Round 16: Korean International Circuit

Gestart door Enzo, 10 oktober 2012 - 18:02:38

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2012 - 23:09:13

Eens. En misschien reden anderen ook prima, maar dan had het team het weer niet zo goed voor elkaar, dus heeft de uiteindelijke winnaar (team + rijder) het te allen tijden verdiend. In alle jaren dat ik keek heb ik er nog nooit eentje onverdiend kampioen zien worden.


Mwah, grotendeels met je eens...maar IMHO twijfel ik wel bij 1994, hoor!

Folkert

Maar dat is
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2012 - 23:09:13
Citaat van: Enzo op 16 oktober 2012 - 13:52:35
Citaat van: Folkert op 16 oktober 2012 - 13:38:29
Citaat van: Enzo op 16 oktober 2012 - 13:32:08
Citaat van: Folkert op 16 oktober 2012 - 13:27:40
Citaat van: SanderAlonso op 14 oktober 2012 - 16:14:43
Vettel is toch wel goed zeg, begin echt respect voor hem te krijgen. Als dit zijn derde titel wordt is het eel een mooie en goeie. Eigenlijk vedient hij het zelfs. Alonso is wat mij betreft beter maar Vettel is echt gegroeit en gaat nog meer titels halen.
maar wat doet hij meer dan bijvoorbeeld in Bahrein of Australiƫ of Monaco? IMO doet hij niets meer dan dat hij toen ook al deed. Het zelfde wat Alonso, Kimi, Button en Hamilton ook doen. Zo hard als mogelijk gaan met de auto die ze hebben. Alleen is de RBR gewoon de snelste auto weer en dan is Sebastian de snelste en wint hij (met 1 gelukjes overwinning) 3 races oprij. En ja, hij verdiend de titel dan zeker, maar Alonso en Hamilton verdienen hem op zijn minst even veel.
Vind je dat ook van Hamilton's titel?

Hoe bedoel je? Dat Lewis in 2008 de titel met een gelukje binnen haalde?

Nou ja, het is gewoon een kul redenering imo. De rijder met de meeste punten aan het einde van het seizoen verdiend gewoon de titel.

Eens. En misschien reden anderen ook prima, maar dan had het team het weer niet zo goed voor elkaar, dus heeft de uiteindelijke winnaar (team + rijder) het te allen tijden verdiend. In alle jaren dat ik keek heb ik er nog nooit eentje onverdiend kampioen zien worden.
Maar dat is ook niet wat ik bedoelde, dat Vettel onverdiend WK zou worden. Want ik ben wel eerlijk genoeg om te zeggen dat hij het erg goed heeft gedaan. Maar, wat ik oorspronkelijk aan Sander vroeg is, wat heeft hij in de afgelopen 3 races meer gedaan dan dit hele jaar? Volgens mij niet zo veel meer dan bijvoorbeeld in Malbourne of in Canada. Maar nu kon hij (dominant) winnen. Zijn titel word wel wat mooier dan 2011, dat zeker. Maar het is nu niet dat Sebastian zelf ineens de afgelopen 3 races iets briljants heeft gedaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 16 oktober 2012 - 23:15:07
Maar dat is ook niet wat ik bedoelde, dat Vettel onverdiend WK zou worden. Want ik ben wel eerlijk genoeg om te zeggen dat hij het erg goed heeft gedaan. Maar, wat ik oorspronkelijk aan Sander vroeg is, wat heeft hij in de afgelopen 3 races meer gedaan dan dit hele jaar? Volgens mij niet zo veel meer dan bijvoorbeeld in Malbourne of in Canada. Maar nu kon hij (dominant) winnen. Zijn titel word wel wat mooier dan 2011, dat zeker. Maar het is nu niet dat Sebastian zelf ineens de afgelopen 3 races iets briljants heeft gedaan.


Mee eens. Vettel wint verdiend, maar hij heeft de auto en het karakteristiek van de banen mee...RBR won vorig jaar ook op deze banen of waren ook dominant.


