Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

Nyoxios

ik verbaas me toch wat Massa laat zien, kan je nagaan wat Alonso vandaag had kunnen doen..
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Jehoentelaar

Hetzelfde denk ik. Dankzij de chaos bij de start kwam Massa zo ver. Wel knap dat hij die positie wist te behouden natuurlijk.

Nyoxios

Vettel wint inderdaad wel vaak alleen maar vanaf pole. maargoed. dat moet je wel kunnen uiteraard. Webber zou zoiets niet kunnen denk ik zo.
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

0634

Dat winnen kan Webber wel maar Webber haalt de pole vaak al niet.

Nyoxios

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 15:34:35
Dat winnen kan Webber wel maar Webber haalt de pole vaak al niet.

en hij start vaak slecht.
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 14:12:15
Kootje, kwalificatie + race is eindresultaat. Als Hamilton 'blundert' in de kwalificatie en daardoor achter zijn teamgenoot finished (het gevolg van een slechte set-up) is het toch niet gek om zijn resultaat te bekritiseren? De vraag is of het reëel is om deze volledig toe te schrijven aan raceprestatie en dan moet ik je gelijk geven dat dát niet reëel is. Maar helaas hoort een kwalificatie bij de race. Dus, je hebt gelijk als het de race op zichzelf staand betreft, maar over het hele weekend zul je het toch wel met mij eens zijn dat een kanttekening op z'n plaats is? Dit had een duur afstel foutje kunnen zijn!
Over zijn geheel genomen(hele weekend dan) is het een kleine kanttekening waard. Maar niet genoeg om hem daar op af te rekenen. "Op dit moment in het kampioenschap" vind ik beetje kort door de bocht. Zulke dingen gebeuren iedere coureur wel. Kan me niet voorstellen dat Alonso dit nog nooit is overkomen. Als het wekelijks zou gebeuren ok, maar nu is het gewoon verkeerde gok. Maar van wat ik heb gelezen was het wel doordacht om deze afstelling te kiezen omdat de VT3 setup niet goed genoeg was voor zijn gevoel.

Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:11:22
Je mag mij namen blijven geven tot in den treure, Folkert, dat verandert niks aan mijn mening. Als Alonso achter Massa zou eindigen met een achterstand van 20 seconden en van mijn part 5 seconden, zou ik exact het zelfde roepen. Datzelfde geldt ook voor Vettel. Ook zijn race vind ik matig als hij een halve minuut achter Webber eindigt. Dan ga ik uit van een gelijke situatie als Hamilton dit weekend. Ik verwacht dat Hamilton, zeker in deze situatie, Button moet kunnen verslaan. Zeker een Button die ook nog eens een straf heeft van 5 gridposities. Ik denk niet dat iemand Button voor Hamilton heeft verwacht. Buiten een handjevol doemdenkers, die denken dat McLaren Hamilton geen kampioenschap gunt. Enfin, een kanttekening van matig presteren is niet zo gek als het lijkt. Ga eens bij jezelf te raden waar jij Hamilton en Button zou voorspellen. Hamilton 1/2, Button 4/5?
Dan doe je alle teamgenoten van desbetreffende rijders heel erg te kort.
Voor het weekend? Hamilton iig voor Button ja, maar verbaasd me niks dat Button voor Hamilton eindigt. is gewoon een goede coureur.

Ga is bij je zelf te raden: zie jij rijders als Vettel, Alonso, Schumacher en Hamilton etc. altijd, 100 uit 100, voor hun teamgenoot  eindigen? voor, pak hem beet 3 jaar?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Vrij apart dat iemand die een strategische fout van het team op de rijder schuift, nu de rijder geen verwijten maakt. Na de strategische fout werd toch gesproken over een manfout, dus van jou verwacht ik nu ook dezelfde kritiek die Alonso ook kreeg.

