Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Enzo op 07 oktober 2012 - 17:00:36
Ik vond de race trouwens slecht in beeld gebracht, we misten veel gevechten en met name de laatste drie laps was vooral staren naar de live-timing ipv het tv-scherm. Jammer was dat.
Ja dat klopt. Schumacher schijnt wel voorbij te zijn gegaan aan Ricciardo in de voorlaatste? ronde. Dat had ik gemist.

0634

Dat was wel in beeld, alleen het terugpakken weer niet.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 17:07:06
Dat was wel in beeld, alleen het terugpakken weer niet.
Oh okeej. Dan ben ik toch in slaap gevallen denk ik  :-\

Enzo

Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 17:02:49
Citaat van: Enzo op 07 oktober 2012 - 17:00:36
Ik vond de race trouwens slecht in beeld gebracht, we misten veel gevechten en met name de laatste drie laps was vooral staren naar de live-timing ipv het tv-scherm. Jammer was dat.
Ja dat klopt. Schumacher schijnt wel voorbij te zijn gegaan aan Ricciardo in de voorlaatste? ronde. Dat had ik gemist.

Moet dat nog ff nakijken, maar het leek eerder op een fout in de timing oid.
Ricciardo zakte namelijk ineens terug in het veld tot plek 16, 1 lap later stond ie ineens weer tiende.


Fabian

Citaat van: Enzo op 07 oktober 2012 - 17:08:25
Moet dat nog ff nakijken, maar het leek eerder op een fout in de timing oid.
Ricciardo zakte namelijk ineens terug in het veld tot plek 16, 1 lap later stond ie ineens weer tiende.
Dat gebeurt wel vaker. Was vandaag ook met Webber die op P10 reed ofzo en ineens reed ie laatste volgens de timing. Dat gaat wel vaker mis. (Best slecht eigenlijk)

Enzo

Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 17:11:14
Citaat van: Enzo op 07 oktober 2012 - 17:08:25
Moet dat nog ff nakijken, maar het leek eerder op een fout in de timing oid.
Ricciardo zakte namelijk ineens terug in het veld tot plek 16, 1 lap later stond ie ineens weer tiende.
Dat gebeurt wel vaker. Was vandaag ook met Webber die op P10 reed ofzo en ineens reed ie laatste volgens de timing. Dat gaat wel vaker mis. (Best slecht eigenlijk)

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat dit de enige baan is die over elkaar kruist...  ::)

Fabian

Citaat van: Enzo op 07 oktober 2012 - 17:15:55
Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 17:11:14
Citaat van: Enzo op 07 oktober 2012 - 17:08:25
Moet dat nog ff nakijken, maar het leek eerder op een fout in de timing oid.
Ricciardo zakte namelijk ineens terug in het veld tot plek 16, 1 lap later stond ie ineens weer tiende.
Dat gebeurt wel vaker. Was vandaag ook met Webber die op P10 reed ofzo en ineens reed ie laatste volgens de timing. Dat gaat wel vaker mis. (Best slecht eigenlijk)

Misschien heeft het iets te maken met het feit dat dit de enige baan is die over elkaar kruist...  ::)
;D ;D ;D ;D
Dat zou zo maar kunnen. Daar is de timing niet tegen bestand!

Enzo

Schumacher:
CitaatIn the final laps, I had a nice and interesting battle with Ricciardo, but in the end I couldn't get past him because the Toro Rosso was so quick on the straights.

Denk dat je een inhaalpoging hebt gezien Jeroen.

0634

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 17:07:06
Dat was wel in beeld, alleen het terugpakken weer niet.
Herstel. Ik heb net ff teruggekeken, maar het was niet in beeld en is dus ook nooit gebeurd...

Wizard

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 16:13:11
Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:08:26

Alonso wel. als hij niet uitvalt ;) Schumacher in zijn tijd ook zeker.

Echt niet. Waarom dan die befaamde teamorders die we allemaal nog kunnen herinneren?

