India: Man van de race

Gestart door 0634, 28 oktober 2012 - 12:23:59

« vorige - volgende »

India: Man van de race

Vettel
5 (33.3%)
Alonso
8 (53.3%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
1 (6.7%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Raikkonen
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Senna
1 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Fabian

Van P5 naar P2 rijden met een auto die minder goed is als die van Vettel

Figge

Er is helemaal niets raar aan het kiezen van Vettel als man van de wedstrijd. En de argumentatie ook niet.
Vettel: Alle VT's op P1, Pole Position en van start tot finish geleid. Zet dat af tegen bijvoorbeeld Alonso's resultaten in deze race.
Ik vind de prestatie van Vettel dan beter dan die van Alonso. Ik zeg niet dat ik Alonso's prestaties slecht vind ofzo. In tegendeel. Maar die van Vettel waren gewoon te goed, om Alonso als man van de race te benoemen.
Het is niet zo dat Alonso van heel ver heeft hoeven komen he. Bij de start heeft ie subliem met de McLarens afgerekend, maar verder was hij afgetekend 3e. Tot Webber geen KERS meer had. Ik zal het geen gelukje noemen dat de RBR kreupel werd, maar het heeft iig niet tegen Alonso gewerkt om 2e te kunnen worden.


Fabian

Oooh zo. Man van het weekend was zeker weten Vettel. Man van de race was voor mij Alonso. Hij rekende bij de start alleen met Hamilton af en passeerde Button enkele rondes later. Daarna reed ie het gat dicht naar Webber en dat Webber dan pech krijgt werkt natuurlijk in het voordeel van Alonso. Ik doe ook niks af aan de prestatie van Vettel, maar Alonso vocht voor een van zijn laatste kansen en heeft dat optimaal gedaan.

Sabai

#33
Maar hij kon het gat naar Webber dichtrijden doordat deze problemen had met kers. Dit probleem had Webber al voor de pitstop.En button haalde hij ook eenvoudig met DRS en kers in .

Fabian

Citaat van: Sabai op 29 oktober 2012 - 16:39:05
Maar hij kon het gat naar Webber dichtrijden doordat deze problemen had met kers. Dit probleem had Webber al voor de pitstop.
Okeeej.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 29 oktober 2012 - 15:57:06
Maar waarom zou je wel voor Alonso kiezen als beste man van deze race? Omdat hij een kreupele Webber heeft ingehaald gebruikmakend van drs en kers. En zo slecht is die Ferrari ook weer niet dat het dan een unieke prestatie van hem is om als tweede te finishen.De racepace van de Ferrari is gewoon goed te noemen. En het gevecht om p2  was echt niet spannend omdat Alonso harder ging rijden nee Webber reed steeds langzamer want je kon ook zien dat als kers weer even werkte hij direct weer een gat trok.
Oh, je had het over deze race? Ik dacht over het seizoensverloop tot nu toe... :P

Sabai

Volgens mij mis ik je punt Franky . Ik reageerde meer in het algemeen. Niet specifiek op jou.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 29 oktober 2012 - 17:24:25
Volgens mij mis ik je punt Franky . Ik reageerde meer in het algemeen. Niet specifiek op jou.
Mijn punt was dat ik dacht dat het over het seizoensverloop ging, ik heb geenszins de indruk willen wekken dat ik reageer op kritiek aan mijn adres.



Overigens had ik Senna al gekozen als man van de race... ;)

robbert

Citaat van: Folkert op 28 oktober 2012 - 23:30:20
Citaat van: robbert op 28 oktober 2012 - 23:21:24
Citaat van: Folkert op 28 oktober 2012 - 23:14:47
Citaat van: Sabai op 28 oktober 2012 - 12:35:17
Vettel 4 op een rij en samen met Senna een mooi record in handen . En ook goed om te zien hoe bescheiden hij reageerde toen hij door Brundle vergeleken werd met  de prestatie van Senna uit 1989 205 ronden achtereen aan de leiding rijden. Dat is pas echt maximaliseren!
Sorry dat ik het zeg, maar dat is heel erg kijken door een gekleurde bril. Vettel deed niks, maar dan ook niks bijzonders in deze race. Als je Vettel kiest, kies je Newey als man van de race. Vettel is nog lang, lang niet zo ver als Senna. Vettel moet nog veel meer laten zien om uberhaubt te worden vergeleken met Senna. Zoals JS al zei, Newey is het succes, niet Vettel.

Ik ga voor Alonso. Geweldig hoe hij reed in het begin en hoe hij Webber pakte.

ja ok, maar het is toch vettel die ervoor zorgt dat er niemand onder de seconde bij hem zit, na de start. Zelfs webber had moeite om hem te volgen.
En inderdaad gedeeltelijk is dat door newey, maar de piloot moet hem nog aan de finish brengen
Klopt, maar Kimi, Lewis en Alonso kunnen dat ook. En  ik denk dat zij het beter kunnen dan Vettel. Daarnaast: Alles draait om Vettel bij RBR. Persoonlijk zou ik er niet van staan te kijken als ze Webber moet willig tegen werken. Niet dat het gebeurt, maar als het zo zou zijn, zou ik het direct geloven.
inderdaad, en zo komen we dan terug bij het feit dat ferrari dringend hun wagen moeten verbeteren, zodanig ze toch even snel zijn als redbull.

