Round 15: Grand Prix van Japan

Gestart door Kootje, 01 oktober 2012 - 16:47:44

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:27:35
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:11:22
Ik denk niet dat iemand Button voor Hamilton heeft verwacht.

Verwachten is een groot woord, maar aangezien het vaak genoeg is gebeurd, vind ik er niks uitzonderlijks goed (van Button) of slecht (van Hamilton) aan.

Slecht? Nou ja, tegen mijn verwachting en dus een kanttekening. Ik zeg nergens dat hij een draak van een race reed. Bovendien heb ik daar bovenop nog eens toegegeven geen rekening te hebben houden met de verkeerde afstelling ten tijden van mijn kritiek wat mijn kritiek en mening afzwakt. Blijft over dat ik Hamilton voor Button verwacht. Dus ja, ietwat matigjes, tegen mijn verwachting.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:24:19
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 12:50:20
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 12:40:34
Prima, ik vind van niet. Hamilton verwacht ik voor Button. Niet erachter. Zeker niet als Button ook nog eens een gridstraf heeft. Ietwat tegenvallend in mijn optiek.
Over het algemeen rijd hij ook voor Button. Daarom heeft Hamilton nu ook 3 overwinningen en Button maar 1 en staat Hamilton ook voor in de stand. Schumacher, Vettel, Alonso en Senna en noem het maar op waren ook niet altijd sneller dan hun teamgenoot.


Button maar één zege? Heb je Spa gemist of Melbourne?
Ik heb inderdaad Spa gemist.  :-[
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 13:42:53
En toch voorspel je Hamilton ver voor Button.

Omdat ik er in m'n voorspelling rekening mee gehouden dat Button  z'n gridstraf had, waardoor hij 'n plek of 4 tot 6 achter Lewis zou starten en dan ook nog eens met Alonso, webber, Vettel, Grosjean en/of Kimi af zou moeten reken, niet verwachtende dat Alons geelimineerd zou worden en Webber en Grosjean ver terug zouden vallen. [/quote]


CitaatOverigens, misschien dat ik mij nu vergis, maar riep jij niet recent dat Button een matig rijder was? Althans, iets van deze aard.

Niet recent nee, maar dat heb ik begin vorig seizoen nog wel geroepen ja en later datzelfde seizoen heb ik die woorden ook weer in geslikt en toegegeven dat ik Button onderschat heb. Vreemd dat je juist dat niet herrinnerd.

Wizard

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 13:47:42
Klopt, maar in mijn verwachting heb ik geen rekening gehouden met 'n foutieve afstelling.

Dus, als Hamilton het dan niet in orde heeft qua afstelling, is dat tegen je verwachting.

Citaat
Nou nou ..... ik zeg toch ook nergens dat jij dat niet zo mag zien? Jij vraagt aan mij of ik hem 'n goede race vond rijden. ::) Nou ..... Ja dus, gezien de omstandigheden wel.

Vergeet niet dat hij medeveroorzaker is van deze omstandigheden.

Wizard

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 13:54:42
Niet recent nee, maar dat heb ik begin vorig seizoen nog wel geroepen ja en later datzelfde seizoen heb ik die woorden ook weer in geslikt en toegegeven dat ik Button onderschat heb. Vreemd dat je juist dat niet herrinnerd.

Ik weet niet zeker of jij dat was. Ik zal eens speuren komende week (hoezo druk op het werk?). ;) Deze uitspraak heb ik vrij recent nog gelezen op dit forum. In (of kort na) de periode dat Button slecht draaide.

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 14:02:17
Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 13:47:42
Klopt, maar in mijn verwachting heb ik geen rekening gehouden met 'n foutieve afstelling.
Dus, als Hamilton het dan niet in orde heeft qua afstelling, is dat tegen je verwachting.

Euh ..... JA !!!
Verwacht jij dan dat hij z'n set-up niet op orde krijgt? Hou jij daar rekening mee in je voorspellingen?

Ik niet iig. Als hij om de GP dat probleem zou hebben, dan wel. Nu Niet.


Citaat
Citaat
Nou nou ..... ik zeg toch ook nergens dat jij dat niet zo mag zien? Jij vraagt aan mij of ik hem 'n goede race vond rijden. ::) Nou ..... Ja dus, gezien de omstandigheden wel.
Vergeet niet dat hij medeveroorzaker is van deze omstandigheden.

Vergeet ik ook niet, maar dat staat los van z'n raceprestatie.
Ja .... hij heeft z'n race daarmee verkloot, maar hij kon dat toch niet meer veranderen?

Wizard

Kootje, kwalificatie + race is eindresultaat. Als Hamilton 'blundert' in de kwalificatie en daardoor achter zijn teamgenoot finished (het gevolg van een slechte set-up) is het toch niet gek om zijn resultaat te bekritiseren? De vraag is of het reëel is om deze volledig toe te schrijven aan raceprestatie en dan moet ik je gelijk geven dat dát niet reëel is. Maar helaas hoort een kwalificatie bij de race. Dus, je hebt gelijk als het de race op zichzelf staand betreft, maar over het hele weekend zul je het toch wel met mij eens zijn dat een kanttekening op z'n plaats is? Dit had een duur afstel foutje kunnen zijn!

Kootje

Als je kwali + race bekijkt wel ja, dan heb je gelijk.

Wizard

Dus zijn we het alweer eens? Moet niet gekker worden. ;)

0634

Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 13:50:27
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 13:24:19
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 12:50:20
Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 12:40:34
Prima, ik vind van niet. Hamilton verwacht ik voor Button. Niet erachter. Zeker niet als Button ook nog eens een gridstraf heeft. Ietwat tegenvallend in mijn optiek.
Over het algemeen rijd hij ook voor Button. Daarom heeft Hamilton nu ook 3 overwinningen en Button maar 1 en staat Hamilton ook voor in de stand. Schumacher, Vettel, Alonso en Senna en noem het maar op waren ook niet altijd sneller dan hun teamgenoot.


Button maar één zege? Heb je Spa gemist of Melbourne?
Ik heb inderdaad Spa gemist.  :-[

Dan kan ik je mededelen dat Button die dus won.  ;)

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 14:24:14
Dus zijn we het alweer eens? Moet niet gekker worden. ;)

Niet te geloven hé?
Ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat. :-\
Voor nu koester ik het moment.

rafael25

Geef Vettel een snelle auto van P1 en je ziet 'm niet meer terug.
Alleen op die manier kan hij een race winnen. Kijk maar naar de statistieken.

Jehoentelaar

Hij doet het vaak op die manier, maar of hij het ook alleen zo kan is de vraag. Het is voor een coureur handig om goed te kunnen racen (open deur van de dag), maar de echte kampioenen zijn daarnaast ook sterk in de kwalificatie. Vettel combineert dat op de juiste manier.

rafael25

Citaat van: Jehoentelaar op 07 oktober 2012 - 14:51:19
Hij doet het vaak op die manier, maar of hij het ook alleen zo kan is de vraag. Het is voor een coureur handig om goed te kunnen racen (open deur van de dag), maar de echte kampioenen zijn daarnaast ook sterk in de kwalificatie. Vettel combineert dat op de juiste manier.
Dit wordt weer een Vettel RB jaartje...Ik had een auto waar je alleen maar van kunt dromen. De balans van de wagen was fantastisch en ik genoot van iedere ronde."

0634

Vettel doet het gewoon prima. We moeten hem niet de schuld geven van het feit dat hij wint in een goede wagen. Hij is inmiddels wel wat meer dan een jongen die alleen kan winnen in het beste materiaal (zie iemand als Massa).