Maar los daarvan: Hamilton heeft Button als teamgenoot, geen pannenkoek of zoiets. Hij eindigt er wel vaker achter.

Ja, maar niet bijna een halve minuut terwijl Button ook nog eens een gridpenalty had (dus, het verschil is kunstmatig kleiner gehouden). Laten we eerlijk zijn, indien een weekend natuurlijk verloopt ontlopen Hamilton en Button zich niet zo heel veel. Met een licht voordeel voor Hamilton indien in vorm. Als Button dan bijna een halve minuut voor Hamilton eindigt exclusief het verlies van de gridpenalty mogen we best een kanttekeningetje plaatsen. Zeker omdat verder niks bijzonders voorviel. Gewoon op eigen kracht.

Enzo

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 17:55:39
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 16:13:11
Citaat van: Nyoxios op 07 oktober 2012 - 16:08:26

Alonso wel. als hij niet uitvalt ;) Schumacher in zijn tijd ook zeker.

Echt niet. Waarom dan die befaamde teamorders die we allemaal nog kunnen herinneren?

Maar los daarvan: Hamilton heeft Button als teamgenoot, geen pannenkoek of zoiets. Hij eindigt er wel vaker achter.

Ja, maar niet bijna een halve minuut terwijl Button ook nog eens een gridpenalty had (dus, het verschil is kunstmatig kleiner gehouden). Laten we eerlijk zijn, indien een weekend natuurlijk verloopt ontlopen Hamilton en Button zich niet zo heel veel. Met een licht voordeel voor Hamilton indien in vorm. Als Button dan bijna een halve minuut voor Hamilton eindigt exclusief het verlies van de gridpenalty mogen we best een kanttekeningetje plaatsen. Zeker omdat verder niks bijzonders voorviel. Gewoon op eigen kracht.

Er was toch iets mis met de afstelling van Hamilton auto?

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 17:55:39
Als Button dan bijna een halve minuut voor Hamilton eindigt exclusief het verlies van de gridpenalty mogen we best een kanttekeningetje plaatsen. Zeker omdat verder niks bijzonders voorviel. Gewoon op eigen kracht.

Dat mag idd.
Alleen vergeet je nu gemakshalve weer de foute keuze in Lewis' set-up.
Er was daardoor wel degelijk sprake van bijzondere omstandigheden, ook al had Hammi dit aan zichzelf te danken.
Niet geheel op eigen kracht dus.

Wizard

Ik vergeet de keuze van Lewis niet maar als de afstelling van Lewis niet goed uitpakt en een matig resultaat het gevolg is, mag ik toch een kanttekening plaatsen en zijn prestatie over het weekend genomen matig vinden? Er had meer ingezeten! Dus niet volgens verwachting gepresteerd. Zelfs niet volgens jouw verwachting. Dus, nogmaals, zo gek is het niet! En vergeet niet dat Hamilton zijn auto afstelt! De monteurs doen wat hij vraagt/doorgeeft. En er was geen regendreiging dus Hamilton kan niet op het verkeerde been gezet zijn door McLaren.

Enzo

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 18:16:09
Ik vergeet de keuze van Lewis niet maar als de afstelling van Lewis niet goed uitpakt en een matig resultaat het gevolg is, mag ik toch een kanttekening plaatsen en zijn prestatie over het weekend genomen matig vinden? Er had meer ingezeten! Dus niet volgens verwachting gepresteerd. Zelfs niet volgens jouw verwachting. Dus, nogmaals, zo gek is het niet! En vergeet niet dat Hamilton zijn auto afstelt! De monteurs doen wat hij vraagt/doorgeeft. En er was geen regendreiging dus Hamilton kan niet op het verkeerde been gezet zijn door McLaren.

Plus dat Jenson ook klaagde over problemen met z'n versnellingsbak.

Kootje

Om vervolgens doodleuk de snelste ronde te rijden. ???