Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:11:22
Je mag mij namen blijven geven tot in den treure, Folkert, dat verandert niks aan mijn mening. Als Alonso achter Massa zou eindigen met een achterstand van 20 seconden en van mijn part 5 seconden, zou ik exact het zelfde roepen.

Hoe kom je erbij. Button en Hamilton verhouden zich compleet anders dan Massa en Alonso.

0634

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:11:22
Ik denk niet dat iemand Button voor Hamilton heeft verwacht.

Verwachten is een groot woord, maar aangezien het vaak genoeg is gebeurd, vind ik er niks uitzonderlijks goed (van Button) of slecht (van Hamilton) aan.

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:11:22
Ik verwacht dat Hamilton, zeker in deze situatie, Button moet kunnen verslaan. Zeker een Button die ook nog eens een straf heeft van 5 gridposities.

Zelfs met gridpenalty stond Button nog voor Hamilton op de grid. Button was tijdens Q dus al overtuigend sneller dan Hamilton, ik zie dan ook niet waarom dit tijdens de race ineens anders zou zijn.


CitaatIk denk niet dat iemand Button voor Hamilton heeft verwacht. Buiten een handjevol doemdenkers, die denken dat McLaren Hamilton geen kampioenschap gunt.

Voorafgaand aan het weekend misschien niet nee. Anderzijds zou ik ook niet weten waarom niet. Zou iig niet de eerste keer zijn.


Citaat
Enfin, een kanttekening van matig presteren is niet zo gek als het lijkt.
Niet als je ook de kwalificatie meeneemt. Daarin was zijn prestatie uitermate bedroevend en had hij minstens P3 á 4 moeten halen.
Alleen kijkend naar z'n resultaat in de race, wetende dat hij 'n foute set-up had, vind ik niet dat je kunt zeggen dat hij slecht gepresteerd heeft.
Uiteindelijk heeft hij het maximale eruit gehaald dat er met deze set-up inzat, en heeft daarbij het nodige geluk gekend met het uitvallen van Alonso en het wegvallen van Grosjean en Webber.


CitaatGa eens bij jezelf te raden waar jij Hamilton en Button zou voorspellen. Hamilton 1/2, Button 4/5?

Voor het weekend: Hamilton 1 - Button 5
Na de kwalificatie en zonder teamorders: Button 4 - Hamilton 5

Wizard

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:23:13
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 12:42:32
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 11:41:08
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:34:18
Dat zegt ook niemand. Maar een Button moet je toch minimaal kunnen pakken en moeten pakken wil je kampioen worden. Ik vond het verschil wel erg groot.

Ja want Button staat algeheel bekend als prutser. Zeker op Suzuka kan hij er niks van.

Je trekt het opnieuw breed. Hamilton verwacht ik in de basis voor Button, zeker nu! Bijna een halve minuut erachter vind ik dan veel en tegenvallend.

Hij rijdt er wel vaker achter. Over drie jaar genomen heeft hij zelfs nauwelijks betere resultaten geboekt dan Button. Dan is het een beetje raar om het teleurstellend te vinden dat hij er nu achter rijdt. Zeker omdat Button wel vaker hard gaat op Suzuka.

Hamilton is inderdaad uit z'n doen geweest maar daar kleef ik geen verwachting aan. Wel aan zijn actuele vorm én situatie. Bovendien was Hamilton gisteren ook ontevreden (lees: teleursgesteld) wat aangeeft dat hij meer kon dat gepresteerd werd. Lijkt mij tekenend. Maar goed, we hoeven het verder ook niet eens te worden.

