Leave me alone, i know what to do!!!

Gestart door Gerard, 06 november 2012 - 14:59:08

« vorige - volgende »

communicatie tussen rijder en Pitmuur teveel?

Belachelijk, geef alleen door wat van belang is, zoals problemen met de auto
2 (10.5%)
Nee, het is juist goed dat de rijders van alles op de hoogte zijn
1 (5.3%)
Het is aan de coureur om aan te geven als het teveel wordt, wel zo leuk voor de kijkers thuis
16 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 16

Gerard

Naar aanleiding van de briljante veelzeggende woorden van de , normaal zo stille Kimi,  ;D is er een bericht verschenen in de Engelse krant the Guardian over de communicatie tussen rijder en Pitmuur en dan met name het " coachen van de engineers naar de rijder toe

http://www.guardian.co.uk/sport/blog/2012/nov/05/kimi-raikkonen-f1-robots

Wat is jullie mening hierover?
moeten de rijders gecoached worden, omdat ze het al zo druk hebben met al die knoppies op het stuur?
Of moeten de heren engineers de rijders met rust laten, zoals Kimi dat wenst?


gloudiesaurus

Af en toe coachen is wel nodig... maar engineer en coureur moet elkaar aanvoelen. De engineer moet weten wanneer de coureur het nodig heeft. Kan me voorstellen dat als je als coureur flink aan het pushen bent dat een engineer in je oren dan niet altijd helpt...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Ik heb in eerste instantie optie 1 gekozen, al zit daar wel 'n maar aanvast.
Dat onervaren rijders continu gecoached worden vindt ik vrij logisch, maar ervaren jongens zouden zelf aan moeten geven hoeveel info ze willen krijgen.

Over Kimi's opmerkingen "Leave me alone" en "Yes yes yes, I know what I'm doing" kan ik , naast dat ik 't hilarisch vond, alleen 't volgende zeggen.
Indien hij direct zo reageerde op info van z'n engineer, dan word het tijd voor 'n goed gesprek over de info die hij wenst te ontvangen.
Echter kwam het op mij zo over dat z'n engineer al meermaals die zaken had geroepen, en Kimi het gewoon ff zat was, wij horen natuurlijk niet al het radioverkeer.


Jozef

Ik vind hier weinig discussie mogelijk eerlijk gezegd, dit hangt gewoon puur van coureur tot coureur af. Het is bekend dat rijders als Massa of Fisichella wat vaker een schop onder hun kont nodig hebben, voor anderen is het dan weer beter om hun gewoon in hun concentratie te laten. Als Kimi zegt dat hij niets hoeft te weten over de kloof met Alonso, en de race engineer houdt vervolgens zijn bek, dan is er verder ook niks aan de hand toch. Dat rtikel van The Guardian vind ik dan ook niet erg sterk.

Edwin90

Ligt aan de rijder. Massa wordt vreselijk gecoacht door Smedley en volgens mij heeft hij dat ook nodig.

Een Kimi Raikkonen is dat dan blijkbaar niet nodig maar presteert desondanks wel.

Sabai

Alonso heb ik ook vaak van dit soort opmerkingen horen maken zoals Kimi. Niks mis mee lijkt me moeten ze zelf aangeven wanneer ze dat willen.

Fabian

Heb gestemd op de onderste optie. Lijkt me aan de coureur en engineer om dat goed af te stemmen. Het liefst voor de race al. Denk dat ze dat ook wel doen, maar ze vertellen de info gewoon graag aan de rijder...


Figge

Is het gek als ik zeg dat ik Kimi's opmerkingen misschien wel het meest briljante van het seizoen vind tot zover...
Hilarisch...
Verder is het natuurlijk een simpel verhaal. Gewoon ff afspreken wie waar wanneer iets zegt of vraagt.
In the heat of the moment kunnen dan dit soort zaken altijd ontstaan.


Franky R.


Franky R.

Citaat van: Figge op 06 november 2012 - 20:57:21
Is het gek als ik zeg dat ik Kimi's opmerkingen misschien wel het meest briljante van het seizoen vind tot zover...
Hilarisch...
Verder is het natuurlijk een simpel verhaal. Gewoon ff afspreken wie waar wanneer iets zegt of vraagt.
In the heat of the moment kunnen dan dit soort zaken altijd ontstaan.
Ach ja...Van Schumi weet ik dat deze hele gesprekken voerde in zijn Ferrari-tijdperk. Of dat nu nog zo is, weet ik niet. Schumi is nu al wat ouder en heeft zijn handen vol aan die Mercedes... :P


[steekje naar Enzo... ;) ]
;)

Figge

Pas op met steekjes...
Die kunnen pijn doen blijkbaar...


Enzo

Nah,Sticks and stones will break my bones
But words will never harm me.  8)