Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

0634

Mja, maar het verschilt nogal of je voor een fan-F1 site schrijft of dat je een journalistiek bedoelt blad schrijft. Artikelen horen in dit soort bladen objectief te zijn. Columns gebruikt je dan om je mening te ventileren.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2014 - 18:37:57
Mja, maar het verschilt nogal of je voor een fan-F1 site schrijft of dat je een journalistiek bedoelt blad schrijft. Artikelen horen in dit soort bladen objectief te zijn. Columns gebruikt je dan om je mening te ventileren.


Tja, Koense schrijft praktisch alle overige verhalen anders dan die van Lammers, Lennep en Hezemans helemaal zelf. En een 'Gloudi' heeft Koense niet... ;)


Ik lees zijn magazine vooral vanwege de achtergrondverhalen uit de oudheid van de sport. Gelukkig zitten die wel goed in elkaar...

gloudiesaurus

Hij mag me altijd bellen  ;D

Ik heb sinds 2 editie ook een abonnement op RTL Magazine. Ik vind het magazine mooi, vooral de oude verhalen. Al lijken sommige verhalen mij wel aangedikt.
Ik lees het blad vooral voor de achtergrondinfo, tijdje geleden stond er wat in over March en Lammers, een heel mooi stuk.

Ik moet zeggen dat ik de artikelen van Koense over de huidige Formule 1 wel vaak een negatieve insteek hebben. Al vond ik dat in de laatste 2 editie overigens wel meevallen.
Maar daarin moet hij objectiever zijn.
Ik volg ook RTL Grand Prix op Facebook en dat is ook steeds negatief... "vroeger was alles beter". Die reacties op die posts zijn van lezers die onderschrijven. Jammer want elke periode in de Formule 1 heeft zo zijn charmes.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Het idee dat dingen vroeger beter waren leeft op ontelbaar veel fronten; niet alleen wat autosport betreft. Is wat mij betreft gewoon iets menselijks. Mensen hebben een soort band met een bepaalde periode, binnen de autosport is dat vaak de periode waarin ze begonnen met races kijken en raceklassen volgen.

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 15 mei 2014 - 00:15:57
Het idee dat dingen vroeger beter waren leeft op ontelbaar veel fronten; niet alleen wat autosport betreft. Is wat mij betreft gewoon iets menselijks. Mensen hebben een soort band met een bepaalde periode, binnen de autosport is dat vaak de periode waarin ze begonnen met races kijken en raceklassen volgen.

Is een beetje hetzelfde als met muziek, er wordt vaak gezegd dat de muziek uit je jeugdjaren is degene die je het meest van al bijblijft. Dat ervaar ik persoonlijk ook zo; ik ben nog steeds het meest van al weg van muziek uit de jaren '80, nu zelfs van dingen uit genres waar ik in die bewuste periode mijn neus voor opgehaald zou hebben. Ook met de autosport uit die jaren heb ik dat, en dan denk ik vooral aan het eerste turbotijdperk in de Formule 1 - zie ook mijn specials die ik schrijf.

Hoezeer ik ook de leuke dingen uit de tijd koester, heb ik evenwel geen behoefte om in een teletijdmachine te stappen en terug te keren indien dat zou kunnen. Het was immers ook de tijd van een moeilijke puberteit, slechte schoolresultaten, een kleinburgerlijke thuisomgeving en een obsessief katholieke grootmoeder, om maar een paar dingen te noemen. Dat àlles vroeger beter was, ga je mij dan ook nooit horen zeggen.

gloudiesaurus

Mij ook niet.

Ik vind zelf de auto's uit de jaren '90 nog het leukst. Juist toen ik begon met kijken. Maar terug naar die tijd? Nee dat hoeft voor mij niet.

Een blad moet objectief zijn  :) Ik wil niet steeds lezen dat het vroeger beter was...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik denk ook dat alles vertekend. Zoek maar ns hele races op van vroeger. Zitten ook hele saaie tussen. Bovendien; al die doden en gewonden... willen we dat weer terug? Ik zit er niet op te wachten.

Nostalgie geeft alles smaak, maar het verkleurd ook.

Perton



Kleine 700 pagina's. Ik vermaak me de komende tijd wel.

0634

Een van jouw meest illustere landgenoten.

Overigens heb ik (nog) nooit iets van hem gelezen.

Perton

Moet je een keer doen. Ik heb een hekel aan 'literatuur' (ik lees dan ook vooral spannende thrillers en crimeboeken), maar de boeken van García Márquez geniet ik echt van.

0634

Ik lees wel literatuur, misschien dat ik hem ook wel eens ga proberen.

Fabian

Ben nu bezig in het boek Geen Makkelijke Dag. Soort van autobiografie van een NAVY Seal die Osama Bin Laden doodde. Vind het echt een prachtig boek. Daarvoor On the Road van Richard Hammond gelezen. Ook een mooi en leuk boek.

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/het_eerste_boek_van_jeroen_scholte/

We hebben het hier al eens eerder over gehad Jeroen en toen wilde ik graag een exemplaar met handtekening! Ik ga het boek in ieder geval zeker aanschaffen!!

Fabian

En gevonden;
 

Fabian
Redactielid
GPPits God

Berichten: 7083
Thank God for F1
 

Re: Danktopic voor Jeroen
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2013 - 11:59:52 »
CitaatVeranderVerwijderSplits topic
Citaat van: Edwin90 op 15 april 2013 - 11:48:30
Stiekem hopen we nu allemaal dat hij achter de schermen gewoon boeken aan het schrijven is!   Ik koop het eerste exemplaar!
Ik ook. Dan wil ik er wel eentje met handtekening!

Meld dit bericht aan de moderator     145.93.189.37


Enzo

Echt helemaal tof Jeroen!
Gefeliciteerd!! 8)