0634

Naja, ik vond McLaren opvallend teleurstellend. Als Lewis dan de verkeerde afstelling kiest is dat niet snugger, daar kan je wat van vinden, dat hij achter Button eindigt vind ik nou niet echt een teken van zwakte. T is Massa niet he.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:34:21
Naja, ik vond McLaren opvallend teleurstellend. Als Lewis dan de verkeerde afstelling kiest is dat niet snugger, daar kan je wat van vinden, dat hij achter Button eindigt vind ik nou niet echt een teken van zwakte. T is Massa niet he.
Nee, maar hij eindigde ook achter Massa  ;) :P

Wizard

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 13:28:40
Zelfs met gridpenalty stond Button nog voor Hamilton op de grid. Button was tijdens Q dus al overtuigend sneller dan Hamilton, ik zie dan ook niet waarom dit tijdens de race ineens anders zou zijn.

Dat staat los van de verwachting. Zie ook je eigen verwachting.


CitaatNiet als je ook de kwalificatie meeneemt. Daarin was zijn prestatie uitermate bedroevend en had hij minstens P3 á 4 moeten halen.
Alleen kijkend naar z'n resultaat in de race, wetende dat hij 'n foute set-up had, vind ik niet dat je kunt zeggen dat hij slecht gepresteerd heeft.
Uiteindelijk heeft hij het maximale eruit gehaald dat er met deze set-up inzat, en heeft daarbij het nodige geluk gekend met het uitvallen van Alonso en het wegvallen van Grosjean en Webber.

Dan beoordelen we zijn prestaties verschillend. Een fout welke invloed heeft op het eindresultaat is evengoed een fout. Hamilton kon beter. Dat geeft hij nota bene zelf toe na de kwalificatie.


Citaat

Voor het weekend: Hamilton 1 - Button 5


Je weekend (kwali+race) voorspelling is dus Hamilton 1, Button 2. Ik kan me niet voorstellen dat het eindresultaat op zondag jou niet tegenvalt.

Maar, even los van dit alles waarom zou ik het niet matigjes mogen vinden? Ik dwing niemand om het eens met mij te zijn. Van mijn part trekken jullie een fles Moët open en vieren jullie zijn vijfde plaats.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:34:21
Naja, ik vond McLaren opvallend teleurstellend. Als Lewis dan de verkeerde afstelling kiest is dat niet snugger, daar kan je wat van vinden, dat hij achter Button eindigt vind ik nou niet echt een teken van zwakte. T is Massa niet he.

Nagaan dat diezelfde Massa bekritiseerd werd omdat hij een halve minuut achter Alonso eindigde.......

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:23:13
Hij rijdt er wel vaker achter. Over drie jaar genomen heeft hij zelfs nauwelijks betere resultaten geboekt dan Button. Dan is het een beetje raar om het teleurstellend te vinden dat hij er nu achter rijdt. Zeker omdat Button wel vaker hard gaat op Suzuka.

Precies.
Toevallig ben ik hun onderlinge resultaten op gaan zoeken sinds bekend werd dat Hammi de overstap maakt, en in die 3 jaar (tot nu toe) zijn de verschillen alleen in kwalificatie groot. Daarin heeft Lewis met 38 tegen 15 duidelijk de overhand. In de races is het echter 'n heel ander verhaal. Ik zet 't even op 'n rijtje:

                          Lewis   Jenson
Overwinningen:       9         7
Overige podia:       12       17
Puntentotaal:       619     615

*bijgewerkt t/m vandaag

Wizard

Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 13:35:35
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:34:21
Naja, ik vond McLaren opvallend teleurstellend. Als Lewis dan de verkeerde afstelling kiest is dat niet snugger, daar kan je wat van vinden, dat hij achter Button eindigt vind ik nou niet echt een teken van zwakte. T is Massa niet he.
Nee, maar hij eindigde ook achter Massa  ;) :P

En voor Narain. Maar die viel ook uit.

Wizard

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 13:39:53
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:23:13
Hij rijdt er wel vaker achter. Over drie jaar genomen heeft hij zelfs nauwelijks betere resultaten geboekt dan Button. Dan is het een beetje raar om het teleurstellend te vinden dat hij er nu achter rijdt. Zeker omdat Button wel vaker hard gaat op Suzuka.

