Wie was bananaman in Abu Dhabi?

Gestart door T.Nuvolari, 05 november 2012 - 13:07:01

« vorige - volgende »

Wie was bananaman in Abu Dhabi?

Beide Force India rijders bij de start.
0 (0%)
Nico Rosberg, die Khartikeyan's kansen verknalt.
0 (0%)
Vettel, die Ricciardo bijna raakt onder de safetycar.
1 (4.8%)
Ricciardo die te traag reed voor Vettel.
1 (4.8%)
Mclaren, weer mechanische pech.
0 (0%)
Webber die Maldonado de pas afsnijdt.
10 (47.6%)
Massa die Webber een duw geeft.
0 (0%)
Perez > Grosjean > Webber
9 (42.9%)

Totaal aantal stemmen: 18

Jozef

Citaat van: Sabai op 05 november 2012 - 18:44:00
Ik ga voor Webber. Wat heeft die gast de race voor zichzelf verprutst.Het begon al met de start en daarna die domme acties. Hij zou zich moeten schamen als je bekijkt in wat voor auto hij rijd en welk resultaat hij neerzet.

De enigen die Webbers race hebben verprutst, zijn de mannen aan de pitmuur die hem te vroeg binnenhaalden omdat ze bang waren dat hij het Vettel wel eens moeilijk kon maken.

Figge

Voor mij was Perez echt de banaan... die actie ging echt nergens over...
Nog een keer zo'n actie en ook hij kan aan de kant blijven staan voor een race...

Franky R.

Citaat van: Figge op 06 november 2012 - 23:00:33
Voor mij was Perez echt de banaan... die actie ging echt nergens over...
Nog een keer zo'n actie en ook hij kan aan de kant blijven staan voor een race...
Van mij mag Perez nu al aan de kant worden gezet. Laat Frijns dan rijden, want die heeft al voldaan aan de voorwaarden voor een superlicentie...[hoezo nationalistisch... :P ]...

Figge

Goed plan!! Weg met Perez ;) Mocht Frijns dan een punt halen, dan is het er 1 meer dan Sergio de laatste 4 GP's bij elkaar heeft gereden...

Folkert

Citaat van: Franky R. op 06 november 2012 - 23:06:15
Citaat van: Figge op 06 november 2012 - 23:00:33
Voor mij was Perez echt de banaan... die actie ging echt nergens over...
Nog een keer zo'n actie en ook hij kan aan de kant blijven staan voor een race...
Van mij mag Perez nu al aan de kant worden gezet. Laat Frijns dan rijden, want die heeft al voldaan aan de voorwaarden voor een superlicentie...[hoezo nationalistisch... :P ]...
Of gewoon Perez vervangen bij Mclaren  8).
Trotse vader van Rosalie(L)

Sabai

Citaat van: Jozef op 06 november 2012 - 18:36:35
Citaat van: Sabai op 05 november 2012 - 18:44:00
Ik ga voor Webber. Wat heeft die gast de race voor zichzelf verprutst.Het begon al met de start en daarna die domme acties. Hij zou zich moeten schamen als je bekijkt in wat voor auto hij rijd en welk resultaat hij neerzet.

De enigen die Webbers race hebben verprutst, zijn de mannen aan de pitmuur die hem te vroeg binnenhaalden omdat ze bang waren dat hij het Vettel wel eens moeilijk kon maken.

Dat is toch heel normaal vlak daarvoor had hij nog die spin gemaakt waarbij zijn banden waarschijnlijk het beste wel hadden gehad daarna. En de rest van het veld ging ook om en nabij die periode de pits in. Blijf bij mijn keuze Webber.

Jozef

Citaat van: Sabai op 07 november 2012 - 17:23:19
Citaat van: Jozef op 06 november 2012 - 18:36:35
Citaat van: Sabai op 05 november 2012 - 18:44:00
Ik ga voor Webber. Wat heeft die gast de race voor zichzelf verprutst.Het begon al met de start en daarna die domme acties. Hij zou zich moeten schamen als je bekijkt in wat voor auto hij rijd en welk resultaat hij neerzet.