0634

Citaat van: Sabai op 29 oktober 2012 - 15:57:06
Maar waarom zou je wel voor Alonso kiezen als beste man van deze race?
O, maar je hoeft ook helemaal niet voor alonso te kiezen. Ik vind het alleen subjectief om te zeggen 'je kan objectief gezien alleen maar voor Vettel kiezen'. Dat is kul. Dat hij wint houdt niet in dat hij de beste was gisteren, dat weet elke F1-volger lijkt me.

0634

Citaat van: Figge op 29 oktober 2012 - 16:34:22
Er is helemaal niets raar aan het kiezen van Vettel als man van de wedstrijd. En de argumentatie ook niet.

Prima. Ik ook niet, al kies ik voor een ander. Maar ga nou niet zeggen dat als je objectief bent je wel voor Vettel moet kiezen. Want de argumentatie om niet voor hem te kiezen is ook prima. Dus laat dat nou maar over aan de stemmers en doe hun mening niet af met 'je bent niet objectief en ik wel', want dat is wat jij in zoveel woorden zegt.

Wizard

Citaat van: Figge op 29 oktober 2012 - 12:34:21
Vettel was objectief bekeken de beste dit weekend. De statestieken laat dat ook mooi zien :)

Nee, hij was het succesvolste. Niet de beste!

CitaatWe hebben dit jaar bandenpoker. Verder zij er bij RBR betrouwbaarheidsproblemen geweest. Deze lijken, met nadruk lijken, onder controle.
Hiermee heeft RBR én Vettel nu het voordeel wat ze in staat stel om op dit moment "de lat" te zijn.
Vettel gebruikt zijn wagen zoveel beter dan Webber dat ik dit niet volledig aan de RBR kan toeschrijven, maar ook aan de prestatie van Seb.

Natuurlijk. Datzelfde doet Alonso ook. En met een groter verschil dan dat Vettel trekt naar Webber die ook nog eens met een defect rondrijdt. Dus, zou je het statistisch bekijken presteert Alonso beter. Nu moet je je wel weer afvragen hoe Webber zich verhoud ten opzichten van een Massa. Iemand die een formule heeft? ;)

Wizard

Citaat van: Sabai op 29 oktober 2012 - 15:57:06
Maar waarom zou je wel voor Alonso kiezen als beste man van deze race? Omdat hij een kreupele Webber heeft ingehaald gebruikmakend van drs en kers. En zo slecht is die Ferrari ook weer niet dat het dan een unieke prestatie van hem is om als tweede te finishen.De racepace van de Ferrari is gewoon goed te noemen. En het gevecht om p2  was echt niet spannend omdat Alonso harder ging rijden nee Webber reed steeds langzamer want je kon ook zien dat als kers weer even werkte hij direct weer een gat trok.

Als je het zo schetst, prima. Maar dan ga ik er wel vanuit dat je Vettel, om exact dezelfde reden, niet verkozen hebt. Want Webber is in verhouding minder langzamer dan de rest tot Vettel. Dus, als Alonso daarom niet geprezen mag worden is het al helemaal bullshit om Vettel wel te prijzen voor eigenlijk nog minder kwaliteit. Roept u maar!

Sabai

Citaat van: Wizard op 29 oktober 2012 - 19:56:31
Citaat van: Sabai op 29 oktober 2012 - 15:57:06
Maar waarom zou je wel voor Alonso kiezen als beste man van deze race? Omdat hij een kreupele Webber heeft ingehaald gebruikmakend van drs en kers. En zo slecht is die Ferrari ook weer niet dat het dan een unieke prestatie van hem is om als tweede te finishen.De racepace van de Ferrari is gewoon goed te noemen. En het gevecht om p2  was echt niet spannend omdat Alonso harder ging rijden nee Webber reed steeds langzamer want je kon ook zien dat als kers weer even werkte hij direct weer een gat trok.

Als je het zo schetst, prima. Maar dan ga ik er wel vanuit dat je Vettel, om exact dezelfde reden, niet verkozen hebt. Want Webber is in verhouding minder langzamer dan de rest tot Vettel. Dus, als Alonso daarom niet geprezen mag worden is het al helemaal bullshit om Vettel wel te prijzen voor eigenlijk nog minder kwaliteit. Roept u maar!

Waarom minder kwaliteit van Vettel hij krijgt het allemaal cadeau zeker.

Jehoentelaar

Dat zegt Wizard toch niet. Jeetje, Sabai. ???