Wat verwachten we van Perez in 2013?

Gestart door Enzo, 13 oktober 2012 - 22:48:11

« vorige - volgende »

Is Perez een waardige opvolger van Hamilton?

Ja, Perez gaat gewoon voor de prijzen volgend jaar!
6 (19.4%)
Nah, Perez zal af en toe een succesje hebben...
19 (61.3%)
Mwah, Perez is nog niet toe aan een topteam...
5 (16.1%)
Nee, Perez is niet goed genoeg voor een topteam
1 (3.2%)

Totaal aantal stemmen: 27

0634

Naja, als je inzet op Vettel zal je iig niet veel winnen. Wat dat betreft kan Perez veel meer opleveren. Maar ik kan me niet voorstellen dat druistige Sergio het over een heel seizoen beter zal doen (qua punten) dan zijn teamgenoot die zo solide is als gepanserd staal.

Arthur

Als de McLaren HELEMAAL top is pakt hij links en rechts wel een succes [lees; als 1e beginnen]. Wordt het vanaf 4 of 5 dan moet ik nog zien wat hij er van maakt. Opvallend was wel dat toen bekend werd dat hij naar MCL ging hij geen deuk meer in een pakje boter reed. Maar we zullen zien!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

De vraag luidt wat Pérez als rijder presteert, niet wat de gevolgen kunnen zijn van dominant materiaal. Dat rijders met topmateriaal een succesje kunnen boeken spreekt voor zich. Ben wel benieuwd naar zijn kennen en kunnen. Bij Ferrari heeft men het niet aangedurft hem naast Alonso te plaatsen. Kan zijn dat men bang was dat Pérez te veel in zijn vaarwater zou rijden.

Arthur

Ja maar dominant materiaal speelt wel mee of en hoe je gaat presteren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ligt aan hoe je prestatie interpreteert. Ik zie prestatie niet als een getal/resultaat maar wat je als rijder presteert. Als Pérez alleen succesvol kan zijn mits hij topmateriaal heeft is mijn conclusie dat je niet veel verwacht van Pérez als rijder.

Arthur

Genuanceerder. Ik richt me even op zijn 1e jaar bij MCL. Dan verwacht ik dat hij succes boekt als het materiaal top is. Zit de auto op plaats 4/5 dan denk ik niet dat hij doorstoomt naar P 1/2 en die prestatie niet kan leveren. Bij MCL is het een debuutjaar voor hem en moet hij nog wennen/groeien. Daarom is het materiaal dan bijzonder belangrijk. In jaar 2 zijn er geen excuses meer natuurlijk.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Ik denk dat Perez wel om overwinningen kan strijden dit jaar. Hij heeft het ook met de Sauber laten zien dat hij als rijder over genoeg talent beschikt.

Jehoentelaar

Sure, maar die Sauber was van zichzelf ook een hele goede auto. In de tweede helft van het jaar zakten de prestaties van Perez in (wat ook autotechnisch kan zijn geweest, uiteraard). Ik heb geen idee wat ik van Perez moet verwachten. Als hij het komende jaar veelal sneller is dan Button, dan hebben we in de Mexicaan wel een leuke coureur voor minstens de subtop der coureurs.

Super Seb

Perez heeft het talent en de lef om te racen. Daarnaast heeft hij ook het inzicht en gevoel om het maximale uit de banden te halen. Voor het begin van het seizoen hoef je zeker geen wonderen te verwachten maar naarmate het seizoen vordert komt ongetwijfeld de ware Sergio boven drijven. Persoonlijk denk ik dat hij voor 2014 een absolute uitdager voor de titel zal zijn met een jaar ervaring op zak en waarschijnlijk een doorontwikkelde McLaren.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Super Seb op 08 maart 2013 - 20:30:20
Perez heeft het talent en de lef om te racen. Daarnaast heeft hij ook het inzicht en gevoel om het maximale uit de banden te halen. Voor het begin van het seizoen hoef je zeker geen wonderen te verwachten maar naarmate het seizoen vordert komt ongetwijfeld de ware Sergio boven drijven. Persoonlijk denk ik dat hij voor 2014 een absolute uitdager voor de titel zal zijn met een jaar ervaring op zak en waarschijnlijk een doorontwikkelde McLaren.


Euhm, doorontwikkelde McLaren? In 2014? Ik denk dat iedereen vanaf nul begint, volgend jaar hoor! ;)

Super Seb

Citaat
Euhm, doorontwikkelde McLaren? In 2014? Ik denk dat iedereen vanaf nul begint, volgend jaar hoor! ;)

Van wat ik begrepen heb heeft McLaren ervoor gekozen om een nieuwe wagen voor 2013 te bouwen om hiermee in 2014 een voorsprong te hebben terwijl de rest een "aangepaste/doorontwikkelde" 2012 wagen heeft, of zit ik er nu echt heel erg naast? Begin nu aan mezelf te twijfelen.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Jehoentelaar

De regelwijzigingen voor 2014 zijn zodanig groot dat dat praktisch onmogelijk is. Zover ik weet heeft McLaren inderdaad geen doorontwikkelde auto voor 2013, maar dat biedt ze geen voorsprong voor 2014.

Super Seb

Citaat van: Jehoentelaar op 08 maart 2013 - 22:02:16
De regelwijzigingen voor 2014 zijn zodanig groot dat dat praktisch onmogelijk is. Zover ik weet heeft McLaren inderdaad geen doorontwikkelde auto voor 2013, maar dat biedt ze geen voorsprong voor 2014.

Dat klopt inderdaad. Zoals ik het had opgevat was dat wel hun streven. Kleine misinterpretatie van mijn kant. I stand corrected.  :-X
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Franky R.

Citaat van: Super Seb op 08 maart 2013 - 22:06:33
Citaat van: Jehoentelaar op 08 maart 2013 - 22:02:16
De regelwijzigingen voor 2014 zijn zodanig groot dat dat praktisch onmogelijk is. Zover ik weet heeft McLaren inderdaad geen doorontwikkelde auto voor 2013, maar dat biedt ze geen voorsprong voor 2014.

Dat klopt inderdaad. Zoals ik het had opgevat was dat wel hun streven. Kleine misinterpretatie van mijn kant. I stand corrected.  :-X
No problem. Nobody will kill you for this... :P
;)

Arthur

Nou, van de eerste race zal Sergio niet gelukkig worden denk ik. En de voorspellingen over die nieuwe auto zijn ook nog niet om over naar huis te schrijven. Blijft dus even over waar hij staat t.o.v. Button. We zullen zien in Sepang!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel