Wat verwachten we van Perez in 2013?

Gestart door Enzo, 13 oktober 2012 - 22:48:11

« vorige - volgende »

Is Perez een waardige opvolger van Hamilton?

Ja, Perez gaat gewoon voor de prijzen volgend jaar!
6 (19.4%)
Nah, Perez zal af en toe een succesje hebben...
19 (61.3%)
Mwah, Perez is nog niet toe aan een topteam...
5 (16.1%)
Nee, Perez is niet goed genoeg voor een topteam
1 (3.2%)

Totaal aantal stemmen: 27

0634

Aah, dit is geen deur sluiten, kom op he. Perez zat nog helemaal niet naast Kimi toen hij instuurde. Als hij er al echt goed naast had gezeten, okee, maar dat was niet zo.

Arthur

Kimi stuurde al naar links om aan te geven dat Perez die aktie niet nogmaals hoefde te maken. Helaas dacht Perez dat Kimi wel naar rechts zou gaan als hij toch probeerde zich er tussen te wringen... Dom dus van Perez!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 27 mei 2013 - 22:22:50
Aah, dit is geen deur sluiten, kom op he. Perez zat nog helemaal niet naast Kimi toen hij instuurde. Als hij er al echt goed naast had gezeten, okee, maar dat was niet zo.
Ik geef toch aan dat het vooral de schuld van Perez is? Maar Kimi was aan het eind de enige die nog een aanrijding kon voorkomen, Perez kon niet meer terug. Maar Kimi koos ervoor Perez af te knijpen, kijk de beelden er maar op na. Dat recht had hij want Perez zat er inderdaad helemaal nog niet naast, maar resultaat was wel dat Kimi daardoor veel plaatsen verloor.
Als Alonso de credits krijgt dat hij een aanrijding met Perez wist te voorkomen door de chicane af te steken, dan moet je met dezelfde maatstaven Kimi bekritiseren dat hij het niet deed.

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 28 mei 2013 - 07:12:57
Citaat van: Jeroen op 27 mei 2013 - 22:22:50
Aah, dit is geen deur sluiten, kom op he. Perez zat nog helemaal niet naast Kimi toen hij instuurde. Als hij er al echt goed naast had gezeten, okee, maar dat was niet zo.
Ik geef toch aan dat het vooral de schuld van Perez is? Maar Kimi was aan het eind de enige die nog een aanrijding kon voorkomen, Perez kon niet meer terug. Maar Kimi koos ervoor Perez af te knijpen, kijk de beelden er maar op na. Dat recht had hij want Perez zat er inderdaad helemaal nog niet naast, maar resultaat was wel dat Kimi daardoor veel plaatsen verloor.
Als Alonso de credits krijgt dat hij een aanrijding met Perez wist te voorkomen door de chicane af te steken, dan moet je met dezelfde maatstaven Kimi bekritiseren dat hij het niet deed.

Dus als iemand zijn auto naast die van jou gooit als je al aan het insturen bent moet je maar wegduiken om een botsing te vermijden. Goed dat we dat weer weten  :o. Ik wil met je wedden dat kimi dacht dat zodra hij instuurde Perez nooit zo dom zou zijn zich daar nog tussen te smijten. Kimi keek nog niet eens in de spiegel denk ik. ah ja want niemand is zo dom het dan nog te proberen  ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

#229
Alonso maakte op  dezelfde plek wèl een ontwijkende beweging, ik dacht ook bij Perez, en " sneed " daarmee de chicane af
vervolgens moest Alonso die plek aan Perez geven

ik dacht juist dat als je voordeel hebt, dat de plek TERUG gegeven moet worden, maar daar was hier [volgens mij] geen sprake van ???

Fabian

Alonso had der voordeel van door de chicane af te snijden. Zo bleef hij voor Perez en daarom moest hij die plek afgeven. Dat zal de lezing van de FIA zijn geweest.

Gerard

uh.. volgens mij zijn ze sneller als je die chicane gewoon via de racelijn neemt dan wanneer je hem afsnijdt en over die drempels moet.. ???
Maar ik heb daar nog geen ervaring mee ;)

Fabian

Ik ook niet. Het is ook niet mijn mening, maar ik denk dat de FIA zo geoordeeld heeft.

Kootje

Citaat van: Gerard op 28 mei 2013 - 13:56:47
uh.. volgens mij zijn ze sneller als je die chicane gewoon via de racelijn neemt dan wanneer je hem afsnijdt en over die drempels moet.. ???

Lijkt me sterk. ::)



Citaat van: MathijsAls Alonso de credits krijgt dat hij een aanrijding met Perez wist te voorkomen door de chicane af te steken, dan moet je met dezelfde maatstaven Kimi bekritiseren dat hij het niet deed.

