Wat is dat toch met die carriere van Verstappen?

Gestart door Breaktest, 20 oktober 2012 - 13:13:11

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Figge op 21 oktober 2012 - 21:13:12
Eens. Maar volgens mij bemoeit Jos zich al jaren niet meer met F1. Alle zinvolle conceties in F1 uit de tijd van Jos, zijn bijna allemaal uit F1 verdwenen/vertrokken.
hoe weet jij dat dan? Ik bedoel, alleen Ross Brawn al is nog steeds betrokken bij F1, wat Kootje ook al zegt. Er zijn er ongetwijfeld nog zat die al dan niet rechtstreeks of via via bij F1 betrokken zijn, bij teams, motorleveranciers, als bij sponsoren.

Bovendien: hoe weten wij nou met wie hij contact heeft? Hij kan zich wel twee slagen in de rondte mailen of bellen met jan en alleman en de contacten allemaal warm houden. Ik heb geen idee hoor, maar hij is pas tien jaar gestopt, zolang geleden is dat helemaal niet.

Figge

Jullie hebben ook eigenlijk wel gelijk, want de dingen die ik hier nu schrijf zijn idd gewoon persoonlijke opvattingen uit media artikelen die je her en der leest. Ze gaan ook helemaal niet meer over Verstappen als coureur, maar als manager van zijn zoon. Op basis van wat ik van zijn persoonlijkheid kan inschatten (en dat slaat eigenlijk niet echt ergens op) is ie daar gewoon niet echt geschikt voor.
Wat Jos zou moeten proberen als coureur: V8 Supercars!!

0634

Naja, of ik gelijk heb weet ik niet, ik kan niet inschatten of hij goeie contacten heeft of niet en ik heb geen idee hoe zijn reputatie over de grens is. Maar ik denk dat niemand dat hier kan, en ik vind het dan wat kort door de bocht om hem dan daarom af te schrijven.

Wizard

Citaat van: Figge op 21 oktober 2012 - 20:50:16
Op het puntje Salo na, helemaal mee eens!


Heb ik hem nu beledigd of overschat?



Ik kan me vergissen maar herinner mij een Verstappen die niet opgewassen was tegen de Fin.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 21 oktober 2012 - 20:49:24
Citaat van: Kootje op 21 oktober 2012 - 20:44:39
Mwah ..... niet alles is door het gerecht ontkracht hé?
De vermeende mishandelingen van z'n vrouw zijn nooit voorgekomen omdat zij de aanklachten in heeft getrokken.
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet hebben plaats gevonden.
Daarnaast zit het gerecht er ook vaak genoeg naast, of kunnen ze op wettielijke basis niets beginnen wegens vormfouten of gebrek aan bewijs, terwijl ze donders goed weten dat de gedaagde schuldig is.

Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat Verstappen schuldig is hoor, daarvoor weet ik te weinig van de materie, ik wil alleen je argument "de rechter zegt" hiermee ontkrachten.

Nou ja, op het moment dat aanklachten wordne ingetrokken of rechters mensen vrijspreken is het klaar. Finito.

Dan kan je het niet steeds voor zijn voeten blijven gooien omdat het misschien wel waar was. Misschien hebben anderen nog meer gedaan maar is er nooit een aanklacht geweest. Zo kan je alles negatief benaderen.

Ik vind, als iemand is vrijgesproken moeten we ervan uitgaan dat het niet is gebeurd en moet je zeker niet, zoals Wizard hier doet, zomaar als zijnde het een FEIT neerplempen dat 'hij zijn vrouw in elkaar heeft gerost en op zijn vriendin is ingereden.' Dat is namelijk verre van een feit.

Lees zelf eens je uitspraak over Badr.

*Iets over een pot en een ketel.*

Figge

Citaat van: Wizard op 21 oktober 2012 - 21:32:29
Citaat van: Figge op 21 oktober 2012 - 20:50:16
Op het puntje Salo na, helemaal mee eens!


Heb ik hem nu beledigd of overschat?



Ik kan me vergissen maar herinner mij een Verstappen die niet opgewassen was tegen de Fin.

Oja dat is waar ook!!
Salo was idd beter dan Verstappen in 1997...

Wizard

Citaat van: Kootje op 21 oktober 2012 - 20:44:39
Mwah ..... niet alles is door het gerecht ontkracht hé?
De vermeende mishandelingen van z'n vrouw zijn nooit voorgekomen omdat zij de aanklachten in heeft getrokken.
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet hebben plaats gevonden.
Daarnaast zit het gerecht er ook vaak genoeg naast, of kunnen ze op wettielijke basis niets beginnen wegens vormfouten of gebrek aan bewijs, terwijl ze donders goed weten dat de gedaagde schuldig is.

Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat Verstappen schuldig is hoor, daarvoor weet ik te weinig van de materie, ik wil alleen je argument "de rechter zegt" hiermee ontkrachten.

Precies. En Verstappen is al veroordeeld.

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Society/326904/Jos-Verstappen-in-cel-om-mishandeling-exvriendin.htm

Wizard

Citaat van: Figge op 21 oktober 2012 - 21:36:46
Citaat van: Wizard op 21 oktober 2012 - 21:32:29
Citaat van: Figge op 21 oktober 2012 - 20:50:16
Op het puntje Salo na, helemaal mee eens!


Heb ik hem nu beledigd of overschat?



Ik kan me vergissen maar herinner mij een Verstappen die niet opgewassen was tegen de Fin.

Oja dat is waar ook!!
Salo was idd beter dan Verstappen in 1997...

Dacht ik ook al. En met Brundle had ik een beetje het zelfde gevoel alleen niet aantoonbaar. Mark geloof ik je nog wel. ;)

Franky R.

Ik ben het met Jeroen eens.
Jos zal best het een en ander hebben uitgevreten, maar er zijn idd. altijd mensen die het grijsgedraaide plaat nog een keer opzetten.


Zijn ex-vrouw in elkaar gerost? Dan zou ze toch echt haar aanklacht laten staan, hoor! Sofie is wat dat betreft geen doetje. En andere heet 'Jos de Grindbak-coureur...waar ik behoorlijk moedeloos van kan worden.




En Jeroen komt met een zeer goed voorbeeld van "Kluivert de Verkrachter". Er is toen zelfs aangetoond dat er forse hiaten zaten in de verklaring van dat meisje. Ze was zogenaamd gedrogeerd, maar ze kon het appartement tot in detail reconstrueren?!


En wat wil jij zeggen over Badr Hari? Die heeft inmiddels een flink aantal aanklachten tegen zich lopen. En hij heeft in twee van de vijf (!) zaken die tegen hem lopen een bekentenis afgelegd...Je wordt heus niet zomaar negentig dagen in hechtenis genomen, hoor! Laat staan dat zoiets wordt verlengt... ::)


Vergelijk dat met Verstappen die hooguit een week of wat werd vastgehouden?

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 oktober 2012 - 21:44:25
Citaat van: Kootje op 21 oktober 2012 - 20:44:39
Mwah ..... niet alles is door het gerecht ontkracht hé?
De vermeende mishandelingen van z'n vrouw zijn nooit voorgekomen omdat zij de aanklachten in heeft getrokken.
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet hebben plaats gevonden.
Daarnaast zit het gerecht er ook vaak genoeg naast, of kunnen ze op wettielijke basis niets beginnen wegens vormfouten of gebrek aan bewijs, terwijl ze donders goed weten dat de gedaagde schuldig is.

Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat Verstappen schuldig is hoor, daarvoor weet ik te weinig van de materie, ik wil alleen je argument "de rechter zegt" hiermee ontkrachten.

Precies. En Verstappen is al veroordeeld.

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Society/326904/Jos-Verstappen-in-cel-om-mishandeling-exvriendin.htm


Op die fiets?
Dus omdat hij eerder is veroordeeld is hij in geval van een nieuwe zaak volgens jou meteen ook schuldig?


Dat is namelijk wat jij zegt...

0634

#40
Citaat van: Wizard op 21 oktober 2012 - 21:33:20
Lees zelf eens je uitspraak over Badr.

*Iets over een pot en een ketel.*

Hoezo dan? Badr heeft daadwerkelijk een celstraf gehad voor mishandeling (Los van de stuk of 26 zaken die nog lopen tegen hem, die we moeten afwachten en de misdragingen in de ring tegen o.m. Bonjasky). Jos nooit. Die gast is een beest man, heel anders dan JV m.i.., daarom zit ie dus ook nog steeds vast. Maar okee, een slag om de arm moeten we in een aantal zaken nog wel houden, hoewel hij in eentje daarvan al bekend heeft...

