Rugnummers aub

Gestart door Breaktest, 12 oktober 2012 - 13:53:29

« vorige - volgende »

Voorstander van vaste nummers voor coureurs?

Ja
3 (18.8%)
Nee
4 (25%)
Maakt me niet zo uit
9 (56.3%)

Totaal aantal stemmen: 12

robbert

Citaat van: SDG op 29 november 2013 - 10:19:35
Citaat van: Kootje op 29 november 2013 - 07:00:37
Die marketingwaarde is idd enorm, mits het de betere coureurs betreft. Je noemt nu Rossi's nr 46, maar weet je naast dat nummer ook de startnummers van alle andere deelnemers uit de MotoGP? Ik niet iig. Ja .... Lorenzo 99 en Marquez 93, maar dat van Pedrosa weet ik dus al niet eens.

26.  ;)

En het nummer 34 is in de MotoGP-klasse overigens 'bevroren'. Wordt niet meer uitgereikt. Rara, van wie was dit nummer?

van die motorijder die vorig seizoen overleden is in een crash

Figge

Kevin Schwantz. Google en Wiki zijn zo makkelijk :P

SDG

Citaat van: robbert op 29 november 2013 - 11:33:56
van die motorijder die vorig seizoen overleden is in een crash

Je bedoelt wellicht Marco Simoncelli, maar die had nummer 58 en overleed in 2011. Jaja, ik zei het een tijdje terug nog tegen Franky, de tijd vliegt snel.

58, dat is waarschijnlijk ook een nummer dat de eerste tijd niet meer gaat uitgereikt worden. Net als 74 (nummer van Dajiro Kato destijds).

SDG

Citaat van: Figge op 29 november 2013 - 11:41:51
Kevin Schwantz. Google en Wiki zijn zo makkelijk :P

De kwisjes zijn er vergeleken met tien jaar terug een stuk makkelijker op geworden, vind je ook niet?  :(

Figge

Citaat van: SDG op 29 november 2013 - 12:12:04
Citaat van: Figge op 29 november 2013 - 11:41:51
Kevin Schwantz. Google en Wiki zijn zo makkelijk :P

De kwisjes zijn er vergeleken met tien jaar terug een stuk makkelijker op geworden, vind je ook niet?  :(

Klopt :D

SDG

Citaat van: Figge op 29 november 2013 - 09:14:46
Daarbij heb ik nog een andere gevoel tussen bijvoorbeeld MotoGP en Formule 1.
Bij MotoGP heb ik de indruk dat het kampioenschap toch vooral draait om de rijders. Teams zijn daar niet zo van belang.
In andere klassen als DTM en WEC draait het juist weer meer om de teams en in mindere mate om de rijders.

Dat is in F1 heel anders. Dat is meer een totaal concept waarbij rijders en teams elkaar versterken.
Ik vind het huidige systeem van de startnummers daarom eigenlijk wel prima. De ere plek in de pitstraat voor de teams.
Het is een weerspiegeling van de prestatie van de deelnemers aan dit kampioenschap. Het is een eer om er aan te mogen deelnemen ipv dat het kampioenschap draait om één specifieke deelnemer die zich een status aparte toeëigend.
Als rijder WK worden, dan rijdt je met nummer 1. Wordt je team slechts 3e, dan heb je toch die plek in de pitsstraat.

Die vaste startnummers in de MotoGP zijn ook nog niet zo gek lang ingeburgerd. Er is een tijd geweest - net als bij de Indycars overigens - dat de eerste tien rijders in het WK voor het volgende seizoen gewoon de nummers 1 tot en met 10 toegewezen kregen. Dat was m.a.w. een echte graadmeter, waaraan je onmiddellijk kon aflezen hoe goed een coureur het in het vorige jaar gedaan had.

Perton

Volgens mij heeft de top 10 nog steeds de keuze om dat te doen maar mogen ze ook voor hun normale nummer kiezen. Pedrosa reed paar jaar terug nog een seizoen met nummer 2

Figge

#127
Citaat van: SDG op 29 november 2013 - 12:21:48
Citaat van: Figge op 29 november 2013 - 09:14:46
Daarbij heb ik nog een andere gevoel tussen bijvoorbeeld MotoGP en Formule 1.
Bij MotoGP heb ik de indruk dat het kampioenschap toch vooral draait om de rijders. Teams zijn daar niet zo van belang.
In andere klassen als DTM en WEC draait het juist weer meer om de teams en in mindere mate om de rijders.

Dat is in F1 heel anders. Dat is meer een totaal concept waarbij rijders en teams elkaar versterken.
Ik vind het huidige systeem van de startnummers daarom eigenlijk wel prima. De ere plek in de pitstraat voor de teams.
Het is een weerspiegeling van de prestatie van de deelnemers aan dit kampioenschap. Het is een eer om er aan te mogen deelnemen ipv dat het kampioenschap draait om één specifieke deelnemer die zich een status aparte toeëigend.
Als rijder WK worden, dan rijdt je met nummer 1. Wordt je team slechts 3e, dan heb je toch die plek in de pitsstraat.

Die vaste startnummers in de MotoGP zijn ook nog niet zo gek lang ingeburgerd. Er is een tijd geweest - net als bij de Indycars overigens - dat de eerste tien rijders in het WK voor het volgende seizoen gewoon de nummers 1 tot en met 10 toegewezen kregen. Dat was m.a.w. een echte graadmeter, waaraan je onmiddellijk kon aflezen hoe goed een coureur het in het vorige jaar gedaan had.

Precies, het draait dan om de rijders.  Ik vind het huidige F1 systeem eigenlijk wel mooi. Laat het maar zo als het is. In andere klassen is er ook geen sprake unieke machines. Echte diversiteit is er niet.
In F1 heeft iedereen een eigen auto. En F1 is gewoon anders. Een ander totaalpakket zeg maar.

SDG

Citaat van: Perton op 29 november 2013 - 12:23:25
Volgens mij heeft de top 10 nog steeds de keuze om dat te doen maar mogen ze ook voor hun normale nummer kiezen. Pedrosa reed paar jaar terug nog een seizoen met nummer 2

Dat klopt wel, denk ik. Casey Stoner was in 2012 voorlopig de laatste coureur die nummer 1 droeg. Als je overigens goed naar de foto kijkt, zie je dat onderaan in de '1' subtiel zijn vaste startnummer 27 verwerkt is. Kon hij dus de 1 gebruiken en meteen ook zijn vaste startnummer blijven dragen.



Franky R.

#129
Citaat van: Breaktest op 28 november 2013 - 23:48:28
Oeps. Klusje voor de redactie om een ander samen te voegen...


Je meent het.... :P


Bij deze dan de topics rugnummers en vaste nummers voor coureurs samengevoegd!!! :)