Wat maakt de Red Bull ineens zo dominant?

Gestart door Enzo, 31 oktober 2012 - 12:28:56

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2012 - 21:24:54
Is het relevant?

Niet in het bijzonder, behalve dan dat jij hem automatisch alle credits geeft.
Eer wie eer toe komt zeg ik altijd maar, of dat nu Newey is weten we niet.

Wizard

Wat een onzin zeg! Newey is toch ontwerper? En de Red Bull is zijn product. En wie exact voor welk onderdeel verantwoordelijk is doet er niet toe. Iedereen in het team levert een bijdrage en het resultaat is een eindproduct. En gezien de dominantie heeft Newey het daar gewoon prima voor elkaar en draait het ontwerpteam naar behoren.

Lees ook:

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=45332

En zo sprak Ferrari zich recent ook uit over de geniale Newey. Die mannen weten wel waar ze het over hebben. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2012 - 21:42:07
Wat een onzin zeg! Newey is toch ontwerper? En de Red Bull is zijn product. En wie exact voor welk onderdeel verantwoordelijk is doet er niet toe. Iedereen in het team levert een bijdrage en het resultaat is een eindproduct. En gezien de dominantie heeft Newey het daar gewoon prima voor elkaar en draait het ontwerpteam naar behoren.

Lees ook:

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=45332

En zo sprak Ferrari zich recent ook uit over de geniale Newey. Die mannen weten wel waar ze het over hebben. ;)

Wizard, waarom is dat nou weer onzin? Ik zeg toch niks slechts over Newey?
Natuurlijk is Newey de sleutel tot het succes van RB, dat weten we allemaal.
Maar er werken daar 4000 mensen, als het niet meer is. Wat verteld jou nou dat dit idee uit het brein van Newey is gekomen?

Figge

RBR's techniek olv Newey is fantastisch.
Hij werkt gewoon met een andere kijk en niet standaard zaken naar het sneller maken van F1's.
Waar iedereen zich dit seizoen blind staart op het cuenda effect van uitlaatstromen (Lotus heeft dit nu net 3 races!!) heeft Newey's team al een nieuwe gedachtegang. Die ze precies op het juiste moment ingezet hebben.
Ik verwacht niet dat anderen dit nog kunnen inhalen, zo aan het einde van het seizoen.
Ik verwacht binnen het niet echt wijzigende reglement voor komende seizoen, nu al weer zaken van RBR waar anderen nog niet eens aan denken. Das het verschil tussen trendsettend en trendvolgend. 

Wizard

Enzo, nogmaals, is toch niet relevant? Natuurlijk zal niet ieder onderdeeltje door hem bedacht, getest en gebouwd zijn maar naar mijn weten is hij de verantwoordelijke. Hij selecteert de mensen, de ideeën, is verantwoordelijk voor de uitwerking en uitvoering en is hoofdverantwoordelijke voor de ontwikkelingen. Lijkt me niet meer dan logisch dat de credits naar zo'n man uitgaan. Maar Enzo, ga jij telkens uitpluizen wie exact verantwoordelijk is voor wat alvorens je een compliment schrijft? Je snapt toch ook wel hoe deze opmerkingen weggezet staan. Dat Newey het niet alleen realiseert en hij een team aan denkkanonnen om zich heeft lopen, weet ik ook wel.

Enzo

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2012 - 22:04:53
Enzo, nogmaals, is toch niet relevant? Natuurlijk zal niet ieder onderdeeltje door hem bedacht, getest en gebouwd zijn maar naar mijn weten is hij de verantwoordelijke. Hij selecteert de mensen, de ideeën, is verantwoordelijk voor de uitwerking en uitvoering en is hoofdverantwoordelijke voor de ontwikkelingen. Lijkt me niet meer dan logisch dat de credits naar zo'n man uitgaan. Maar Enzo, ga jij telkens uitpluizen wie exact verantwoordelijk is voor wat alvorens je een compliment schrijft? Je snapt toch ook wel hoe deze opmerkingen weggezet staan. Dat Newey het niet alleen realiseert en hij een team aan denkkanonnen om zich heeft lopen, weet ik ook wel.

