Wat verwachten we van Perez in 2013?

Gestart door Enzo, 13 oktober 2012 - 22:48:11

« vorige - volgende »

Is Perez een waardige opvolger van Hamilton?

Ja, Perez gaat gewoon voor de prijzen volgend jaar!
6 (19.4%)
Nah, Perez zal af en toe een succesje hebben...
19 (61.3%)
Mwah, Perez is nog niet toe aan een topteam...
5 (16.1%)
Nee, Perez is niet goed genoeg voor een topteam
1 (3.2%)

Totaal aantal stemmen: 27

Jehoentelaar

Het klinkt als onzin omdat Vettel drie wereldtitels heeft en Rosberg één GP-zege. Maar wanneer hebben de heren gelijkwaardig materiaal gehad in de Formule 1? Rosberg begon bij het wegzakkende Williams en heeft daar slechts sporadisch voorin meegedaan. Vettel kwam binnenrollen en had na één jaar (en één losse race, vooruit) meteen een potentiële kampioenswagen onder zijn kont.

Doet niks af aan Vettel, maar de vergelijking is nooit gemaakt. Ik wil Perez niet meteen gelijk geven, maar het meteen afdoen als onzin gaat te ver.

Iceman2012

#91
Citaat van: Jehoentelaar op 17 januari 2013 - 19:35:22
Vettel kwam binnenrollen en had na één jaar (en één losse race, vooruit) meteen een potentiële kampioenswagen onder zijn kont.
Anderhalf seizoen. In dat halve seizoen dat jij vergeten bent liet hij in de regen ook al geweldige dingen zien!

Jehoentelaar

Ja, half seizoentje erbij dan. Vooruit. ;)

Figge

Misschien baseert hij zich op het feit dat Rosberg, Schumacher ("best ever") 3 jaar op rij te pakken heeft gehad.

0634

Ik denk ook niet dat Rosberg sneller is dan Vettel, maar het is inderdaad nooit getest. Rosberg heeft nog nooit in een topwagen gereden. Dus wie weet. Maar goed, Glock ook niet, dus misschien is hij wel de snelste Duitser... Of Hulkie.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Nico tegen Lewis opgewassen is, maar wie weet. Hij was immers ook opgewassen tegen Schumacher, maar dan wel eentje die over zijn piek heen was. Het is aan Rosberg om te laten zien wat hij tov Lewis kan doen.

Enzo

Citaat van: Figge op 17 januari 2013 - 22:18:05
Misschien baseert hij zich op het feit dat Rosberg, Schumacher ("best ever") 3 jaar op rij te pakken heeft gehad.

Dat heeft Rosberg gelukkig ook niet gedaan, maar das een ander gesprek... ;)

0634

Citaat van: Enzo op 17 januari 2013 - 23:14:44
Citaat van: Figge op 17 januari 2013 - 22:18:05
Misschien baseert hij zich op het feit dat Rosberg, Schumacher ("best ever") 3 jaar op rij te pakken heeft gehad.

Dat heeft Rosberg gelukkig ook niet gedaan, maar das een ander gesprek... ;)
Je zal toch op zijn minst moeten onderkennen dat Rosberg niet voor hem onderdeed over drie jaar genomen. En vergeleken met andere teammaten uit het verleden is dat nogal wat. Daar kan Perez zich op baseren, maar ik vind het niet zo fair omdat Schumacher inmiddels over zijn top was.

Overigens is Hulk ook een Duitser en ook razendsnel....

Enzo

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2013 - 12:51:21
Citaat van: Enzo op 17 januari 2013 - 23:14:44
Citaat van: Figge op 17 januari 2013 - 22:18:05
Misschien baseert hij zich op het feit dat Rosberg, Schumacher ("best ever") 3 jaar op rij te pakken heeft gehad.

Dat heeft Rosberg gelukkig ook niet gedaan, maar das een ander gesprek... ;)
Je zal toch op zijn minst moeten onderkennen dat Rosberg niet voor hem onderdeed over drie jaar genomen. En vergeleken met andere teammaten uit het verleden is dat nogal wat. Daar kan Perez zich op baseren, maar ik vind het niet zo fair omdat Schumacher inmiddels over zijn top was.

Overigens is Hulk ook een Duitser en ook razendsnel....

Schumacher was idd minder sterk dan pré 2006, maar ook de afgelopen 2 jaar vond ik hem wel de betere van de twee.
Technische falen, een langzame auto en tegenslagen in de race hebben de uitslagen dusdanig beinvloed dat je op basis van de eindtotalen een dergelijke opmerking als Figge kan maken. Maar dat is totaal geen reflectie van wat er in het geheel gebeurd is imo.

Maar laten we het over Perez hebben.  :)


Kootje

Citaat van: Enzo op 18 januari 2013 - 13:01:12
Schumacher was idd minder sterk dan pré 2006, maar ook de afgelopen 2 jaar vond ik hem wel de betere van de twee.

De afgelopen 2,5 jaar zelfs. ::)


CitaatTechnische falen, een langzame auto en tegenslagen in de race hebben de uitslagen dusdanig beinvloed dat je op basis van de eindtotalen een dergelijke opmerking als Figge kan maken. Maar dat is totaal geen reflectie van wat er in het geheel gebeurd is imo.

Idd, het leek soms wel alsof alle manco's bij Mercedes hem troffen. Ik weet dat dat niet zo is, maar wat heeft die man 'n pech gehad de afgelopen 3 jaar. Al was hij zelf ook niet geheel foutloos, vooral Singapore was niet zijn baan, zonder al die malheur had hij ook op papier Rosberg verslagen.


CitaatMaar laten we het over Perez hebben.  :)

Tsja .... wat moeten we daarover zeggen. Leuke coureur waar McLaren best wel plezier van gaat hebben, maar hij zal Hamilton niet doen vergeten. Het lijkt me met deze line-up voor McLaren het verstandigst als ze de Ferrari filosofie adopteren en Pérez direct tot 2e coureur bombarderen.

0634

Nou ja, over Rosberg/Schumacher zullen we het nooit eens worden blijkbaar, want MS was allerminst de betere van de twee in mijn ogen over al die tijd. Maar soit, die discussie heeft een baard.

Perez mag roepen wat hij denkt, als Rosberg na Schumacher ( ;)) ook Lewis zal verslaan heeft hij een punt. Maar ik geloof er helemaal niks van. Persoonlijk zou ik Hulkenberg niet uitvlakken als we het dan toch over snelle oosterburen hebben.

jende

Ik heb voor dit jaar 50 euro ingezet dat perez kampioen word..
Sicke quote en de kans is nog redelijk aanwezig dat perez voor een verassing gaat zorgen , denk dat mclaren wel weer een van, zoniet de beste wagen zal opleveren voor 2013

Jehoentelaar

Als je toch van je geld af wilt, ik zoek nog sponsoring voor een bezoek aan The Greatest Spectacle in Racing... ;)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 21 januari 2013 - 12:34:04
Als je toch van je geld af wilt, ik zoek nog sponsoring voor een bezoek aan The Greatest Spectacle in Racing... ;)
Nou, dat hangt wel af van de 'return on investment'... :P
;)

Jehoentelaar

Die heeft 'ie met zijn inzet op Perez ook niet. :D

Franky R.