De enigen die Webbers race hebben verprutst, zijn de mannen aan de pitmuur die hem te vroeg binnenhaalden omdat ze bang waren dat hij het Vettel wel eens moeilijk kon maken.

Dat is toch heel normaal vlak daarvoor had hij nog die spin gemaakt waarbij zijn banden waarschijnlijk het beste wel hadden gehad daarna. En de rest van het veld ging ook om en nabij die periode de pits in. Blijf bij mijn keuze Webber.

Dat was helemaal niet normaal, door die pitstop kwam Webber achter een treintje terecht (het bekende treintje met Perez en Grosjean en wie nog allemaal dus). Hij reed voor zijn stop snellere tijden dan dit groepje dus hij moest nog enkele ronden buiten blijven zodat hij VOOR deze groep zou uitkomen na zijn pitstop.

Red Bull wilde er echter niet van weten omdat ze bang waren dat Vettel tijd zou verliezen achter Webber (of erger, zoals in Turkije 2010). Dat is de enige reden waarom ze Webber hebben binnen gehaald en had als gevolg dat hij ten eerste posities verloor, ten tweede veel tijd en ten derde uiteindelijk een DNF aan zijn broek had.

Als dat incident met Maldonado niet was gebeurd, was dit allemaal natuurlijk niet aan de orde geweest, maar dat was gewoon een race-incident naar mijn mening, dus daarvoor verdien je dan ook geen Banaan-trofee.

0634

Jaja, het is net als die Massa... als we een aantal verhalen moeten geloven rijdt hij erg goed, maar krijgt hij steeds een kuttactiek om de oren van het team. RBR het n.b. constructeurkampioen kunnen worden! Webber reed waardeloos. Waardeloze start, discutabel bij twee acties, en te langzaam voor de potentie van de wagen.

Niels_

Dikwijls is dat ook gewoon zo, maar niet deze race. Dit was gewoon 1 van de slechtste races van het jaar voor Webber.

0634


Jozef

Ik zeg ook niet dat Webber hier fantastisch gereden heeft, maar die slecht getimede pitstop van Red Bull daar kun je gewoon niet omheen. Laten ze Webber nog een paar ronden doorrijden, dan finisht hij vijfde en heeft hij wel een slechte race gereden, maar is hij helemaal geen banaan.

Constructeurs-WK was hoe dan ook al 95% binnen voor Red Bull, dus of ze dat nu pakken of in Austin maakt niet uit, het in veiligheid brengen van de rijderstitel is belangrijker.

0634

Als als. Hij reed gewoon niet bijster snel in vergelijking met zijn teammaat en was betrokken bij twee incidenten die voorkomen hadden kunnen worden door Webber. Dan kan je dat niet wijten aan een slecht getimede pitstop. Webber reed volkomen kleurloos in Abu Dhabi.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 08 november 2012 - 21:35:50
Als als. Hij reed gewoon niet bijster snel in vergelijking met zijn teammaat en was betrokken bij twee incidenten die voorkomen hadden kunnen worden door Webber. Dan kan je dat niet wijten aan een slecht getimede pitstop. Webber reed volkomen kleurloos in Abu Dhabi.
Vettel was anders ook betrokken bij zeker 1 incident, en daar werd door de wedstrijdleiding niet eens naar gekeken. Webber reed niet sterk, maar bij Red Bull krijg ik altijd het gevoel dat alles om Vettel draait. Als ze keer vergeten Webber bij te tanken na de kwalificatie, zou ik niet eens raar staan te kijken. Bij wijze van spreken.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Dat idee krijg je waarschijnlijk omdat dat ook zo is. Zou ik ook doen als ik Red Bull was.

Jozef

Ik zou Webber zondag ook naar binnen hebben geroepen in die situatie, om de reden die ik in mijn vorige post aanhaalde (constructeurstitel is 95% binnen, rijderstitel nog niet).

Wel vind ik dat Red Bull het voortrekken van Vettel soms overdrijft, waarbij natuurlijk vooral Silverstone 2010 voor mij compleet onbegrijpelijk was. Maar goed, dat is nogal off-topic denk ik.