Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 maart 2015 - 23:19:07
Citaat van: Tuesday op 19 maart 2015 - 23:08:18
Citaat van: Jeroen op 19 maart 2015 - 22:55:58
Citaat van: Tuesday op 19 maart 2015 - 22:13:27
Citaat van: Jeroen op 19 maart 2015 - 22:01:17
Ik heb het niet gezien, maar wat heeft hij erbij verzonnen dan?
nou, hij wilde de carriere van Ericsson en Nasr niet in de weg zitten, hij wilde niet dat Kaltenborn in de bak zou belanden en hij wilde niet dat het team om zou vallen. Maar ik denk zelf dat dit de enige verklaring is (ook uit zn eigen statement);

Citaat
I could have persisted, but the team principal had taken a decision contrary to my contract that she would not work with me and this became painfully clear in the paddock in Melbourne.

Maar wat is daarvan verzonnen dan?
alles afgezien van het citaat. Kijk als vd Garde jonge coureurs niet in de weg wil zitten dan had ie uberhaupt niet met zn zak geld aan moeten komen. Maar zelfs los daarvan is het gewoon klinkklare onzin. Als je zo lijnrecht tegenover elkaar staat, dan denk je allen maar aan jezelf en uiteindelijk was dit voor vd Garde verreweg de beste oplossing. Geloof jij dan dat hij de carrieres van Nasr en Ericsson mee heeft genomen in zijn overwegingen? ik geloof er geen reet van.

Dat kan. Maar dat maakt het niet verzonnen. Giedo vertelt iets en jij, ik, wij, weten niet of er iets aan verzonnen is. Het enige dat je kan zeggen is dat het overeen komt met wat we reeds van de media vernomen hebben. Daarom zie ik geen reden om aan te nemen dat er ook maar iets aan verzonnen is.

(waarbij gezegd, dat ik afga op wat jij hier typt want ik heb het zelf niet gezien)
nou ja, verzonnen is misschien een te groot woord, misschien voelt hij het zo, het zal bij hem ook een emotionele snelkookpan zijn, maar uiteindelijk tellen dat soort dingen echt niet. Een gegarandeerd competitief stoeltje bij Sauber (waar hij voor tekende) was iig totaal geen optie, dus dan ben je gewoon blij dat je uiteindelijk je geld terug krijgt. Daar draaide alles om, die andere dingen hebben er voor hem uiteindelijk niks mee te maken gehad.

Zeeuw

Het laatste nieuws is dus dat Giedo bij Manor wordt genoemd, iets wat door zijn management wordt ontkracht (http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/324833/management-van-der-garde-ontkracht-manor-gerucht/). Mehri wordt race-per-race aangekondigd voor een race, dus die lijkt geen lang contract te hebben. Het management van Giedo ontkent ook niet dat er contact is geweest in het verleden, maar zegt zich te concentreren op een zitje in de DTM volgend jaar (iets wat ik zou toejuichen).

Vanaf de race in Monaco zou hij dan toch instappen, om zo Manor wat sponsorgeld te kunnen toestoppen. Aantal italiaanse en spaanse blogs waren als eerst met het nieuws, waar een bedrag van 15 miljoen euro wordt genoemd. (http://f1grandprix.motorionline.com/giedo-van-der-garde-in-lizza-per-correre-sulla-manor-a-monaco/)

The saga continues, of een loos gerucht? Ik denk het laatste, maar heb al vreemdere dingen gezien. Dat Mehri ver zijn laaste race rijdt is duidelijk, gezien zijn commentaar dat hij liever Renault 3.5 rijdt dan te letten op de blauwe vlaggen in de F1.

gloudiesaurus

Voor Van der Garde zou het wel de mogelijkheid zijn om alsnog Formule 1 te rijden. Al heeft hij nu al diverse malen gezegd klaar te zijn met Formule 1. Ik denk dus een loos gerucht...

Als ik hem was zou ik een stoeltje zoeken voor de 24 uren van Le Mans. Dan kan hij dit jaar nog wat racen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Gaan we weer. GvdGarde. Een openbaring voor de F1.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Tsja als het management letterlijk zegt: "Ze hebben contact met ons gezocht, maar wij zijn niet geïnteresseerd" dan staat dat ook best lullig naar Manor toe als ze wél geïnteresseerd in dat stoeltje zouden zijn. Da's dan ook de reden dat ik er niet in geloof dat Van der Garde dit jaar voor Manor zal rijden.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 25 april 2015 - 00:50:38
Tsja als het management letterlijk zegt: "Ze hebben contact met ons gezocht, maar wij zijn niet geïnteresseerd" dan staat dat ook best lullig naar Manor toe als ze wél geïnteresseerd in dat stoeltje zouden zijn. Da's dan ook de reden dat ik er niet in geloof dat Van der Garde dit jaar voor Manor zal rijden.

