Cijfer van de race: Abu Dhabi

Gestart door 0634, 04 november 2012 - 16:37:27

« vorige - volgende »

Wat vonden jullie ervan?

10
2 (8.3%)
9
14 (58.3%)
8
7 (29.2%)
7
1 (4.2%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 14:31:22
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 13:15:35
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.


Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.


En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...


Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Ik pak de handschoen op!

Ik zou het gedeelte voor het eerste rechte stuk wijzigen (bochten 4,5 en 6, de chicane en de hairpin voor het rechte stuk). Nu is dit stuk zo traag dat de coureurs niet heel dicht achter elkaar kunnen rijden en zo op tractie uit elkaars slipstream rijden. Ik zou het vervangen voor een haakse bocht naar links (ongeveer op de hoogte van de chicane), die vervolgens met een toenemende radius naar links (steeds flauwer wordende bocht) uitkomt op het rechte stuk. Volgens mij kunnen de coureurs in de eerste haakse bocht dichter op elkaar rijden en kunnen de coureurs met verse bandjes op tractie in de flauwe bocht naar de voorligger toerijden en in de slipstream komen.

Daarnaast mogen van mij wel wat bochten iets vloeiender, zonder dat het karakter echt anders wordt. Nu zijn alle bochten met de liniaal ingetekend, waardoor alle coureurs in een rechte lijn aanremmen en uitaccelereren. Door dit wat af te ronden zijn misschien ook meer lijnen mogelijk bij aanremmen en uitaccelereren bijvoorbeeld.

Gerard

Heet jij stekum Mathijs Tilke?

oh dear...

;)

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 15:12:32
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 14:31:22
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 13:15:35
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.


Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.


En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...


Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Ik pak de handschoen op!

Ik zou het gedeelte voor het eerste rechte stuk wijzigen (bochten 4,5 en 6, de chicane en de hairpin voor het rechte stuk). Nu is dit stuk zo traag dat de coureurs niet heel dicht achter elkaar kunnen rijden en zo op tractie uit elkaars slipstream rijden. Ik zou het vervangen voor een haakse bocht naar links (ongeveer op de hoogte van de chicane), die vervolgens met een toenemende radius naar links (steeds flauwer wordende bocht) uitkomt op het rechte stuk. Volgens mij kunnen de coureurs in de eerste haakse bocht dichter op elkaar rijden en kunnen de coureurs met verse bandjes op tractie in de flauwe bocht naar de voorligger toerijden en in de slipstream komen.

Daarnaast mogen van mij wel wat bochten iets vloeiender, zonder dat het karakter echt anders wordt. Nu zijn alle bochten met de liniaal ingetekend, waardoor alle coureurs in een rechte lijn aanremmen en uitaccelereren. Door dit wat af te ronden zijn misschien ook meer lijnen mogelijk bij aanremmen en uitaccelereren bijvoorbeeld.
Kan er niet meteen chocola van maken...Ik weet niet of je handig ben met paint?

Franky R.

Maarre...Mathijs Tilke... ;D ...Er lijkt op het eerste gezicht weinig ruimte voor je wijzigingen.

Kootje

Chicane (links-rechts) vóór de hairpin compleet verwijderen. (gewoon rechtdoor naar de hairpin)
Chicane (links-rechts) ná de hairpin veranderen in 80* bocht linksaf. (ipv rechts nu direct het rechte stuk op)
Chicane (links-rechts-links) daar weer na, veranderen in 90* bocht linksaf. (ipv rechts links, nu rechtdoor naar de volgende knik links)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:05:44
Chicane (links-rechts) vóór de hairpin compleet verwijderen. (gewoon rechtdoor naar de hairpin)
Chicane (links-rechts) ná de hairpin veranderen in 80* bocht linksaf. (ipv rechts nu direct het rechte stuk op)
Chicane (links-rechts-links) daar weer na, veranderen in 90* bocht linksaf. (ipv rechts links, nu rechtdoor naar de volgende knik links)
De eerste twee wijzigingen van je...daar kan ik op in komen...Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)


En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)

Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\


Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.

Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)


Jehoentelaar

Leuk, al die ideeën. Heb zelf in het verleden ook potlood en papier erbij gepakt om wat aan dit circuit te veranderen. Iets voor een forumwedstrijdje? 8)

Matthijs

#23
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 16:19:36
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 15:12:32
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 14:31:22
Citaat van: Matthijs op 05 november 2012 - 13:15:35
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:33:20
Een negen, ondanks het onnodig uitvallen van Hamilton. Met Kimi als winnaar kon ik goed leven. Hell, zelfs als Alonso de race had gewonnen zou ik tevreden zijn. Want dat zou dan goed zijn voor het WK.


