Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Arthur

Ach ja, het is leuk als een Nederlander meedoet [voor de statistieken]. Op zich maakt het mij niet uit. Meestal kijk ik naar P1 maar ik heb er geen probleem mee om vluchtig even naar P22 te kijken hoor. En voorlopig gaat het volgens [mijn] verwachting...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Jep het is ook pas zijn 2e race he. Ik vind het wel een aanwinst, een Nederlander in de Formule 1.
Toch weer wat om te volgen in de achterhoede.

Overigens schijnt het zo te zijn dat zijn bolide in de 2e helft van de race in Australie terug viel vanwege schade aan de vloer (Chilton raakte hem nl. bij de start).
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2013 - 19:47:10
En toch, zoals ik vooraf al zei, maakt de aanwezigheid van een Nederlander voor mij bar weinig verschil. Althans, op deze manier, kansloos in het achterveld. Terwijl ik toch best wel chauvinistisch ben aangelegd.

De laatste Belgische coureur waar ik echt voor supporterde en mee meeleefde, was Thierry Boutsen. Voor alle andere al dan niet potentiële F1-coureurs die daarna kwamen heb ik nooit meer dezelfde betrokkenheid gevoeld. Of ze nu Philippe Adams, Marc Goossens, David Saelens, Bas Leinders of Jerôme d'Ambrosio heetten, het maakte voor mijn persoonlijke belevenis van de Formule 1 eigenlijk weinig verschil of ze het al dan niet tot op de grid schopten en of ze prestaties leverden.

T.Nuvolari

Met d'Ambrosio heb ik dat minder, maar met Leinders, Baguette en nu ook Vandoorne heb ik toch wel dat chauvinitisch trekje. Leinders en Baguette waren absoluut snel en hadden volgens mij niet misstaan in de F1. 

Jehoentelaar

Baguette bewees zijn snelheid in de Formula Renault 3.5 en bij vlagen in de IndyCar Series, waar hij met het achterhoedeteam Conquest zelfs even aan de leiding van de Indy 500 reed.

SDG

Citaat van: M@rc op 03 april 2013 - 12:10:13
Met d'Ambrosio heb ik dat minder, maar met Leinders, Baguette en nu ook Vandoorne heb ik toch wel dat chauvinitisch trekje. Leinders en Baguette waren absoluut snel en hadden volgens mij niet misstaan in de F1.

Ik herinner me nog goed hoe kwaad ik was toen Boutsen eind 1990 door Frank Williams koudweg aan de kant geschoven werd ten gunste van Mansell. Nu kijk ik daar uiteraard met andere ogen tegenaan, in de wetenschap dat Boutsen weliswaar een goede coureur was die races kon winnen indien het hem meezat, maar dat hij geen potentieel wereldkampioen was. Toen liet ik me echter nog te veel door mijn emoties van het moment verblinden. Hoe durfde die Williams wel, mijn idool zijn plaatsje bij een topteam afnemen?

T.Nuvolari

Citaat van: Jehoentelaar op 03 april 2013 - 12:29:50
Baguette bewees zijn snelheid in de Formula Renault 3.5 en bij vlagen in de IndyCar Series, waar hij met het achterhoedeteam Conquest zelfs even aan de leiding van de Indy 500 reed.

Dat was niet met Conquest maar met Rahal Letterman Racing als ik me niet vergis en was zijn enige optreden in de Indycar dat jaar. Tot 3 ronden voor het einde reed hij aan de leiding, tot hij een noodstop moest maken omdat ze zonder benzine dreigden te vallen.

Jehoentelaar

Het was weldegelijk het Conquest Racing team, waarmee hij een jaar later de overstap maakte naar de American Le Mans Series. :)

Arthur

Van der Garde wist exact te vertellen wat code 21 [volgens Webber Multi 21] inhoudt. Tja, die code is bij alle teams hetzelfde.... Ervaren rot die VDG  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Multi 21. En ikke maar denken dat dat een multivitamine sapje was....  ;)

Arthur

Citaat van: Fabian op 03 april 2013 - 22:36:44
Multi 21. En ikke maar denken dat dat een multivitamine sapje was....  ;)

;D ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

T.Nuvolari

#356
Citaat van: Jehoentelaar op 03 april 2013 - 19:56:50
Het was weldegelijk het Conquest Racing team, waarmee hij een jaar later de overstap maakte naar de American Le Mans Series. :)

Conquest in de ALMS pas vanaf 2012. Ik weet dat hij in 2010 voor conquest de Indycar deed, in 2011 voor Rahal Letterman Lanigan Racing Indianapolis mocht doen en met Marc VDS Racing enkele GT1 races, in 2012 heeft hij voor OAK racing gereden in het WEC. Dit jaar mag hij dat laatste herhalen.

Jehoentelaar

Oh hm, inderdaad. In mijn beleving was die gele IndyCar van hem ook van Conquest... foutje van mijn kant. :)

Franky R.

Citaat van: Arthur op 03 april 2013 - 22:31:16
Van der Garde wist exact te vertellen wat code 21 [volgens Webber Multi 21] inhoudt. Tja, die code is bij alle teams hetzelfde.... Ervaren rot die VDG  ;D
Heeft hij zijn huiswerk goed gedaan...Ik hor af en toe ook dingen als 10-2, 10-2...Zal eens kijken op f1technical of ik een lijstje kan achterhalen..Leuk voor een artikel... ;)

jende

#359
Ik vind het wel jammer dat Guido ondermaats presteerd ten opzichte van zijn teamgenoot... een hele seconde langszamer is wel echt teleurstellend...

19    20    Charles Pic    Caterham-Renault    1:37.061    2.907    33
20    23    Max Chilton    Marussia-Cosworth    1:37.313    3.159    33
21    22    Jules Bianchi    Marussia-Cosworth    1:37.363    3.209    29
22    21    G vd Garde    Caterham-Renault    1:37.970    3.816    34