Wat verwachten we van Perez in 2013?

Gestart door Enzo, 13 oktober 2012 - 22:48:11

« vorige - volgende »

Is Perez een waardige opvolger van Hamilton?

Ja, Perez gaat gewoon voor de prijzen volgend jaar!
6 (19.4%)
Nah, Perez zal af en toe een succesje hebben...
19 (61.3%)
Mwah, Perez is nog niet toe aan een topteam...
5 (16.1%)
Nee, Perez is niet goed genoeg voor een topteam
1 (3.2%)

Totaal aantal stemmen: 27

Enzo

Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2012 - 10:46:36
Ik vind het nog steeds moeilijk te verkroppen dat Perez volgend jaar bij McLaren rijdt en dat Kobayashi waarschijnlijk gekicked wordt. Ja, alle voors en tegens afwegend heeft Perez een beter jaar gehad (en heeft wellicht de meeste potentie van de twee), maar het verschil lijkt zo klein.

Ja eens, ik vind Perez overall niet beter dan Kamui.
Ze hebben een verschillende stijl dat wel.


Franky R.

Citaat van: Enzo op 30 oktober 2012 - 14:23:57
Citaat van: Matthijs op 30 oktober 2012 - 10:46:36
Ik vind het nog steeds moeilijk te verkroppen dat Perez volgend jaar bij McLaren rijdt en dat Kobayashi waarschijnlijk gekicked wordt. Ja, alle voors en tegens afwegend heeft Perez een beter jaar gehad (en heeft wellicht de meeste potentie van de twee), maar het verschil lijkt zo klein.

Ja eens, ik vind Perez overall niet beter dan Kamui.
Ze hebben een verschillende stijl dat wel.
Dat en het feit dat Kobayashi heel goed bij Sauber past. Hij zou het, IMHO, ook goed doen bij Ferrari of Williams. Ferrari koos voor nog een jaartje met Massa...En Williams?

0634


janke

McLaren moet eerst maar eens proberen volgend jaar een winwaardige auto op de grid te zetten. Want hoe langer het seizoen 2012 duurt des te minder wordt McLaren.

Wat Perèz betreft vind ik die gast tot nu toe middelmaat. Hij moet eerst maar eens zorgen dat hij minder fouten maakt, want rare stunts zijn hem niet vreemd. Veel beter dan Kobayashi is hij niet imo. Ik had veel liever een Hülkenberg bij McLaren gezien. Moet ook nog "rijpen" oké, maar ik vind hem volwassener een race rijden dan Perèz.

Wat Williams betreft laat daar Bottas maar een kans krijgen. Bij tests en trainingen is die gast snel. En of Williams werkelijk met beide geldschieters doorgaat vraag ik me wel af. Ik denk dat één vd twee er gaat verdwijnen.
Some things are too important to be left in the past.

Figge

Ik denk dat Perez het beter zal doen de meeste van hem verwachten... Maar dat denk ik pas sinds ik het nieuws even heb laten bezinken.

Ik dacht het volgende toen het nieuws deze transfer bekend werd... toevallig precies "ff"voor de officiele bekendmaking van Hamilton en Mercedes...
Ik kreeg het gevoel erbij dat het een paniekactie was van McLaren om Perez te halen om het gezichtsverlies van het kwijtraken van Hamilton te camoufleren. Dat het er op leek dat ze Hamilton zijn moment niet gunde. Het signaal meegeven aan Lewis dat zij hem helemaal niet nodig hebben.

Franky R.

Citaat van: Figge op 31 oktober 2012 - 09:06:52
Dat het er op leek dat ze Hamilton zijn moment niet gunde. Het signaal meegeven aan Lewis dat zij hem helemaal niet nodig hebben.
Zo kinderachtig kan het er idd. aan toe gaan in de Formule 1...Maar ik denk niet dat McLaren heel ver achteruit valt, tenzij ze echt werk willen maken van de Honda-motoren.


http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_herenigd_met_honda/

Figge

Ik verwacht ook niet dat McLaren ansich heel ver zal terug vallen, maar Perez zit natuurlijk nog niet op het niveau van Hamilton.
En het verschil tussen de Hamilton van nu en de Perez van nu zal zeker in de 1e seizoenshelft in de prestaties te zien zien. Althans dat denk ik.


Fabian


Gerard

Ja inderdaad... Was dit niet de auto die Lewis heloofd was ? ;D

0634

Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar deze jongen volgend jaar. Qua snelheid denk ik dat het wel goed zit. Zal zeker in kwali regelmatig sneller kunnen zijn dan JB (die niet echt heel goed is in kwali), maar het probleem zal hem zitten in de races waar hij nogal eens druistig is en ik vraag me af of hij een seizoen lang constant zal zijn (wat JB normaal gesproken wel is).

In ieder geval vind ik het heel leuk om weer eens een heel nieuw en jong gezicht in een (vermoedelijke) topwagen te zien. Een dark horse.

T.Nuvolari

Dark Horse? Dat valt wel mee, niet? Perez heeft bij momenten al laten zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Enkel zijn vorm aanhouden kan hij nog wat bijschaven. Hij is snel en kan, als het moet, banden sparen. Dat laatste is een kwaliteit die Hamilton soms ontbrak. Hij zal het wel kunnen als hij nuchter blijft.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 14 januari 2013 - 09:29:22
Dark Horse? Dat valt wel mee, niet? Perez heeft bij momenten al laten zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Enkel zijn vorm aanhouden kan hij nog wat bijschaven. Hij is snel en kan, als het moet, banden sparen. Dat laatste is een kwaliteit die Hamilton soms ontbrak. Hij zal het wel kunnen als hij nuchter blijft.
Het grote verschil is dat men nu van Perez verwacht, dat hij in elke GP presteert. Hamilton was idd. geen bandenfluisteraar, maar was veel vaker wel de snellere coureur.

0634

Citaat van: M@rc op 14 januari 2013 - 09:29:22
Dark Horse? Dat valt wel mee, niet? Perez heeft bij momenten al laten zien uit het juiste hout gesneden te zijn. Enkel zijn vorm aanhouden kan hij nog wat bijschaven. Hij is snel en kan, als het moet, banden sparen. Dat laatste is een kwaliteit die Hamilton soms ontbrak. Hij zal het wel kunnen als hij nuchter blijft.
Ik vind het absoluut een dark horse. Dat hij snel is, okee, dat weten we, maar hoe hij zich verhoudt tot de toppers in het veld zou ik niet weten. Hoe hij omgaat met de druk van een topteam weet ik ook niet. Bovendien is hij nogal grillig. Benieuwd of hij dat eruit krijgt.