Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: FernandoAlonso op 09 oktober 2012 - 12:35:46
Citaat van: Folkert op 09 oktober 2012 - 10:10:33
Tuurlijk wel, samen met Vettel ;D. De juiste man moet wel WK worden he  :-[

Hhaa, je bedoelt natuurlijk als de juiste man; Alonso  ;D
Ja. Die bedoel ik. Alleen schrijven we zijn naam tegenwoordig anders: L E W I S - H A M I L T O N. Nieuwe spelling.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 08 oktober 2012 - 17:46:05
Citaat van: Wizard op 08 oktober 2012 - 15:54:35
Citaat van: rafael25 op 08 oktober 2012 - 13:44:29
komende races verwacht ik een sterker McLaren en Ferrari.

Hoezo? Er wordt voor Korea niet ontwikkeld. En of er veel vernieuwingen de continenten overvliegen betwijfel ik ten zeerste.
Ik kan het mij  herinneren dat Briatore ooit nieuwe onderdelen lieten overvliegen in zijn privéjet...Het was een Aziatische GP, maar ik weet niet meer welke.


En Wizard, op de fabrieken zitten ze niet stil, he! Ze kunnen daar bijvoorbeeld simulatie's laten draaien en die gegevens mailen naar de teams ter plaatse. McLaren miste de boot met foute setups, dus die zouden zich op dat gebied kunnen verbeteren.


Ferrari daartegen heeft idd. echt nieuwe onderdelen nodig, en het liefst snellere onderdelen.






http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/284826/ferrari-gooit-windtunnel-een-tijdje-dicht/


Jehoentelaar

In het artikel staat dat de tunnel in december of januari dicht gaat, dus invloed op de ontwikkeling van de huidige auto zal er niet zijn.

Wizard

Heb je wat aan als de data onbetrouwbaar is...

Jehoentelaar

Beweer ik niet. Maar ik zie de link tussen het nodig hebben van nieuwe onderdelen en de sluiting van de tunnel ná het huidige seizoen niet.

Kootje

En daarbij ..... je denkt toch niet dat ze 't dan maar zonder tunnel doen?
Vervanging dmv huur is natuurlijk allang geregeld.

Wizard

Ze zouden uitwijken naar Duitsland maar, zover ik heb begrepen moeten ze nu de hele zwik opnieuw door de molen halen en kijken wat wel en niet klopt. Dat zullen ze eerst in kaart moeten brengen vooraleer ze verder kunnen. Maar een windtunnel die niet operationeel is door onbetrouwbaarheid heeft zeker geen positieve invloed op je ontwikkelen. Ik neem aan dat dát niet ter discussie staat.

0634

Zoals ik het nu begrepen heb huren ze nu echt geen andere tunnel. Pas als die van hun dicht gaat, gaan ze huren, mogelijk die tunnel van Toyota in Keulen.

Wizard

Nu niet. Wat vrij apart is gezien de data van hun windtunnel onbetrouwbaar blijkt.

robbert

dus door die problemen met die windtunnel, hebben ze problemen met de huidige updates. Dus komt, zoals ik al gezegd heb, niet goed voor dit seizoen. Voor de Vettelhaters, ik vrees ervoor dat je hem opnieuw als WK zal zien ;D

Wizard

Tja, als het zo is, is het zo. Toegegeven, het wordt saai maar Vettel rijdt ook gewoon goed natuurlijk.

Folkert

Citaat van: robbert op 09 oktober 2012 - 19:50:18
dus door die problemen met die windtunnel, hebben ze problemen met de huidige updates. Dus komt, zoals ik al gezegd heb, niet goed voor dit seizoen. Voor de Vettelhaters, ik vrees ervoor dat je hem opnieuw als WK zal zien ;D
Ja, en ik houd Jeroen verantwoordelijk.  >:(
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Ik vraag me dan af wat die wagen gedaan had als de tunnel wel had gewerkt. Want deze wagen is niet de snelste. Maar zeker niet slecht.

0634

Citaat van: Folkert op 09 oktober 2012 - 21:00:37
Ja, en ik houd Jeroen verantwoordelijk.  >:(

Terecht. Want ik heb Newey's geholpen met de RB8. Hij kwam er alleen niet uit.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2012 - 20:43:26
Tja, als het zo is, is het zo. Toegegeven, het wordt saai maar Vettel rijdt ook gewoon goed natuurlijk.
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2012 - 18:37:46
Zoals ik het nu begrepen heb huren ze nu echt geen andere tunnel. Pas als die van hun dicht gaat, gaan ze huren, mogelijk die tunnel van Toyota in Keulen.

Enige wat ik hier uit op maak, is dat men dan sowieso geen aerodynamische updates meer in ontwikkeling heeft.