Maar aangaande Verstappen blijft er vrijwel niets over qua excessen. Hij is ook nooit veroordeeld voor mishandeling, alleen voor belaging: http://nos.nl/artikel/327868-verstappen-rijdt-in-op-exvriendin.html

Dat het een opvliegend kwalletjes is, akkoord, maar zoals jij hem neerzet gaat veel te ver.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 21 oktober 2012 - 21:49:23
Citaat van: Wizard op 21 oktober 2012 - 21:44:25
Citaat van: Kootje op 21 oktober 2012 - 20:44:39
Mwah ..... niet alles is door het gerecht ontkracht hé?
De vermeende mishandelingen van z'n vrouw zijn nooit voorgekomen omdat zij de aanklachten in heeft getrokken.
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet hebben plaats gevonden.
Daarnaast zit het gerecht er ook vaak genoeg naast, of kunnen ze op wettielijke basis niets beginnen wegens vormfouten of gebrek aan bewijs, terwijl ze donders goed weten dat de gedaagde schuldig is.

Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat Verstappen schuldig is hoor, daarvoor weet ik te weinig van de materie, ik wil alleen je argument "de rechter zegt" hiermee ontkrachten.

Precies. En Verstappen is al veroordeeld.

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Society/326904/Jos-Verstappen-in-cel-om-mishandeling-exvriendin.htm


Op die fiets?
Dus omdat hij eerder is veroordeeld is hij in geval van een nieuwe zaak volgens jou meteen ook schuldig?


Dat is namelijk wat jij zegt...

Nee, maar waar rook is, is vuur. Iemand die vaak gedagvaardigd wordt is natuurlijk geen heilige boon. Dat is het zelfde dat mijn (ex)buurjongen, volgens eigen zeggen, nooit wat heeft gedaan terwijl hij wel 2 keer per maand de politie aan zijn deur heeft. Laten we gewoon ons gezond boerenverstand gebruiken. De politie staat niet zomaar aan je deur en er moeten weldegelijk handvaten zijn om je voor de rechter te dagen.

En los daarvan, iemand die zovaak in aanraking komt met de justitie, wil je niet aan je bedrijf linken. Egaal of hij nu wel of geen gelijk heeft. En de geluiden van mensen die Verstappen wel kennen en hem meemaken, sluiten prima aan op het bovenstaande. De dagvaardigen, de arrestaties en veroordelingen zijn niet uit de lucht komen vallen.

Of ik hem daarom wil veroordelen? Nee hoor. Maar als ik een bedrijf had zou ik die man geen eens in de buurt willen hebben. Of Max misschien wel beter af is met een professioneel persoon? Ja. Ik denk het wel!

gloudiesaurus

Toch is Verstappen destijds vanwege de mishandeling op de kartbaan vrijgesproken, zo ook bij het voorval van zijn vrouw. Dat een bedrijf daar niet mee geassocieerd wil worden, oke, maar ik dat als Verstappen weer gaat racen en wat wint... dat dit zo weer vergeten is.

Ja ik heb ook een What if gevoel als ik naar de carrière van Verstappen kijk. Vergelijk in 1994 ook die Benetton niet met die van Schumacher... die auto was voor Schumacher gebouwd. Zoveel andere coureurs konden er later ook niet mee overweg. Eigenlijk wilde Verstappen in 1994 ook nog niet debuteren, hij tekende als testcoureur. Maar toen JJ Letho zijn nek brak moest hij ineens van de F3 naar de Formule 1... In die tijd een veel grotere stap als tegewoordig! Formule 1 auto waren in die tijd veel moeilijker te rijden...

Achteraf gezien had hij 1 jaar moeten wachten, maar what if?

What if als het Honda project in 1998 was doorgegaan? (het project waarbij Verstappen supersnel was)... What if als Damon Hill halverwege 1999 was uitgestapt en Verstappen was ingestapt? (Verstappen testte toen al voor Jordan op Silverstone...) Wat als...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Citaat van: gloudiesaurus op 21 oktober 2012 - 22:15:13
Toch is Verstappen destijds vanwege de mishandeling op de kartbaan vrijgesproken, zo ook bij het voorval van zijn vrouw. Dat een bedrijf daar niet mee geassocieerd wil worden, oke, maar ik dat als Verstappen weer gaat racen en wat wint... dat dit zo weer vergeten is.

Ja ik heb ook een What if gevoel als ik naar de carrière van Verstappen kijk. Vergelijk in 1994 ook die Benetton niet met die van Schumacher... die auto was voor Schumacher gebouwd. Zoveel andere coureurs konden er later ook niet mee overweg. Eigenlijk wilde Verstappen in 1994 ook nog niet debuteren, hij tekende als testcoureur. Maar toen JJ Letho zijn nek brak moest hij ineens van de F3 naar de Formule 1... In die tijd een veel grotere stap als tegewoordig! Formule 1 auto waren in die tijd veel moeilijker te rijden...