Net wat Jeroen schreef in zijn nabeschouwing; De echte ster bij RBR is Adrian Newey.

0634

Citaat van: Franky R. op 16 oktober 2012 - 23:11:21
Citaat van: Jeroen op 16 oktober 2012 - 23:09:13

Eens. En misschien reden anderen ook prima, maar dan had het team het weer niet zo goed voor elkaar, dus heeft de uiteindelijke winnaar (team + rijder) het te allen tijden verdiend. In alle jaren dat ik keek heb ik er nog nooit eentje onverdiend kampioen zien worden.


Mwah, grotendeels met je eens...maar IMHO twijfel ik wel bij 1994, hoor!
Over de manier waarop wel, maar over het seizoen genomen was het wel terecht.

0634

Citaat van: Franky R. op 16 oktober 2012 - 23:20:01
Citaat van: Folkert op 16 oktober 2012 - 23:15:07
Maar dat is ook niet wat ik bedoelde, dat Vettel onverdiend WK zou worden. Want ik ben wel eerlijk genoeg om te zeggen dat hij het erg goed heeft gedaan. Maar, wat ik oorspronkelijk aan Sander vroeg is, wat heeft hij in de afgelopen 3 races meer gedaan dan dit hele jaar? Volgens mij niet zo veel meer dan bijvoorbeeld in Malbourne of in Canada. Maar nu kon hij (dominant) winnen. Zijn titel word wel wat mooier dan 2011, dat zeker. Maar het is nu niet dat Sebastian zelf ineens de afgelopen 3 races iets briljants heeft gedaan.


Mee eens. Vettel wint verdiend, maar hij heeft de auto en het karakteristiek van de banen mee...RBR won vorig jaar ook op deze banen of waren ook dominant.


Net wat Jeroen schreef in zijn nabeschouwing; De echte ster bij RBR is Adrian Newey.
En Jeroen heeft heel vaak gelijk. Leuk joch is dat.

Sabai

Ik ben het er alleen niet mee eens dat de echte ster Andrew newey is. Het is de combinatie van vind ik meer. Newey zit namelijk al vanaf 2006 bij RBR maar de echte Succesen kwamen pas nadat Vettel bij het team kwam. Ik denk als ze niet een man als Vettel hadden er ook geen 2 WK titels waren behaalt. Kijk maar naar Webber zijn resultaten . Het blijft imho toch team + rijder daarom het een kan niet zonder de ander.

Jehoentelaar

Newey heeft vooral de regelwijzigingen van 2009 goed opgepakt, waardoor dat team in een keer een grote sprong naar voren kon maken.

Folkert

Ik ben het klein beetje met Sabai eens. Ze hadden natuurlijk wel een coureur als Vettel nodig om het maximale er uit te halen. Maar nieuwe teams zijn bijna nooit direct succesvol, dat kost tijd. Daarom geloofde ik nooit echt in successen voor Mercedes afgelopen jaren. of iig geen WK's. Maar Newey zit al sinds Februari 2006 bij RBR en is al 3 jaar bezig met een auto te ontwikkelen voor Sebastian er kwam. En als je kijkt naar plotselinge opleving van RBR, kan je toch eerder spreken van een innovatie van Newey dan van Vettel die ineens beter rijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Sabai

Maar als je naar 2008 kijkt. Toen reed Vettel in een torro rosso die ook indirect van de hand van Newey kwam en zie wat hij er mee deed . Hij pakte de overwinning in monza en reed het zuster team RBR met DC en Webber helemaal zoek. Torro rosso eindigde zelfs voor RBR dat jaar in het constructeurs wk. Wel ben ik het eens dat Newey de nieuwe regelgeving in 2009 goed opgepakt heeft maar dat is zoals ik al zei niet de enigste reden van succes.

Matthijs

Feit blijft wel dat Vettel mazzel heeft dat hij op precies het juiste moment bij Red Bull kwam. Daarnaast is hij zo goed dat hij het maximale eruit haalt, maar hij heeft nog nooit 'magere' jaren gekend als Hamilton en vooral Alonso.

