Round 18: Yas Marina Circuit Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 30 oktober 2012 - 14:10:08

« vorige - volgende »

Jozef

Ik weet trouwens niet hoe letterlijk het in de regels staat. Volgens de regels moet je te allen tijde een benzinestaal kunnen afgeven en moet dat altijd kunnen nadat de auto op eigen kracht naar de pits is teruggekeerd. Volgens de FIA is Red Bull nu in overtreding door na de kwalificatie geen staal te kunnen afgeven nadat de auto op eigen kracht is teruggekeerd. Daarom worden alle behaalde resultaten uit de kwalificatie geschrapt, want de kwalificatie wordt beschouwd als één evenement.

Als de FIA een beetje goede wil zou hebben, zouden ze echter gewoon het staal kunnen afnemen (net als bij Hamilton in Spanje, is de vereiste hoeveelheid van 1 liter nog aanwezig in de tank) en enkel de resultaten van Q3 kunnen schrappen. Ze zouden dan namelijk kunnen vaststellen dat er niets mis is met de samenstelling van de brandstof, waardoor er geen reden is om aan te nemen dat Vettel in Q1 of Q2 met illegale benzine gereden zou hebben.

Want dat zeggen ze nu in feite: "we kunnen geen staal afnemen en dus weten we niet of jullie legale brandstof hebben gebruikt, dus moeten we alle resultaten schrappen." Mijns inziens kunnen ze wel een staal afnemen, maar willen ze het gewoon niet...

Matthijs

Precies! Dat heet nu regels zijn regels.

Ik vind het onbegrijpelijk van Red Bull en eerder McLaren dat het ze overkomt.

Gerard

Jongens... Wees nou blij dat ze in ieder geval consequent zijn... Zoals meerdere mensen al eerder aangaven... Tis gewoon stom van Red Bull...  :-[

0634

Citaat van: Matthijs op 03 november 2012 - 22:57:37
Precies! Dat heet nu regels zijn regels.

Ik vind het onbegrijpelijk van Red Bull en eerder McLaren dat het ze overkomt.

Exactly. De regels zijn heel helder, de strafmaat ook.

Folkert

Zo zonde trouwens, van al die gebeurtenissen bij Lewis. Had een super mooi einde van het jaar kunnen worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Wat kun je er anders van zeggen dan dat nu eenmaal het seizoensverloop is.

0634

Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 23:46:26
Zo zonde trouwens, van al die gebeurtenissen bij Lewis. Had een super mooi einde van het jaar kunnen worden.
Hij kan er nog drie winnen. Lijkt mij een prima eind.

Enzo


robbert

dat is goed nieuws over vettel. Maar alonso moet  wel nog voorbij raikkonen en maldonado. En maldonado is toch ook niet makkelijk om voorbij te geraken zonder brokstukken.
Laten we hopen dat alonso het podium haalt. Zo kan hij terug de leiding in het wk nemen, en zo proberen te verdedigen tot in brazilie. Tenzij ze bij ferrari nog altijd geen goeie update hebben om die wagen sneller te maken. Ik blijf er ook bij, Vettel is de favoriet nr 1 voor het wk. De laatste 2 races kan hij terug op pole staan en is de titel binnen. Maar goed, eerst die race afwachten, want voor hetzelfde geld, laat maldonado zich weer kennen, en kegelt hij alonso van de baan.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 22:10:13
Folkert zal dit pech noemen, maar ik noem dit een blunder van Red Bull...

Idd ...... blunder van Red Bull, maar pech voor Vettel. ;)    zeg ik met 't risico de discussie weer aan te wakkeren :P

Folkert

Citaat van: Jeroen op 04 november 2012 - 00:30:29
Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 23:46:26
Zo zonde trouwens, van al die gebeurtenissen bij Lewis. Had een super mooi einde van het jaar kunnen worden.
Hij kan er nog drie winnen. Lijkt mij een prima eind.
Waren we maar over gegaan op Medailles  >:( ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Probleem is: alles wordt gerelateerd aan wereldtitels, dagsucces wordt wel eens ondergewaardeerd. Zonde, want alleen in races zelf kunnen de groten der aarde zich echt onderscheiden.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 04 november 2012 - 09:32:01
Probleem is: alles wordt gerelateerd aan wereldtitels, dagsucces wordt wel eens ondergewaardeerd. Zonde, want alleen in races zelf kunnen de groten der aarde zich echt onderscheiden.
Hoewel mijn opmerking sarcastisch bedoelt was, ben ik het wel met je eens. Zoals ik al eerder zei, is de huidige (of eender welke stand in elk jaar) niet altijd een realistische stand van onderlinge verhoudingen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Ik vind het helemaal niet erg dat Vettel achteraan staat. De volgende twee races ook weer???!!

Figge

Citaat van: Fabian op 04 november 2012 - 11:17:12
Ik vind het helemaal niet erg dat Vettel achteraan staat. De volgende twee races ook weer???!!

By all means no!!
We willen toch niet de indruk hebben dat Alonso door gunstige omstandigheden WK wordt!!
Het lijkt wel alsof verscheidende mensen iedereen behalve Alonso tegenspoed wensen zodat
hij WK kan worden. Ik begin er bijna (op zeer tijdelijke basis) Vettel aanhanger van te worden ;)