Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Sabai op 07 oktober 2012 - 10:22:41
Citaat van: robbert op 07 oktober 2012 - 09:49:21
het is gebeurd. Vettel wint in japan, en heeft dus de grootste kans op de wereldtitel. Alonso mag de titel al vergeten en beginnen denken aan volgend seizoen. Er zal al geluk nodig zijn voor alonso om toch nog de titel te winnen.

Ik zou Alonso niet zo snel afschrijven als ik jouw was. Zeker niet gezien het seizoensverloop. Volgende race kan alles zomaar weer omgedraaid zijn. Geloof me maar dit wk gaat in de laatse gp beslist worden tussen Vettel en Alonso.Vandaag zag je toch dat de snelheid er is bij ferrari , niet de snelste maar toch denk ik dat Alonso daar op p2 had gestaan als hij niet uitgevallen was.

Geloof ik niks van. Er op en erover voor Vettel.

Wizard

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 11:35:32
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:51:44
Daar is Hamilton ook (mede)verantwoordelijk voor.

Weet ik ook.
Maar dat maakt het resultaat of z'n race in het geheel nog niet minder.
Het is de reden van 'n teleurstellend, maar -gezien die reden- toch nog goed resultaat.

Voor een rijder geldt natuurlijk dat auto afstellen hoort bij de optelsom van het eindresultaat. Te samen met je fysiek resultaat op zaterdag en zondag. Dat alles bij elkaar opgeteld bepaald met hoeveel punten jij naar huis gaat. Als je ergens een steek laat vallen als rijder, valt je resultaat op zondagmiddag tegen. Dan maximaliseer je niet en mag dat zeker aangestipt worden. Zeker nu verwacht ik Hamilton in de buurt van Button en stiekem zelfs voor Button.

0634

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:34:18
Dat zegt ook niemand. Maar een Button moet je toch minimaal kunnen pakken en moeten pakken wil je kampioen worden. Ik vond het verschil wel erg groot.

Ja want Button staat algeheel bekend als prutser. Zeker op Suzuka kan hij er niks van.

Folkert

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 11:36:10
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 11:34:36
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 09:43:08
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 09:31:07
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 09:23:56
Ik ben er eigenlijk niet een voorstander van, maar Button laat Hamilton voorbij ajb :P die 2 punten zijn nu wel ff nodig :P

Kijk, en daarom is Hamilton geen Alonso. In deze fase van het kampioenschap opnieuw afgetroefd door Jenson Button, die rijdt met een potentiëel bak-probleem en een gridstraf achter de kiezen heeft. Chapeau Button! Kanttekening Hamilton.
Inderdaad en parkeerd Alonso zijn auto in de grindbak, na Kimi te hebben afgesneden.

Inderdaad, Alonso gooit zijn voorsprong gewoon uit het raam.  :o :-\

Kanttekening Alonso......

Ja dahag. Dat was natuurlijk niet Alonso's fout.

Zou dat niet sarcastisch bedoeld zijn  :-\
Was inderdaad sarcastisch bedoelt Kootje. Sorry Jeroen, had misschien duidelijker moeten aan geven met emoticon denk ik. ;)
Natuurlijk is het niet Alonso's schuld, maar was , slecht uitgevoerde, sneer naar Wizard toe, vanwegen zijn korte door de bocht opmerking over Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 12:21:51

Was inderdaad sarcastisch bedoelt Kootje. Sorry Jeroen, had misschien duidelijker moeten aan geven met emoticon denk ik. ;)
Natuurlijk is het niet Alonso's schuld, maar was , slecht uitgevoerde, sneer naar Wizard toe, vanwegen zijn korte door de bocht opmerking over Hamilton.

Ah, okee dan. Ik vond Wizard ook erg kort door de bocht trouwens.

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 11:40:50
Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 11:35:32
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:51:44
Daar is Hamilton ook (mede)verantwoordelijk voor.

Weet ik ook.
Maar dat maakt het resultaat of z'n race in het geheel nog niet minder.
Het is de reden van 'n teleurstellend, maar -gezien die reden- toch nog goed resultaat.

Voor een rijder geldt natuurlijk dat auto afstellen hoort bij de optelsom van het eindresultaat. Te samen met je fysiek resultaat op zaterdag en zondag. Dat alles bij elkaar opgeteld bepaald met hoeveel punten jij naar huis gaat. Als je ergens een steek laat vallen als rijder, valt je resultaat op zondagmiddag tegen. Dan maximaliseer je niet en mag dat zeker aangestipt worden. Zeker nu verwacht ik Hamilton in de buurt van Button en stiekem zelfs voor Button.
Aanstippen: Prima, maar niet zoals jij nu deed overkomen. Vergeet niet dat Hamilton ook last had van Kimi's spin en misschien nog wel paar plekjes hoger had kunnen staan. Maar als je setup veranderingen niet uitpakken zoals jij verwacht, kun je daar vrij weinig aan doen. Zoals ik begrepen had, ging de auto met deze zelfde setup goed op de vrijdag, maar daarna pakte het niet meer uit zoals ze wilde. Hij maximaliseert nu juist wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Prima, ik vind van niet. Hamilton verwacht ik voor Button. Niet erachter. Zeker niet als Button ook nog eens een gridstraf heeft. Ietwat tegenvallend in mijn optiek.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 11:41:08
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:34:18
Dat zegt ook niemand. Maar een Button moet je toch minimaal kunnen pakken en moeten pakken wil je kampioen worden. Ik vond het verschil wel erg groot.