Achteraf gezien had hij 1 jaar moeten wachten, maar what if?

What if als het Honda project in 1998 was doorgegaan? (het project waarbij Verstappen supersnel was)... What if als Damon Hill halverwege 1999 was uitgestapt en Verstappen was ingestapt? (Verstappen testte toen al voor Jordan op Silverstone...) Wat als...



Idd was als...
Ik denk dat (bijna) iedereen het er wel over eens is dat de snelheid van Verstappen in de zin van voertuig beheersing ook voor F1 begrippen bovengemiddeld was. Maar lees allerlei andere topics er maar op na. Dat is echt niet het enige waar het in de racerij om draait. Rijden kan ie wel. Alleen die andere dingen he...

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 21 oktober 2012 - 22:15:13
Toch is Verstappen destijds vanwege de mishandeling op de kartbaan vrijgesproken, zo ook bij het voorval van zijn vrouw. Dat een bedrijf daar niet mee geassocieerd wil worden, oke, maar ik dat als Verstappen weer gaat racen en wat wint... dat dit zo weer vergeten is.

Nee nee Peter, Verstappen is deels schuldig verklaart alleen niet bestraft geworden. Overigens was dit niet het eerste incident op de kartbaan wat eindigde in de rechtzaak: http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/article/detail/2094300/2008/03/31/Verstappen-door-het-lint-op-kartbaan.dhtml

Overigens las ik:
CitaatVerstappen bezoekt het Limburgse kartcentrum wel vaker. ,,Als gasten van hem of zijn zoontje winnen, heeft dat wel eens tot een woordenwisseling geleid. Hij kan niet zo goed tegen zijn verlies,'' zegt een medewerker van het kartcentrum.

Exact hetgeen wat mensen die hem kennen, van de kartbaan in Genk, beweren. Agressief, buitensporig gedrag en een slechte verliezer. Kortom geen leuk overkomen. En dat kan weldegelijk van invloed zijn. De racewereld is niet al te groot in Nederland. Typische 'ons kent ons' wereldje. Vandaar mijn mening dat Max beter af is bij een professioneel (ik zou bijna willen zeggen: fatsoendelijk) iemand. Niet alleen vanwege zijn reputatie maar dat onderhandelen niet zijn sterkste kant is, is reeds eerder gebleken. Wat dat aangaat mag hij een voorbeeld nemen aan Robin Frijns. Ik ben bang Peter dat hard een rondje kunnen rijden niet genoeg is anno 2012.

CitaatJa ik heb ook een What if gevoel als ik naar de carrière van Verstappen kijk. Vergelijk in 1994 ook die Benetton niet met die van Schumacher... die auto was voor Schumacher gebouwd. Zoveel andere coureurs konden er later ook niet mee overweg. Eigenlijk wilde Verstappen in 1994 ook nog niet debuteren, hij tekende als testcoureur. Maar toen JJ Letho zijn nek brak moest hij ineens van de F3 naar de Formule 1... In die tijd een veel grotere stap als tegewoordig! Formule 1 auto waren in die tijd veel moeilijker te rijden...

Schumacher debuteerde ook in een auto die niet voor hem gebouwd was, 3 jaar eerder. Reed zelfs naast een drievoudig wereldkampioen en zo waren er nog meer rijders die debuteerde en het stukken beter deden. Herbert reed ook in de op Schumacher gebouwde Benetton maar deed het toch stukken beter. Rijders die Verstappen wel versloeg waren toch de Rossetjes. Iets beter spul als Salo en Wilson, waren al een maatje te groot. Dus talent, prima, maar groot talent, no way. Daarvoor zat hij écht veel te ver achter Schumacher.

CitaatAchteraf gezien had hij 1 jaar moeten wachten, maar what if?

What if als het Honda project in 1998 was doorgegaan? (het project waarbij Verstappen supersnel was)... What if als Damon Hill halverwege 1999 was uitgestapt en Verstappen was ingestapt? (Verstappen testte toen al voor Jordan op Silverstone...) Wat als...



Wat als mijn tante een wiel was..... Nee, alle gekheid op een stokje, ik denk dat hij een overbemeten carriere heeft gehad. Had een hele lange adem voordat definitief de kaars uitging.