Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Edwin90 op 09 oktober 2012 - 21:57:09
Ik vraag me dan af wat die wagen gedaan had als de tunnel wel had gewerkt. Want deze wagen is niet de snelste. Maar zeker niet slecht.

dan hadden wellicht die updates wel gewerkt, en inderdaad die wagen is zeker niet slecht, men scoort telkens punten ermee. Maar hij is te traag om te strijden om de titel

Jehoentelaar

Want dat doen ze nu niet? De discussie of ze wel of niet meedoen om de titel kan nog weken doorgaan, maar ik kan er niet bij dat iemand die met nog vijf races te gaan bovenaan staat in het kampioenschap niet mee zou strijden om de titel. Voor hetzelfde geld kegelt Grosjean zondag Vettel eraf, overlijdt de alternator weer of valt de hele motor uit elkaar zoals in 2010. Het komt bij mij erg over alsof de titelstrijd allang beslist is, maar met nog 125 punten te verdelen en meer dan zes uur aan racen te gaan is heel veel nog mogelijk.

Of Hamilton dan ook nog meedoet is een ander verhaal, maar het zal niet voor het eerst zijn dat de twee koplopers in het kampioenschap elkaar een nulscore cadeau doen in het heetst van de strijd.

0634

Dat zou wel weer eens leuk zijn. Een controversiele aanrijding tussen twee titelkandidaten.  :)

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2012 - 23:42:19
Want dat doen ze nu niet? De discussie of ze wel of niet meedoen om de titel kan nog weken doorgaan, maar ik kan er niet bij dat iemand die met nog vijf races te gaan bovenaan staat in het kampioenschap niet mee zou strijden om de titel. Voor hetzelfde geld kegelt Grosjean zondag Vettel eraf, overlijdt de alternator weer of valt de hele motor uit elkaar zoals in 2010. Het komt bij mij erg over alsof de titelstrijd allang beslist is, maar met nog 125 punten te verdelen en meer dan zes uur aan racen te gaan is heel veel nog mogelijk.

Of Hamilton dan ook nog meedoet is een ander verhaal, maar het zal niet voor het eerst zijn dat de twee koplopers in het kampioenschap elkaar een nulscore cadeau doen in het heetst van de strijd.
ok ja alonso staat aan de leiding. Maar ik bedoel dat die ferrari te traag is om die leiding te kunnen behouden. Moest hij nog kunnen meestrijden om de overwinningen, dan zou het een heel ander verhaal zijn. Maar om nu de titel te behalen, is die ferrari te traag

Enzo

Tja, in mijn optiek is het ook super spannend nu. Het kan nog alle kanten op en Ferrari kan zomaar de snelste zijn in Korea.

Folkert

Citaat van: Enzo op 10 oktober 2012 - 08:30:29
Tja, in mijn optiek is het ook super spannend nu. Het kan nog alle kanten op en Ferrari kan zomaar de snelste zijn in Korea.
Inderdaad. Op Grandprix.com stond dat het resultaat ook een baan specifiek resultaat was + het feit dat Vettel hier altijd heel goed gaat. Maar als het WK echt spannend tot de laatste race moet worden, hoop ik op Lotus en Mclaren de komende 3 races als de dominante factor. En ik verwacht Ferrari ook goed bij de top 3.

Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaatok ja alonso staat aan de leiding. Maar ik bedoel dat die ferrari te traag is om die leiding te kunnen behouden. Moest hij nog kunnen meestrijden om de overwinningen, dan zou het een heel ander verhaal zijn. Maar om nu de titel te behalen, is die ferrari te traag


Ik geef je 50% ongelijk...want als die Ferrari echt zo traag zou zijn, dan was Massa geen tweede geworden in Suzuka. Die andere 50% krijg om de Ferrari idd. de power lijkt te missen, om op eigen kracht Alonso voor het WK te laten gaan.


Maar we weten nog niet met welke updates Ferrari komt en of die update überhaupt wel werken...

Wizard

Verwacht je nog serieuze veranderingen? En zo ja, denk je dat ze bij Red Bull en McLaren achterover leunen en het aan een toeval over laten? Ook daar staan alle zeilen bij! En die kunnen Aerodynamisch ook nog eens meer dan Ferrari kan met een onbetrouwbare windtunnel.

robbert

Citaat van: Wizard op 10 oktober 2012 - 18:25:48
Verwacht je nog serieuze veranderingen? En zo ja, denk je dat ze bij Red Bull en McLaren achterover leunen en het aan een toeval over laten? Ook daar staan alle zeilen bij! En die kunnen Aerodynamisch ook nog eens meer dan Ferrari kan met een onbetrouwbare windtunnel.

inderdaad, redbull en mclaren staan er het best voor, beter dan ferrari. Want de laatste races, naderden ze telkens op alonso

Franky R.

Citaat van: Wizard op 10 oktober 2012 - 18:25:48
Verwacht je nog serieuze veranderingen? En zo ja, denk je dat ze bij Red Bull en McLaren achterover leunen en het aan een toeval over laten? Ook daar staan alle zeilen bij! En die kunnen Aerodynamisch ook nog eens meer dan Ferrari kan met een onbetrouwbare windtunnel.


Het is makkelijker voor teams die 'achterlopen' qua ontwikkeling om meer uit de auto te halen, dan voor teams die al snel zijn maar door omstandigheden niet aan de leiding gaan.


Dus ja, ik verwacht nog een rood konijntje uit de hoed van Ferrari. Idd. staan RBR en McLaren niet stil, maar McLaren heeft nu problemen met de bak...waar RBR eerder defecte dynamo's had.
En het is Ferrari al eerder gelukt om deze F12012 'om te gooien'...Ook toen stonden RBR en McLaren niet stil, toch? ;)

Wizard

Dat is waar maar uiteindelijk rijden ze achter de feiten aan. En het uiteindelijke resultaat telt. Maar goed, we zullen zien.

robbert

Citaat van: Franky R. op 10 oktober 2012 - 18:57:19
Citaat van: Wizard op 10 oktober 2012 - 18:25:48
Verwacht je nog serieuze veranderingen? En zo ja, denk je dat ze bij Red Bull en McLaren achterover leunen en het aan een toeval over laten? Ook daar staan alle zeilen bij! En die kunnen Aerodynamisch ook nog eens meer dan Ferrari kan met een onbetrouwbare windtunnel.


Het is makkelijker voor teams die 'achterlopen' qua ontwikkeling om meer uit de auto te halen, dan voor teams die al snel zijn maar door omstandigheden niet aan de leiding gaan.


Dus ja, ik verwacht nog een rood konijntje uit de hoed van Ferrari. Idd. staan RBR en McLaren niet stil, maar McLaren heeft nu problemen met de bak...waar RBR eerder defecte dynamo's had.
En het is Ferrari al eerder gelukt om deze F12012 'om te gooien'...Ook toen stonden RBR en McLaren niet stil, toch? ;)

ja dat is mss waar, maar ondertussen staat ferrari terug op dezelfde positie als toen.

Folkert

Zolang Alonso nog aan de leiding van het WK gaat, rijden andere coureurs/teams achter de feiten aan. ;) Maar goed Alonso en Vettel vallen uit zondag en Lewis wint komde 5 races.  8) en word WK. Mooi, ga ik nu op vakantie ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Folkert op 10 oktober 2012 - 21:16:57
Zolang Alonso nog aan de leiding van het WK gaat, rijden andere coureurs/teams achter de feiten aan. ;) Maar goed Alonso en Vettel vallen uit zondag en Lewis wint komde 5 races.  8) en word WK. Mooi, ga ik nu op vakantie ;D
Lijkt me geinig. Maar je wil toch niet dat Lewis zometeen een titel wint door puur GELUK ;D ;D

Folkert

#314
Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2012 - 06:42:34
Citaat van: Folkert op 10 oktober 2012 - 21:16:57
Zolang Alonso nog aan de leiding van het WK gaat, rijden andere coureurs/teams achter de feiten aan. ;) Maar goed Alonso en Vettel vallen uit zondag en Lewis wint komde 5 races.  8) en word WK. Mooi, ga ik nu op vakantie ;D
Lijkt me geinig. Maar je wil toch niet dat Lewis zometeen een titel wint door puur GELUK ;D ;D
Nee tuurlijk niet, maar dit is dan seizoensverloop ;)


http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=44862Kennelijk toch geen slechte setup, maar een kapotte achterwiel ophanging.
Trotse vader van Rosalie(L)