No hard feelings Wizard, ik snap je helemaal.  :)
Ik zou dan alleen eerder een compliment geven aan RB in het algemeen ipv het automatisch aan Newey toe te dichten.
Gaat nergens over verder, let's move on.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 31 oktober 2012 - 21:53:47

Wizard, waarom is dat nou weer onzin? Ik zeg toch niks slechts over Newey?
Natuurlijk is Newey de sleutel tot het succes van RB, dat weten we allemaal.
Maar er werken daar 4000 mensen, als het niet meer is. Wat verteld jou nou dat dit idee uit het brein van Newey is gekomen?
Even iets anders...Enzo...Zei je nou 4000 mensen? Of bedoelde je 400? Ik weet wel dat Ferrari 1000 man personeel voor de F1-afdeling heeft. ???

Enzo

Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2012 - 22:36:14
Citaat van: Enzo op 31 oktober 2012 - 21:53:47

Wizard, waarom is dat nou weer onzin? Ik zeg toch niks slechts over Newey?
Natuurlijk is Newey de sleutel tot het succes van RB, dat weten we allemaal.
Maar er werken daar 4000 mensen, als het niet meer is. Wat verteld jou nou dat dit idee uit het brein van Newey is gekomen?
Even iets anders...Enzo...Zei je nou 4000 mensen? Of bedoelde je 400? Ik weet wel dat Ferrari 1000 man personeel voor de F1-afdeling heeft. ???

Nulletje teveel inderdaad, maar heb het net even opgezocht en ze komen uit op een kleine 600 medewerkers.

Folkert

Als de FIA consequent is, schaffen ze (het liefst met terug werkende kracht) af. Dat zou wel het meest terrechte zijn, want volgens de FIA hoort innovativiteit niet bij de F1, kijk maar naar Lotus.

Maar persoonlijk vind ik dit soort vingen juist briljant. Jammer dat het bij het verkeerde team is. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

De Formule 1 is jaren lang leidraad voor de otnwikkelingen van straatauto's, dus wat je zegt klopt niet.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 01 november 2012 - 10:48:18
De Formule 1 is jaren lang leidraad voor de otnwikkelingen van straatauto's, dus wat je zegt klopt niet.
Dat klopt nou weer niet. Anders had de FIA die hoogteregeling van Lotus toegestaan...En de F1 leidraad? Al sinds eind jaren negentig niet meer.


Want daarna kwam de periode van aerodynamische fijneslijperij en andere zaken waar de auto-industrie geen donder aan heeft. Sterker, de Prius is al geavanceerder dan de huidige F1-auto's.




Wizard

Natuurlijk is de Formule 1 dat nog steeds. Denk alleen al aan KERS. Ik las laatst dat het systeem aan een straatauto verbonden ging worden, vraag me niet meer welke.

http://www.allianz.nl/allianz/allianz/inzichten/veiligheid

Als de technologie van de Formule 1 niet meer te vertalen was naar de autobranche, was de sport niet meer te betalen.

0634

Noem nog eens een stuk of vier, vijf dingen waarin F1 de leidraad is voor straatauto's?

Figge

Dat laatste is toch ook een beetje het probleem van F1...
Daarom wil men groener en zuiniger worden, zodat juist weer F1 uitvindingen naar de openbare weg kunnen.
Welk nut heeft het genereren van downforce voor straat auto's? Vrij weinig dacht ik.
Opzich bestond hybride techniek al voordat men het in F1 ging gebruiken.
In F1 wordt het gebruikt om extra power te genereren... Ik zie niet wat daar nieuw aan is als je nu naar bijvoorbeeld de Prius kijkt.
De vliegwiel techniek die Williams had uitgewerkt is geloof wel ingebruik bij BMW... (Maar dat weet ik niet zeker)