Nyoxios

Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 16:02:47
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:11:22
Je mag mij namen blijven geven tot in den treure, Folkert, dat verandert niks aan mijn mening. Als Alonso achter Massa zou eindigen met een achterstand van 20 seconden en van mijn part 5 seconden, zou ik exact het zelfde roepen. Datzelfde geldt ook voor Vettel. Ook zijn race vind ik matig als hij een halve minuut achter Webber eindigt. Dan ga ik uit van een gelijke situatie als Hamilton dit weekend. Ik verwacht dat Hamilton, zeker in deze situatie, Button moet kunnen verslaan. Zeker een Button die ook nog eens een straf heeft van 5 gridposities. Ik denk niet dat iemand Button voor Hamilton heeft verwacht. Buiten een handjevol doemdenkers, die denken dat McLaren Hamilton geen kampioenschap gunt. Enfin, een kanttekening van matig presteren is niet zo gek als het lijkt. Ga eens bij jezelf te raden waar jij Hamilton en Button zou voorspellen. Hamilton 1/2, Button 4/5?
Dan doe je alle teamgenoten van desbetreffende rijders heel erg te kort.
Voor het weekend? Hamilton iig voor Button ja, maar verbaasd me niks dat Button voor Hamilton eindigt. is gewoon een goede coureur.

Ga is bij je zelf te raden: zie jij rijders als Vettel, Alonso, Schumacher en Hamilton etc. altijd, 100 uit 100, voor hun teamgenoot  eindigen? voor, pak hem beet 3 jaar?

Alonso wel. als hij niet uitvalt ;) Schumacher in zijn tijd ook zeker.
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

0634

Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:08:26

Alonso wel. als hij niet uitvalt ;) Schumacher in zijn tijd ook zeker.

Echt niet. Waarom dan die befaamde teamorders die we allemaal nog kunnen herinneren?

Maar los daarvan: Hamilton heeft Button als teamgenoot, geen pannenkoek of zoiets. Hij eindigt er wel vaker achter.

Nyoxios

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 16:13:11
Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:08:26

Alonso wel. als hij niet uitvalt ;) Schumacher in zijn tijd ook zeker.

Echt niet. Waarom dan die befaamde teamorders die we allemaal nog kunnen herinneren?

Maar los daarvan: Hamilton heeft Button als teamgenoot, geen pannenkoek of zoiets. Hij eindigt er wel vaker achter.

Daardoor eindigen ze dus telkens ervoor.

er stond niet bij hoe ze er voor finishen ;)
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Wizard


0634

Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:14:40
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 16:13:11
Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:08:26

Alonso wel. als hij niet uitvalt ;) Schumacher in zijn tijd ook zeker.

Echt niet. Waarom dan die befaamde teamorders die we allemaal nog kunnen herinneren?

Maar los daarvan: Hamilton heeft Button als teamgenoot, geen pannenkoek of zoiets. Hij eindigt er wel vaker achter.

Daardoor eindigen ze dus telkens ervoor.

er stond niet bij hoe ze er voor finishen ;)
Ha, ja, dan klopt het wel ;D.

Nyoxios

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 16:15:12
Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:14:40
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 16:13:11
Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:08:26

Alonso wel. als hij niet uitvalt ;) Schumacher in zijn tijd ook zeker.

Echt niet. Waarom dan die befaamde teamorders die we allemaal nog kunnen herinneren?

Maar los daarvan: Hamilton heeft Button als teamgenoot, geen pannenkoek of zoiets. Hij eindigt er wel vaker achter.

Daardoor eindigen ze dus telkens ervoor.

er stond niet bij hoe ze er voor finishen ;)
Ha, ja, dan klopt het wel ;D.

ik snap je punt, ik kan me Barrichello nog herinneren, dat hij voor de finish afremde voor schumi, ik werd toen zo boos. ik gunde het Rubens veel meer.
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Enzo

Ik vond de race trouwens slecht in beeld gebracht, we misten veel gevechten en met name de laatste drie laps was vooral staren naar de live-timing ipv het tv-scherm. Jammer was dat.