Precies.
Toevallig ben ik hun onderlinge resultaten op gaan zoeken sinds bekend werd dat Hammi de overstap maakt, en in die 3 jaar (tot nu toe) zijn de verschillen alleen in kwalificatie groot. Daarin heeft Lewis met 38 tegen 15 duidelijk de overhand. In de races is het echter 'n heel ander verhaal. Ik zet 't even op 'n rijtje:

                          Lewis   Jenson
Overwinningen:       9         7
Overige podia:       12       17
Puntentotaal:       619     615

*bijgewerkt t/m vandaag

En toch voorspel je Hamilton ver voor Button. Overigens, misschien dat ik mij nu vergis, maar riep jij niet recent dat Button een matig rijder was? Althans, iets van deze aard.

Fabian

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:40:28
Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 13:35:35
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:34:21
Naja, ik vond McLaren opvallend teleurstellend. Als Lewis dan de verkeerde afstelling kiest is dat niet snugger, daar kan je wat van vinden, dat hij achter Button eindigt vind ik nou niet echt een teken van zwakte. T is Massa niet he.
Nee, maar hij eindigde ook achter Massa  ;) :P

En voor Narain. Maar die viel ook uit.
Ja maar helaas eindigt bijna iedereen voor Narain...

Wizard

Maar die viel uit.

[edit]

Maar Narain verslaat Alonso vandaag!

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:39:01
Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 13:28:40
Zelfs met gridpenalty stond Button nog voor Hamilton op de grid. Button was tijdens Q dus al overtuigend sneller dan Hamilton, ik zie dan ook niet waarom dit tijdens de race ineens anders zou zijn.
Dat staat los van de verwachting. Zie ook je eigen verwachting.

Klopt, maar in mijn verwachting heb ik geen rekening gehouden met 'n foutieve afstelling.


Citaat
CitaatNiet als je ook de kwalificatie meeneemt. Daarin was zijn prestatie uitermate bedroevend en had hij minstens P3 á 4 moeten halen.
Alleen kijkend naar z'n resultaat in de race, wetende dat hij 'n foute set-up had, vind ik niet dat je kunt zeggen dat hij slecht gepresteerd heeft.
Uiteindelijk heeft hij het maximale eruit gehaald dat er met deze set-up inzat, en heeft daarbij het nodige geluk gekend met het uitvallen van Alonso en het wegvallen van Grosjean en Webber.

Dan beoordelen we zijn prestaties verschillend. Een fout welke invloed heeft op het eindresultaat is evengoed een fout. Hamilton kon beter. Dat geeft hij nota bene zelf toe na de kwalificatie.

Hij kon beter in kwalificatie ja, als -let wel: ALS- hij de juiste set-up had gehad. In de race kon hij daardoor echter niet beter, en daar beoordeel ik 'm op.


Citaat
CitaatVoor het weekend: Hamilton 1 - Button 5
Je weekend (kwali+race) voorspelling is dus Hamilton 1, Button 2. Ik kan me niet voorstellen dat het eindresultaat op zondag jou niet tegenvalt.

Ja en Nee.
Over het gehele weekend genomen had ik idd meer verwacht (minimaal 't podium) dus ben ik idd teleurgesteld. Maar puur kijkende naar de race met daarbij die slechte set-up in m'n achterhoofd ben ik wel tevreden.


CitaatMaar, even los van dit alles waarom zou ik het niet matigjes mogen vinden? Ik dwing niemand om het eens met mij te zijn. Van mijn part trekken jullie een fles Moët open en vieren jullie zijn vijfde plaats.

Nou nou ..... ik zeg toch ook nergens dat jij dat niet zo mag zien? Jij vraagt aan mij of ik hem 'n goede race vond rijden. ::) Nou ..... Ja dus, gezien de omstandigheden wel.

Fabian

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:45:13
Maar die viel uit.

[edit]

Maar Narain verslaat Alonso vandaag!
Dat wel. Dat geeft vertrouwen!