Ja want Button staat algeheel bekend als prutser. Zeker op Suzuka kan hij er niks van.

Je trekt het opnieuw breed. Hamilton verwacht ik in de basis voor Button, zeker nu! Bijna een halve minuut erachter vind ik dan veel en tegenvallend.

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 12:40:34
Prima, ik vind van niet. Hamilton verwacht ik voor Button. Niet erachter. Zeker niet als Button ook nog eens een gridstraf heeft. Ietwat tegenvallend in mijn optiek.
Over het algemeen rijd hij ook voor Button. Daarom heeft Hamilton nu ook 3 overwinningen en Button maar 1 en staat Hamilton ook voor in de stand. Schumacher, Vettel, Alonso en Senna en noem het maar op waren ook niet altijd sneller dan hun teamgenoot.

Maar wat dacht je dat Hamilton gewoon probeerde thuis te komen en Button toch niet meer kon pakken? Zo vol lof ben je over Alonso die maximaliseert en punten pakt, zo kritisch ben je over Hamilton nu hij na genoeg het zelfde doet. Alleen Hamilton heeft geen geluk dat er rijders voor hem weg vallen. Op nieuw kort door de bocht.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Ik heb net nog eens de start bekeken, maar Alonso dwingt Kimi toch wel naar buiten toe. Niet zijn schuld, maar neemt wel risico daar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 12:56:17
Ik heb net nog eens de start bekeken, maar Alonso dwingt Kimi toch wel naar buiten toe. Niet zijn schuld, maar neemt wel risico daar.
Op het moment dat Kimi en Fernando elkaar raken is er voor Alonso ook geen ruimte meer. Button zit dan ook erg dicht naast de Ferrari. Ik denk dat dit een complot is tussen Kimi en Jenson!  ;)

Wizard

#191
Je mag mij namen blijven geven tot in den treure, Folkert, dat verandert niks aan mijn mening. Als Alonso achter Massa zou eindigen met een achterstand van 20 seconden en van mijn part 5 seconden, zou ik exact het zelfde roepen. Datzelfde geldt ook voor Vettel. Ook zijn race vind ik matig als hij een halve minuut achter Webber eindigt. Dan ga ik uit van een gelijke situatie als Hamilton dit weekend. Ik verwacht dat Hamilton, zeker in deze situatie, Button moet kunnen verslaan. Zeker een Button die ook nog eens een straf heeft van 5 gridposities. Ik denk niet dat iemand Button voor Hamilton heeft verwacht. Buiten een handjevol doemdenkers, die denken dat McLaren Hamilton geen kampioenschap gunt. Enfin, een kanttekening van matig presteren is niet zo gek als het lijkt. Ga eens bij jezelf te raden waar jij Hamilton en Button zou voorspellen. Hamilton 1/2, Button 4/5?

Kootje


0634

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 12:42:32
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 11:41:08
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 10:34:18
Dat zegt ook niemand. Maar een Button moet je toch minimaal kunnen pakken en moeten pakken wil je kampioen worden. Ik vond het verschil wel erg groot.

Ja want Button staat algeheel bekend als prutser. Zeker op Suzuka kan hij er niks van.

Je trekt het opnieuw breed. Hamilton verwacht ik in de basis voor Button, zeker nu! Bijna een halve minuut erachter vind ik dan veel en tegenvallend.

Hij rijdt er wel vaker achter. Over drie jaar genomen heeft hij zelfs nauwelijks betere resultaten geboekt dan Button. Dan is het een beetje raar om het teleurstellend te vinden dat hij er nu achter rijdt. Zeker omdat Button wel vaker hard gaat op Suzuka.

0634

Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 12:50:20
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 12:40:34
Prima, ik vind van niet. Hamilton verwacht ik voor Button. Niet erachter. Zeker niet als Button ook nog eens een gridstraf heeft. Ietwat tegenvallend in mijn optiek.
Over het algemeen rijd hij ook voor Button. Daarom heeft Hamilton nu ook 3 overwinningen en Button maar 1 en staat Hamilton ook voor in de stand. Schumacher, Vettel, Alonso en Senna en noem het maar op waren ook niet altijd sneller dan hun teamgenoot.


Button maar één zege? Heb je Spa gemist of Melbourne?