Abu Dhabi heeft iedereen op het verkeerde been gezet, maar dat komt voornamelijk omdat Vettel teruggezet werd na zijn 'foute kwalificatie'...Daardoor liep de spanning behoorlijk op.


En toch zou ik dit circuit liever vandaag dan morgen van de lijst geschrapt zien.
Ik niet, het circuit mag van mij zeker blijven. Maar dan wel met wijziging van de layout.
Hoe had het je willen wijzigen, dan? Het technisch gedeelte is idd. uitdagend [game F1 2011], maar je kunt er niet inhalen ondanks dat de rijders zich een ongeluk moeten remmen...


Ben benieuwd naar je wijzigingen... ;)
Ik pak de handschoen op!

Ik zou het gedeelte voor het eerste rechte stuk wijzigen (bochten 4,5 en 6, de chicane en de hairpin voor het rechte stuk). Nu is dit stuk zo traag dat de coureurs niet heel dicht achter elkaar kunnen rijden en zo op tractie uit elkaars slipstream rijden. Ik zou het vervangen voor een haakse bocht naar links (ongeveer op de hoogte van de chicane), die vervolgens met een toenemende radius naar links (steeds flauwer wordende bocht) uitkomt op het rechte stuk. Volgens mij kunnen de coureurs in de eerste haakse bocht dichter op elkaar rijden en kunnen de coureurs met verse bandjes op tractie in de flauwe bocht naar de voorligger toerijden en in de slipstream komen.

Daarnaast mogen van mij wel wat bochten iets vloeiender, zonder dat het karakter echt anders wordt. Nu zijn alle bochten met de liniaal ingetekend, waardoor alle coureurs in een rechte lijn aanremmen en uitaccelereren. Door dit wat af te ronden zijn misschien ook meer lijnen mogelijk bij aanremmen en uitaccelereren bijvoorbeeld.
Kan er niet meteen chocola van maken...Ik weet niet of je handig ben met paint?

Ik ben wel handig met paint, maar niet met uploaden...
Als we de kaart pakken die jij gekozen hebt, zie je uiterst rechts de sectie die ik bedoel. Het eerste deel van de chicane naar links behoud je (of je verplaatst dit 10-20 meter verder), de bocht naar rechts verang je voor een flauwe bocht naar links tot het rechte stuk. Heb je bovendien voldoende runoff, in tegenstelling tot de suggesties van Kootje.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:20:26
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)

Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\


Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.

Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)
Voor een 90 graden bocht moet je harder remmen dan een 80 graden bocht...En anders passen ze het eea op elkaar aan, toch?


We zijn Abu Dhabi toch al aan het "verbouwen"... ;D ;D ;D
;)

Fabian

Ik zou gewoon een gum pakken en het circuit uitgummen...

SanderD

Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 20:10:57
Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:20:26
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)

Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\


Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.

Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)
Voor een 90 graden bocht moet je harder remmen dan een 80 graden bocht...En anders passen ze het eea op elkaar aan, toch?


We zijn Abu Dhabi toch al aan het "verbouwen"... ;D ;D ;D
;)

Maar met een 90 graden bocht sta je meteen in het hotel ;)

Franky R.

Citaat van: SanderAlonso op 05 november 2012 - 20:16:00
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 20:10:57
Citaat van: Kootje op 05 november 2012 - 17:20:26
Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 17:10:13
Maar die laatste chicane zou ik laten staan. Dat zorgde afgelopen zondag voor veel spektakel...[Massa, Webber, Perez, Grosjean en Maldonado]... ;)

Tsja ..... dat was dit jaar ook voor 't eerst. :-\


Citaat
En de tweede chicane mag van mij een 90 graden bocht worden. Laat de HH coureurs maar hard werken, dus flink afremmen voor die bocht. Ga je mooie uitremactie's krijgen, denk ik.

Op zich mee eens, maar 80* komt beter uit voor het rechte stuk dat volgt, vandaar. ::)
Voor een 90 graden bocht moet je harder remmen dan een 80 graden bocht...En anders passen ze het eea op elkaar aan, toch?


We zijn Abu Dhabi toch al aan het "verbouwen"... ;D ;D ;D
;)

Maar met een 90 graden bocht sta je meteen in het hotel ;)
Is dat zo? Ik zie een leeg vlak bij de exit van de chicane na de lange rechte stuk...Dus hairpin, lang recht stuk en dan de chicane..Over dat 'spot' heb ik het...Links van de baan zie je dan witte 'tenten' in L-vorm.
Is dat het hotel? Nee, toch? ???

Fabian

Maak het toch allemaal niet zo moeilijk met die graden en hoeken en weet ik veel welke rare dingen nog meer. Gewoon wegwezen daar, hoef je ook niks aan te passen. Het scheelt mij ook nog eens het lezen van tientallen posts over wiskundige dingen...

:) ;)

Jehoentelaar