Wat verwachten we van Perez in 2013?

Gestart door Enzo, 13 oktober 2012 - 22:48:11

« vorige - volgende »

Is Perez een waardige opvolger van Hamilton?

Ja, Perez gaat gewoon voor de prijzen volgend jaar!
6 (19.4%)
Nah, Perez zal af en toe een succesje hebben...
19 (61.3%)
Mwah, Perez is nog niet toe aan een topteam...
5 (16.1%)
Nee, Perez is niet goed genoeg voor een topteam
1 (3.2%)

Totaal aantal stemmen: 27

jende

als je goed kijkt kan je op dit filmpje ook zien dat hij er al naast zat:


Maar met de computer beelden van sky was het duidelijker te zien..

Franky R.

Ik heb een 'still-shot' gemaakt van het moment dat Kimi op het kunstgras komt [Astroturf zit toch alleen in Am. Football-stadions?]... Als ik kijk naar de auto voor beide rijders, dan lijkt Perez gewoon zijn lijn in te nemen, hoor!


Nogmaals, het was Kimi die buitenom wilde inhalen. Spectaculair, idd. Maar het kan ook spectaculair fout gaan... :-X 




Franky R.

Citaat van: jende op 14 april 2013 - 14:11:04
als je goed kijkt kan je op dit filmpje ook zien dat hij er al naast zat:


Maar met de computer beelden van sky was het duidelijker te zien..


Ok, maar Perez rijdt ook een normale lijn richting de kerbs voor de aankomende rechterbocht.

jende



Hier deze laat zien dat raikkonen naast perez rijd en met beide banden binnen de baan..
Sky sport zei dat er een regel is dat perez op zon moment ruimte moet laten en perez stuurde naar links en dwong daarmee raikkonen van de baan..

0634

Citaat van: jende op 14 april 2013 - 13:59:03
je mag iemand die naast je rijd niet van de baan drukken.
de beelden op TV gaven niet duidelijk aan waar raikkonen zat op het moment dat perez naar links stuurde, het leek alsof hij er nog vlak achter zat.
maar via de digitalisatie van sky sport kon je zien dat raikkonen met de voorkant van zijn wagen al naast perez reed, en daardoor had perez de ruimte moeten laten ook al zat raikkonen aan de buitenkant.
Hij zat er ook niet naast, zo meenden de stewards blijkbaar ook. Nog ver voor de bocht zat hij al op het gras, Perez rijdt voor, mag zijn lijn houden, dus gewoon een race-incident.

Om eerlijk te zijn: als je voor dit soort dingen al gaat straffen is dat het eind van het racen. Dit is gewoon een normaal gevecht. Perez verdedigd, Kimi valt aan. Allebei prima, maar dan eindigt het soms zo.

Wings

Citaat van: jende op 14 april 2013 - 14:31:55


Hier deze laat zien dat raikkonen naast perez rijd en met beide banden binnen de baan..
Sky sport zei dat er een regel is dat perez op zon moment ruimte moet laten en perez stuurde naar links en dwong daarmee raikkonen van de baan..

Het laat zien dat Kimi totaal geen recht had op deze positie en zou moeten liften.

0634

Citaat van: jende op 14 april 2013 - 14:31:55


Hier deze laat zien dat raikkonen naast perez rijd en met beide banden binnen de baan..
Sky sport zei dat er een regel is dat perez op zon moment ruimte moet laten en perez stuurde naar links en dwong daarmee raikkonen van de baan..

En de stewards zeiden blijkbaar wat anders. ;)

Perez rijdt gewoon nog voor Kimbo, en heeft recht op zijn lijn. Dit was precies het moment waarop Kimi had moeten liften.

Franky R.

Citaat van: jende op 14 april 2013 - 14:31:55


Hier deze laat zien dat raikkonen naast perez rijd en met beide banden binnen de baan..
Sky sport zei dat er een regel is dat perez op zon moment ruimte moet laten en perez stuurde naar links en dwong daarmee raikkonen van de baan..


Klopt, maar dan moet de rijder voor je je wel hebben gezien. Dit lijkt heel erg op Button vs Hamilton [Canada 2011] of Massa vs Hamilton [Suzuka 2011]...Toen zag Lewis Massa niet nader komen...

Maikel0230

#173
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 15:21:18
En de stewards zeiden blijkbaar wat anders. ;)

Perez rijdt gewoon nog voor Kimbo, en heeft recht op zijn lijn. Dit was precies het moment waarop Kimi had moeten liften.

Inderdaad perez heeft recht op die lijn maar kimi heeft evenveel recht omzich op die plaats aan de buitenkant te bevinden. Perez wijkt van de racelijn af waarschijnlijk omdat hij niet dacht dat kimi zich al op die plaats bevond en hem zo hoopte af te houden.

Wat ik dus van de meeste hier opmaak mag een wagen zich nog niet eens aan de buitenkant bevinden, dan moet je maar liften, als het zo zou zijn dan zien we nog maar weinig non-DRS inhaalbewegingen dat kan ik je op een papiertje geven. Dit is zo een van die incidenten die geen mens op de wereld correct kan beoordelen, beide partijen hebben namelijk recht van spreken. Perez heeft de racelijn maar kimi zit naast hem en volgens de regels van het spel hoort hij hem ruimte te geven. In het mate van het mogelijke natuurlijk. Kimi kreeg denk ik nog niet eens de kans om te liften, daarvoor gebeurde het te snel.

Mijn eerder oproep van eerder dat Perez daarom geen penalty kreeg is daarom ongegrond. Hoogstens een waarschuwing voor slingeren had hij toch wel mogen krijgen want hij heeft het naar het schijnt bij meerder coureurs gedaan, niet alles is op FOM uitgezonden geworden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 14 april 2013 - 19:09:54
Wat ik dus van de meeste hier opmaak mag een wagen zich nog niet eens aan de buitenkant bevinden, dan moet je maar liften, als het zo zou zijn dan zien we nog maar weinig non-DRS inhaalbewegingen dat kan ik je op een papiertje geven.

Nee, maar het is ook overdreven om in de vlekken te schieten als iemand bij je buitenom wilt. Je mag best verdedigen hoor. Kimi zat er niet naast, dan is de lijn voor Perez. Ik neem Kimi niets kwalijk hoor, t is zijn schuld niet, maar die is een typisch race-incident.

T.Nuvolari

Je kan het Perez moeilijk kwalijk nemen. Hij lijkt me vooral zijn lijn te rijden en op die shot net voor de 150m is er al niet zo heel veel plaats. Shit Happens.


Gerard

#177
Oef, nu al de druk verhogen
Oke, hij blijft achter bij button, maar laatstgenoemde vond ik ook een uitstekende pot rijden gisteren!

Verder is alles denk ik  wel gezegd hierboven (over het incident Kimi/Perez)

0634

Ik vind hem hard genoeg op de baan om eerlijk te zijn. Ik vond hem zeker niet te ver gaan, maar wel gewoon gepast van zich afbijten. Op welke situatie Whitmarsch doelt is mij dan ook niet helemaal duidelijk.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 april 2013 - 16:47:51
Ik vind hem hard genoeg op de baan om eerlijk te zijn. Ik vond hem zeker niet te ver gaan, maar wel gewoon gepast van zich afbijten. Op welke situatie Whitmarsch doelt is mij dan ook niet helemaal duidelijk.


Ik snapte er ook geen reet van, waar Whitmarsh het over had...Maar zo stond het echt in Autosport... ???