Precies dat denk ik dus ook. Ik snap dat Manor wel interesse heeft in sponsorgeld van Van der Garde. Maar hij heeft het boek Formule 1 dus definitief afgesloten. Anders had hij nog hoop kunnen vestigen op de Manor 2015-bolide.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Raar eigenlijk, want in zijn persbericht zijn hij: 'Mijn Formule 1-droom is over.'

Er was dus nog een mogelijkheid, grijp dat dan met beide handen aan, zeg ik als buitenstaander.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Zijn droom kan best voorbij zijn, terwijl er nog een kans is. Lijkt mij niet zo gek.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 25 april 2015 - 10:47:30
Zijn droom kan best voorbij zijn, terwijl er nog een kans is. Lijkt mij niet zo gek.

Nou, als er nog een kans ligt, is je droom toch niet definitief voorbij? Sterker nog, je hebt dan nog kans om hem te verwezenlijken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Maar hij ging juist naar Sauber, omdat ie geen zin had om in de achterhoede te blijven. Waarom zou ie dan teruggaan naar de achterhoede, en dan ook nog eens een team dat juist in een fase van wederopbouw zit?

Mijn droom is ook om miljonair te worden, en misschien krijg ik de kans wel als ik 500 mannen ga pijpen. Toch zal ik die kans niet aangrijpen.

0634

Citaat van: NielsD op 25 april 2015 - 11:58:32
Citaat van: Jeroen op 25 april 2015 - 10:47:30
Zijn droom kan best voorbij zijn, terwijl er nog een kans is. Lijkt mij niet zo gek.

Nou, als er nog een kans ligt, is je droom toch niet definitief voorbij? Sterker nog, je hebt dan nog kans om hem te verwezenlijken.

Jamaar dromen veranderen. Ervaring heeft Giedo wellicht zijn dromen doen bijstellen.

NielsD

Citaat van: Perton op 25 april 2015 - 12:05:58
Maar hij ging juist naar Sauber, omdat ie geen zin had om in de achterhoede te blijven. Waarom zou ie dan teruggaan naar de achterhoede, en dan ook nog eens een team dat juist in een fase van wederopbouw zit?

Mijn droom is ook om miljonair te worden, en misschien krijg ik de kans wel als ik 500 mannen ga pijpen. Toch zal ik die kans niet aangrijpen.

Naja, als je droom F1 is en je weet dat een plekje bij een goed team er sowieso niet inzit, waarom dan niet bij een achterhoede team. Ben je er in ieder geval nog bij.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: Perton op 25 april 2015 - 00:50:38
Tsja als het management letterlijk zegt: "Ze hebben contact met ons gezocht, maar wij zijn niet geïnteresseerd" dan staat dat ook best lullig naar Manor toe als ze wél geïnteresseerd in dat stoeltje zouden zijn. Da's dan ook de reden dat ik er niet in geloof dat Van der Garde dit jaar voor Manor zal rijden.
een onderhandelingspositie innemen heet dat ;) tenminste, dat zou het kunnen zijn. Verder denk ik dat Manor de komende maanden/jaren nog best eens een goede stap kan maken. Ze rijden nu bv nog met de oude Ferrari motor en een oude auto en zaten vorig jaar met zelfde motor etc best kort op de Sauber (in punten er voor zelfs). Als Giedo er tekent moet ie dat niet iig niet alleen voor dit jaar doen, dan valt er niet veel eer meer aan te behalen denk ik. Maar na zn Sauber ervaringen zal ie toch wel 2x nadenken voor ie weer aan een zogenaamd meerjarig avontuur begint.

gloudiesaurus

Citaat van: NielsD op 25 april 2015 - 10:10:46
Raar eigenlijk, want in zijn persbericht zijn hij: 'Mijn Formule 1-droom is over.'

Er was dus nog een mogelijkheid, grijp dat dan met beide handen aan, zeg ik als buitenstaander.

De mogelijkheid kan er nog wel zijn. Maar ik denk dat Giedo zelf besloten heeft dat hij niet meer in de Formule 1 wil rijden bij een achterhoede-team waar hij ook tientallen miljoenen moet betalen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: NielsD op 25 april 2015 - 13:03:02
Naja, als je droom F1 is en je weet dat een plekje bij een goed team er sowieso niet inzit, waarom dan niet bij een achterhoede team.
Heb ik letterlijk uitgelegd in de post die je quote.