Robin Frijns, Nederlands hoop in de F1?

Gestart door maartenf1, 22 oktober 2012 - 16:13:03

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2012 - 18:12:08
Met een paar miljoen omzet maak je niet genoeg winst om een hele F1-carrière bij elkaar te verdienen. :P

Dat snapt een leek nog wel. :P Zou wel heel dom bezig zijn om een gehele F1 carriëre te financieren met je eigen centen. Je wilt er immers de top halen en zo dus miljoenen verdienen.  ::) En dat Frijns heeft wel wat meer dan "een paar miljoen" omzet. Maar goed die jonge moet het laten zien of hij F1 waardig is. Is hij dat werkelijk dan heeft hij geen miljoenen aan sponsoring nodig. Kwaliteit betaald zich uit. Ook in de F1. Tenminste daar geloof ik in.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Uiteindelijk wel. Maar een steuntje in de rug kan nooit kwaad. ;)

janke

Citaat van: Wizard op 22 oktober 2012 - 18:17:35
Nee. Zeker omdat tegenwoordig 3 tot 4% profit taboe is. :P

Wizard, een neef van mij werkt bij HSF Logistics. Die hebben een omzet van meer dan 220 miljoen. En hun profit ligt rond de 8%. Niks taboe, gewoon een groot bedrijf met een gezonde structuur en durven te investeren in de toekomst. Maar hier stop ik mee, want dit gaat over heel iets anders dan over de toekomst van Robin Frijns. Ik wens die jongen een prima toekomst toe.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Hij maakt op mij in elk geval meer indruk dan pretty boy GvdG. Ik zie voor hem wel een toekomst in de F1 als hij een kans krijgt.

Wizard

@Janke; Oh, dat kan. Ligt aan de klanten hé. De NATO verbiedt een profit meer dan 5% voor contractors en 2% voor subcontractors. DSM heeft ook een limiet, maar weet niet meer exact hoe hoog. Allen contractuele bepalingen.

Figge

Robin heeft een Massaatje of een Kimietje nodig bij zijn saubertest. Met heeeelll veeeelll geluk kan dat net zo goed uitpakken voor hem als dat het voor hen heeft gedaan. Hoewel ik eigenlijk denk dat dat tegenwoordig niet meer gaat. Zonder geld een supertest afleggen en een contract in de wacht slepen.
Testcoureur worden is eigenlijk niet goed genoeg, want er wordt toch niet getest. In een jaar kan te veel gebeuren om testcoureur te worden.
Ofwel, ik hoop echt serieus dat ie een kans maakt op een F1 stoeltje. GP2 kan zijn momentum en reputatie schaden.

Wizard

Mee eens. En ik hoop vurig op het juiste aanbod.

Sabai

Sauber heeft in het verleden toch genoeg talenten een kans gegeven . Dus hij heeft een kans lijkt mij.

Kootje

Citaat van: Sabai op 22 oktober 2012 - 20:51:04
Sauber heeft in het verleden toch genoeg talenten een kans gegeven . Dus hij heeft een kans lijkt mij.

Mwah ..... héél klein kansje maar.
Als 1e coureur hebben ze daar al Hülkenberg gecontracteerd, en voor het 2e zitje staat reservecoureur Esteban Gutierez (3e in GP2) al in de wachtkamer.

Sabai

Is Hulkenberg al bevestigd dan? Zou wel een mooi koppel zijn Hulk en Frijns in een team.

Wizard

Sluit ik mij bij aan. Wie gaat het managment overtuigen?

Edwin90

Nou, vooruit. Ik ben de beroerdste ook niet en bied me geheel vrijwillig aan om dit smerige klusje op te lossen. Morgen vlieg in naar India om de besprekingen met Sauber te beginnen.  ;)

Breaktest

Citaat van: Jehoentelaar op 22 oktober 2012 - 17:10:54
Waarop baseer je dat de GP2 hoger staat aangeschreven? Ik zou juist zeggen dat de WSR hoger staat aangeschreven, omdat de GP2 steeds meer coureurs met vooral geld in het startveld heeft zitten door de kosten die aan die klasse zijn verbonden. In de WSR zijn de kosten voor één seizoen FR35 aanzienlijk lager. Het is geen toeval dat mannen als Sam Bird, Jules Bianchi en Kevin Magnussen de WSR/FR35 verkiezen boven de GP2.

Het klopt dat Frijns niet heeft gedomineerd in de klasse. Dat wil zeggen, niet alleen. Het duo Frijns-Bianchi is over het hele jaar gezien veruit het beste geweest.

Op de eerste plaats heeft GP2 een 4.0 liter V8 motor tegenover 3,5 ltr voor WSR. Ook de rondetijden op hetzelfde circuit zijn sneller. Voorts is het een feit dat vooral coureurs uit de GP2 doorstromen.
Wat dominantie betreft vergeet je ook Da Costa die minder races heeft gereden maar meer overwinningen heeft gepakt dan wie dan ook. Relatief gezien heeft hij meer punten gepakt dan Frijns. 

Fabian

Frijns heeft zich in ieder geval in de kijker gereden. Maar een klein zakcentje zal ie toch mee moeten nemen!

Jehoentelaar

@ Breaktest:

Al zet je een V10 met zesliter in die GP2-bak, het gaat om de sterkte van de concurrentie. Het verschil tussen beide klassen is niet zo ondraaglijk groot dat de GP2 een tussenstation moet zijn tussen WSR en F1. In dat geval zou de WSR vergelijkbaar zijn met de GP3, terwijl de GP3 eerder een luxe FR2.0 is. Aaron Vainio stapte vanuit de GP3 moeiteloos in bij Team RFR in de WSR, maar Daniel Abt had maakte dezelfde stap naar Tech1 Racing en had veel meer moeite met de WSR, waaruit dus blijkt dat het niet een stap is die iedereen zomaar maakt.

Dat het een feit is dat vooral coureurs uit de GP2 doorstromen, komt doordat er tot voor kort ook zeker grote talenten hebben gereden. Zo sporadisch komt er nu een talent voorbij, maar het huidige GP2-veld (that is, van afgelopen seizoen) is nooit even sterk, laat staan sterker, dan het WSR-veld. Ik ben ervan overtuigd dat het intercontinentaliseren van de GP2 ertoe leidt dat de kosten voor een full-time ride in die klasse zo hoog worden, dat de WSR daar steeds meer van gaat profiteren.

Ik vergeet Da Costa niet als je meer posts van mij hebt gelezen; ik zei letterlijk dat Frijns en Bianchi "over het hele jaar" hebben gedomineerd. Daarmee sluit ik Da Costa dus uit, vanwege zijn late instapmoment (waarmee ik dus niet ontken dat hij zijn races heeft gedomineerd, dat is een heel ander verhaal).