Het grote verschil hierin zit hem dat Perez bij Fernando al vóór de chicane ernaast zat en Fernando daardoor niet in kon sturen, terwijl hij bij Kimi pas in 'n (niet bestaand) gat dook toen Kimi al aan het insturen was. Een aantal ronden daarvoor was wel 'n vergelijkbare situatie als die met Alonso, en toen ontweek Kimi hem nog wel. Nu was dat onmogelijk.

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 28 mei 2013 - 13:22:34
Citaat van: Matthijs op 28 mei 2013 - 07:12:57
Citaat van: Jeroen op 27 mei 2013 - 22:22:50
Aah, dit is geen deur sluiten, kom op he. Perez zat nog helemaal niet naast Kimi toen hij instuurde. Als hij er al echt goed naast had gezeten, okee, maar dat was niet zo.
Ik geef toch aan dat het vooral de schuld van Perez is? Maar Kimi was aan het eind de enige die nog een aanrijding kon voorkomen, Perez kon niet meer terug. Maar Kimi koos ervoor Perez af te knijpen, kijk de beelden er maar op na. Dat recht had hij want Perez zat er inderdaad helemaal nog niet naast, maar resultaat was wel dat Kimi daardoor veel plaatsen verloor.
Als Alonso de credits krijgt dat hij een aanrijding met Perez wist te voorkomen door de chicane af te steken, dan moet je met dezelfde maatstaven Kimi bekritiseren dat hij het niet deed.

Dus als iemand zijn auto naast die van jou gooit als je al aan het insturen bent moet je maar wegduiken om een botsing te vermijden. Goed dat we dat weer weten  :o. Ik wil met je wedden dat kimi dacht dat zodra hij instuurde Perez nooit zo dom zou zijn zich daar nog tussen te smijten. Kimi keek nog niet eens in de spiegel denk ik. ah ja want niemand is zo dom het dan nog te proberen  ;)
Doe je nou expres zo bijdehand? Natuurlijk moet je een botsing vermijden als je daartoe in staat bent! maar ik zeg toch helemaal niet dat Raikkonen zich als een mak lammetje naar de slachtbank moet laten leiden? Het is helemaal niet zo zwart-wit. Kimi stuurde helemaal de bocht nog niet in, want daar waren ze nog niet. Hij sloot de deur voor Perez en reed dus niet de normale racelijn. En hoewel de aanrijding de schuld van Perez is, had Raikkonen 'm kunnen voorkomen door niet naar links te snijden. In plaats daarvan besloot Kimi de weg voor Perez te blokkeren wat Kimi uiteindelijk heeft moeten bekopen met een lekke band.

Wings

Is dat niet een beetje de omgedraaide wereld?

Matthijs

Wings: als jij in het dagelijks verkeer groen licht hebt, maar iemand rijdt door rood, klap jij er doodleuk op of rem je toch af? Nogmaals, ik vind de aanrijding primair de schuld van Perez, maar Raikkonen sneed zichzelf in de vingers door Perez af te snijden. Zoals eerder gezegd: als je een inhaalactie pleegt na de tunnel kun je niet meer terug. Er was voor Perez geen ruimte meer om zijn (weliswaar kansloze) inhaalpoging af te breken. De enige die op dat moment nog in staat was een aanrijding te voorkomen was Raikkonen.

Wings

Punt is dat als de ander door rood rijdt, ik mij geenszins hoef te verantwoorden waarom ik niet stop. Of ik kon stoppen staat dan niet ter discussie. Bovendien geloof ik niet dat Kimi dit had kunnen voorkomen. Alleen door preventief rechtdoor te rijden. En dat mag niet. Kimi kun je niks verwijten hier.

Matthijs

Verantwoorden? Dat is toch helemaal niet relevant? Dat is in mijn ogen helemaal niet het punt, mijn punt is dat je het beste een aanrijding vermijdt als je daartoe in staat bent, zeker als je alle punten zo hard nodig hebt. En ik ben van mening dat Kimi dit juist wel had kunnen voorkomen. Bekijk de beelden maar. Voor hen rijdt Hamilton en die rijdt een hele andere lijn dan Raikkonen. Kimi had puur het doel om Perez achter zich te houden. Daar had hij alle recht op, maar daardoor werk hij niet vijfde maar tiende.

Wings

Zo ver ik mij kan heugen ging Kimi daar vaker naar links om te voorkomen dat Perez zijn McLaren opnieuw er naast zou plaatsen. En dat recht heeft Kimi. Kortom, Kimi probeerde juist een incident te voorkomen door duidelijk te laten blijken dat daar geen ruimte is. Kennelijk dacht Perez slim te zijn en probeerde alsnog zijn McLaren er tussen te zetten.