v. Petrov, die bijna een heel seizoen nodig had om 100% uit die auto te halen.


Bernie had ook HRT kunnen kopen, desnoods via een stroman, om daarin "zijn gewenste" coureurs in te parkeren. Niet dat GvdG zo'n supertalent is, maar nu wordt hem een eerlijk kans onthouden puur op basis van politiek i.p.v. sportieve gronden.
>:(

Fabian

Ben het wat dat betreft met je eens Franky. Bernie moet zich niet bemoeien met welke coureurs de teams kiezen. Dat moeten teams zelf doen en Bernie moet wat dat betreft gewoon z'n mond houden.

Sphinx

Iedereen roept trouwens wel dat Petrov zoveel sponsors heeft, maar is dat louter en alleen omdat ie die tiende plek veilig stelde voor Caterham? Of is het meer wishful thinking omdat Bernie de F1 in Rusland aan wil prijzen. Een maand geleden leek het nog over en sluiten en zag zelfs Petrov's manager het niet meer zitten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 17 december 2012 - 16:21:18
Iedereen roept trouwens wel dat Petrov zoveel sponsors heeft, maar is dat louter en alleen omdat ie die tiende plek veilig stelde voor Caterham? Of is het meer wishful thinking omdat Bernie de F1 in Rusland aan wil prijzen. Een maand geleden leek het nog over en sluiten en zag zelfs Petrov's manager het niet meer zitten.
Wie roept er dat Petrov sponsors zou hebben? Ik heb daar niets over gelezen en idd. zei Petrov's manager Oksana dat rijke Russen en/of Russische bedrijven niet in de rij staan.


Ja, Petrov heeft de tiende plek veilig gesteld voor Caterham. Maar voor hetzelfde geld was het Pic die de positie van Petrov had. Petrov en Caterham mogen Vergne wel dankbaar zijn, want die ramde Glock in Brazilië van de baan terwijl deze op een gunsitge positie rondreed.


Anders had die Rus zijn laatste rondjes achter een Marussia kunnen afleggen en had Caterham moeten bedelen om 20 miljoen extra sponsorgeld.

Jehoentelaar

Het gaat bij Bernie echt puur om het hebben van een Russische coureur. Dat is eigenlijk de enige manier om een grote push in het aantal verkochte toegangskaarten te genereren.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 17 december 2012 - 16:34:51
Het gaat bij Bernie echt puur om het hebben van een Russische coureur. Dat is eigenlijk de enige manier om een grote push in het aantal verkochte toegangskaarten te genereren.
Ja, dat is idd. de voornaamste reden...Maar ik kan het je nu al voorspellen dat we ook in Rusland [half]lege tribunes zullen zien...en dat GP is pas in 2014. Dan kun je Petrov toch nog wel een jaartje ergens parkeren?


Ik zie werkelijk niet in waarom die gast per sé in de Formule 1 zou moeten blijven voor volgend jaar. En let wel, dat zeg ik niet alleen vanwege GvdG!


Als IK zou moeten kiezen tussen Kovalainen en Petrov, dan had ik voor Heikki gekozen. Dat zegt al genoeg...

Jehoentelaar

Ik zou een paar jaar wachten en hopen dat Sergey Sirotkin en/of Daniil Kvyat doorbreken. Eerstgenoemde is piepjong en was afgelopen jaar retesnel in de AutoGP, de ander streed lange tijd met Stoffel Vandoorne om de titel in de FR2.0 Eurocup. Dat zijn jongens die veel meer kunnen dan Petrov, dat durf ik wel te stellen.

Fabian

Bernie wil Petrov alleen maar behouden om die race in Sotsji Sotchi(weet ik veel hoe je die naam van dat klotedorp spelt) wat te promoten en veilig te stellen. Niet meer niet minder. Its all about the money....

Gerard

@Franky.. het artikel op de site "zegt" dat Petrov sponsors (en dus geld) heeft :)

Franky R.

Citaat van: Gerard op 17 december 2012 - 17:37:41
@Franky.. het artikel op de site "zegt" dat Petrov sponsors (en dus geld) heeft :)
Je hebt gelijk....Ik las idd. iets over een of ander Russisch helicopterbedrijf, maar gaat dat bedrijf in haar eentje die 7 a 9 miljoen euro betalen voor Petrov?




Fabian

Citaat van: Franky R. op 18 december 2012 - 12:23:16
Citaat van: Gerard op 17 december 2012 - 17:37:41
@Franky.. het artikel op de site "zegt" dat Petrov sponsors (en dus geld) heeft :)
Je hebt gelijk....Ik las idd. iets over een of ander Russisch helicopterbedrijf, maar gaat dat bedrijf in haar eentje die 7 a 9 miljoen euro betalen voor Petrov?




Lijkt me niet toch?!

gloudiesaurus

Nah schijnt ook weer de Russische overheid achter te zitten... Net zoals bij Lada wat toen Petrov sponsorde.

Ik bedoel als je toch miljarden hebt komt het Poetin iet slecht uit om een Russische F1 - coureur te hebben  ;)

Vraag me alleen af of de focus er op Formule 1 daar nog wel echt is nu de olympische spelen en het WK voetbal ook naar Rusland en ook Sochi komen.

Dit is de site: http://www.omega2014.ru/projects/formula1/

Maar er zijn al verhalen dat de GP word uitgesteld naar 2015 of later omdat de focus op de winterspelen ligt en niet op de F1, circuit zou daarom niet op tijd klaar zijn.
Zo Vd Garde niet slecht uitkomen denk ik  ;)

Maar vlak Bruno Senna niet uit... ook hij heeft geld...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Bruno Senna. Zou wel een aparte stap zijn voor hem, maar als ie F1 wil blijven racen is dit (waarschijnlijk) zijn enige optie. Tenzij hij als een duveltje uit een doosje bij Force India tekent, maar dat lijkt me niet...

Franky R.

Citaat van: Fabian op 22 december 2012 - 00:55:25
Bruno Senna. Zou wel een aparte stap zijn voor hem, maar als ie F1 wil blijven racen is dit (waarschijnlijk) zijn enige optie. Tenzij hij als een duveltje uit een doosje bij Force India tekent, maar dat lijkt me niet...
Het schijnt dat de sponsors van Bruno Senna Caterham een minder team vinden dan Williams, en dat ze daarom niet genegen zijn om daar geld in te steken.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 22 december 2012 - 17:28:28
Het schijnt dat de sponsors van Bruno Senna Caterham een minder team vinden dan Williams

Das ook geen hogere wiskunde natuurlijk.  ;D