Figge

Uiteraard heeft RBR een absolute top rijder als Vettel nodig om titels te pakken. Webber, en ook DC in het verleden, waren heel goed, winnaars ook, maar geen kampioenen... Als Vettel weggaat bij RBR hebben ze een direct probleem... Newey is uiteraard briljant, niet veel briljanter dan zijn tegenstrevers bij Ferrari en McLaren ed.
Volgens mij zijn er op dit moment 4 rijders in het veld die als echte topcoureur bestempeld kunnen worden.
Seb, Fernando, Kimi en Lewis. Daarom denk ik dat Mercedes volgend jaar een sprong naar voren kan maken en McLaren het wat moeilijker zal krijgen... Met alle respect vor Jenson overigens.

Figge

Citaat van: Matthijs op 17 oktober 2012 - 12:56:02
Feit blijft wel dat Vettel mazzel heeft dat hij op precies het juiste moment bij Red Bull kwam. Daarnaast is hij zo goed dat hij het maximale eruit haalt, maar hij heeft nog nooit 'magere' jaren gekend als Hamilton en vooral Alonso.

Zonder geluk vaart niemand wel...
De tijd zal leren of Vettel het talent heeft om het juiste moment op de juiste plek te zijn.
Dat is namelijk ook een kwaliteit.
Schumacher had dat, Senna, Prost. Zij reden ook allemaal nagenoeg hun hele carriere in auto's waar ze elk jaar races mee wonnen, toen ze eenmaal de top bereikte.


Matthijs

Citaat van: Figge op 17 oktober 2012 - 13:05:38
Citaat van: Matthijs op 17 oktober 2012 - 12:56:02
Feit blijft wel dat Vettel mazzel heeft dat hij op precies het juiste moment bij Red Bull kwam. Daarnaast is hij zo goed dat hij het maximale eruit haalt, maar hij heeft nog nooit 'magere' jaren gekend als Hamilton en vooral Alonso.

Zonder geluk vaart niemand wel...
De tijd zal leren of Vettel het talent heeft om het juiste moment op de juiste plek te zijn.
Dat is namelijk ook een kwaliteit.
Schumacher had dat, Senna, Prost. Zij reden ook allemaal nagenoeg hun hele carriere in auto's waar ze elk jaar races mee wonnen, toen ze eenmaal de top bereikte.

Klopt, maar Vettel rijdt nu 5 volledige jaren formule 1, waarvan hij 4 jaar in een auto rijdt die potentieel kampioen kon/kan worden. Ik ben benieuwd hoe het is als hij (net als Schumacher en Alonso en volgend jaar Hamilton), eens van een topauto overstapt naar een (op dat moment) subtopauto. Ik denk goed, maar we weten het niet.

Figge

Dan rijdt ie net zo foutloos als dit jaar. Aan het begin van het jaar vonden velen (ik ook) hem een vervelend kereltje omdat ie verwend gedrag vertoonde omdat t winnen niet meer als vanzelf ging. Daar heeft ie zich goed van herpakt.

Sabai

Citaat van: Figge op 17 oktober 2012 - 13:02:37
Uiteraard heeft RBR een absolute top rijder als Vettel nodig om titels te pakken. Webber, en ook DC in het verleden, waren heel goed, winnaars ook, maar geen kampioenen... Als Vettel weggaat bij RBR hebben ze een direct probleem... Newey is uiteraard briljant, niet veel briljanter dan zijn tegenstrevers bij Ferrari en McLaren ed.
Volgens mij zijn er op dit moment 4 rijders in het veld die als echte topcoureur bestempeld kunnen worden.
Seb, Fernando, Kimi en Lewis. Daarom denk ik dat Mercedes volgend jaar een sprong naar voren kan maken en McLaren het wat moeilijker zal krijgen... Met alle respect vor Jenson overigens.


Dat weet ik bijna wel zeker. Er zullen niet zoveel pole's meer worden gereden zoals Lewis dat doet.